Show simple item record

dc.contributor.advisorΡαφτόπουλος, Βασίλειος
dc.contributor.authorΝικολαΐδου, Ξανθίππη
dc.contributor.otherNicolaidou, Xanthippi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-30
dc.date.accessioned2017-03-30T10:34:54Z
dc.date.available2017-03-30T10:34:54Z
dc.date.copyright2017-02
dc.date.issued2017-03-30
dc.identifier.otherΔΜΥ/2017/00388el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2850
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή Τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) ιδρύθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας για να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές, θεραπευτικές και προεπαγγελματικές υπηρεσίες τους σε εφήβους με ειδικές ανάγκες ώστε να τους προετοιμάσουν για την ενήλικη ζωή και να τους προσφέρουν την βασική επαγγελματική κατάρτιση για την εύρεση απασχόλησης. Οι εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται στο πλαίσιο αυτό στόχο έχουν να καλύψουν τις συνολικές ανάγκες προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης των παιδιών και να υποστηρίξουν τις οικογένειές τους . Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανίχνευση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων των παιδιών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ από τις εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται και την εκτίμηση τους για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στα παιδιά τους. Ποιοτική Έρευνα : Σκοπός Ο σκοπός της ποιοτικής έρευνας ήταν η αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχονται στα ΕΕΕΕΚ και οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς για την εκπαίδευση και την υποστήριξη των παιδιών τους . Συγκεκριμένα , εξετάζονται οι υπηρεσίες που προσφέρει το προσωπικό , η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Δείγμα 6 μητέρες που τα παιδιά τους φοιτούν σε ένα ΕΕΕΕΚ Νοτίου Αιγαίου. Μέθοδος Διεξαγωγή συνέντευξης ομάδας εστίασης Αποτέλεσμα Οι γονείς δείχνουν υψηλή ικανοποίηση για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει το προσωπικό , την οργάνωση και διοίκηση, το βαθμό κάλυψης των βασικών αναγκών των παιδιών και μέτρια ικανοποίηση για την υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και την διασύνδεση του ΕΕΕΕΚ με την αγορά εργασίας. Συμπέρασμα Οι γονείς εκτιμούν ότι έχουν καλή επικοινωνία και συνεργασία με το πλαίσιο, εκφράζουν εμπιστοσύνη και σεβασμό στις προσπάθειες που κάνει το προσωπικό για την εκπαίδευση και υποστήριξη των παιδιών τους, προτείνουν λύσεις που θα βελτιώσουν την οργάνωση και την λειτουργία της δομής, ζητούν ενεργό συμμετοχή στην διαμόρφωση του ωρολόγιου και αναλυτικού προγράμματος . Ποσοτική έρευνα : Σκοπός Η αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων από τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες του ΕΕΕΕΚ και η ανίχνευση των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν την ικανοποίησής τους. Συγκεκριμένα , εξετάζονται οι υπηρεσίες που προσφέρει το προσωπικό , η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Δείγμα 40 γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ. Μέθοδος Συμπλήρωση ερωτηματολογίου στο οποίο εξετάζεται ο βαθμός ικανοποίησης των γονέων και η εκτίμηση τους για την ποιότητα των υπηρεσιών όπως : η συμπεριφορά του προσωπικού, η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Αποτέλεσμα Οι γονείς έδειξαν υψηλή ικανοποίηση από την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει το προσωπικό, τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης, την κάλυψη των βασικών αναγκών του παιδιού, ενώ δεν φαίνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την διασύνδεση του ΕΕΕΕΚ με την αγορά εργασίας , την υλικοτεχνική υποδομή και το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Συμπέρασμα Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των γονέων αποτελεί χρήσιμη πληροφόρηση για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο την φυσική αποκατάσταση και την κοινωνική ενσωμάτωση των παιδιών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ .el_GR
dc.format.extent118 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση γονέωνel_GR
dc.subjectParents' satisfactionel_GR
dc.subjectTotal quality management -- Educationel_GR
dc.subjectΈλεγχος ποιότητας -- Ειδική εκπαίδευσηel_GR
dc.titleΔιερεύνηση της ικανοποίησης των γονέων από τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα παιδιά τους στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΕΚ)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe Special Vocational Education and Training Schools (EEEEK) were established by the Ministry of Education to offer educational, therapeutic and prevocational services to adolescents with disabilities in order to prepare them for adult life and offer them basic training and abilities to find employment. The educational and therapeutic services of this context try to succed the goal of children’s personal development and social integration as well as supporting their families. This paper researches parents’ satisfaction with the educational and therapeutic services offered in this particular educational context in Greece and their assessment regarding the quality of services provided to their children. Qualitative research: Objective The objective of the qualitative research was the assessment of the services offered and parents’ expectations for their children’s education and support . Specifically, we examine the services offered by the staff, the material and technical infrastructure, the curriculum and syllabus, the degree to which the adolescent’s basic needs are covered, the administration and organization of EEEEK and its link to the job market. Sample 6 mothers whose children attend an EEEEK in the South Aegean Sea. Method Conduct of an interview of the focus group. Result Parents are particularly satisfied with the quality of services offered by the staff , the administration and management and the coverage of the basic needs of the child, while they seem less pleased with the material and technical infrastructure, the curriculum and syllabus and the EEEEK’s link to the market. Conclusion Parents estimate that they have good communication and cooperation with the staff, they trust and respect staff’s efforts to educate and support their children and they put forward solutions which will improve EEEEK’s organization and administration. Quantitative research: Objective The assessment of parents’ degree of satisfaction with the educational and supportive services offered by the EEEEK as well as the detection of the factors affecting their satisfaction. Specifically, we examine the services offered by the staff, the material and technical infrastructure, the curriculum, the degree to which the adolescent’s basic needs are covered, the administration and management of EEEEK and its link to the job market. Sample 40 parents whose children attend EEEEK. Method Filling in a questionnaire which studies parents’ satisfaction and their assessment of the quality of services such as the staff’s behavior, the material and technical infrastructure , the curriculum and syllabus, the degree to which the adolescent’s basic needs are covered, the way the educational context is organized, managed and linked to the job market. Result Parents showed great satisfaction with the quality of services offered by the staff, the organization and management and the coverage of the basic needs of the child, while they don’t seem particularly pleased with the EEEEK’s link to the job market, the material and technical infrastructure and the curriculum and syllabus. Conclusion The evaluation of parents’ satisfaction consists useful information towards the improvement of the quality of the services offered which aim at the physical rehabilitation and social integration of children who attend EEEEK .el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record