Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδάκης, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΖάρπας, Ανδρέας
dc.contributor.otherZarpas, Andreas
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-13
dc.date.accessioned2017-02-13T09:27:49Z
dc.date.available2017-02-13T09:27:49Z
dc.date.copyright2016-12
dc.date.issued2017-02-13
dc.identifier.otherΠΕΣ/2016/00245el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2776
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ επικοινωνία είναι ο κυριότερος συνεργατικός παράγοντας ο οποίος επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την αποτελεσματικότητα της συνδιδασκαλίας. Ειδικά στη φάση του συνεργατικού σχεδιασμού διευκολύνει να εντοπίζονται τα συστατικά της διαπροσωπικής σχέσης των εκπαιδευτικών τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την πορεία της συνεργασίας τους και να δημιουργούνται ομάδες ή ζεύγη «συμβατών» μεταξύ τους εκπαιδευτικών. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνούμε πώς η συνδιδασκαλία μπορεί να υποστηριχθεί καλύτερα με ΤΠΕ και ειδικότερα η διερεύνηση του συνεργατικού παράγοντα της επικοινωνίας μεταξύ των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε η Web εφαρμογή (ICSI) η οποία πραγματεύεται την υποστήριξη της διαπροσωπικής επικοινωνίας στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς ανιχνεύοντας το επικοινωνιακό προφίλ των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογεί αυτή μπορεί να αξιοποιείται σε επιμορφωτικά προγράμματα για τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και σε προγράμματα και μαθήματα, για την καλύτερη προετοιμασία των εκπαιδευτικών στις περιπτώσεις συνδιδασκαλίας. Με τη δημιουργία του επικοινωνιακού προφίλ η εφαρμογή βοηθά τους εκπαιδευτικούς, να είναι σε θέση να εκτιμούν την ικανότητα επικοινωνίας τους, τόσο συνολικά όσο και στις επιμέρους διαστάσεις της, και στη διεύθυνση, να μπορεί να εντοπίζει ανάγκες κατάρτισης των εκπαιδευτικών για συνεργατικές προσεγγίσεις και να κάνει σύζευξη συμβατών μεταξύ τους εκπαιδευτικών. Η διερεύνηση της προσωπικής εκτίμησης των εκπαιδευτικών για την ικανότητα του προφίλ επικοινωνίας τους, τόσο συνολικά όσο και στις επιμέρους διαστάσεις της, γίνεται με βάση το ερωτηματολόγιο «Interpersonal Communication Inventory» (ICI). Τα ερωτήματα του ICI δεν μετρούν το περιεχόμενο αλλά γενικές τάσεις στη διαπροσωπική επικοινωνία με σκοπό την αναγνώριση προτύπων, χαρακτηριστικών και στυλ επικοινωνίας. Το δείγμα της έρευνας ήταν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν, πως το επίπεδο επικοινωνίας ήταν ικανοποιητικό και ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν σωστή εικόνα του εαυτού τους και μπορούν να χειριστούν διαφορετικές καταστάσεις επικοινωνίας. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί εμφάνισαν υψηλό επίπεδο στην σαφήνεια έκφρασης, χαμηλό επίπεδο στην ικανότητα ακρόασης και ικανοποιητικά επίπεδα στην ικανότητα ανατροφοδότησης και διαχείρισης συναισθημάτων. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών γνώρίζε τον όρο της συνδιδασκαλίας, διαθέτει εμπειρία συνεργατικής διδασκαλίας και συμφωνεί με την άποψη ότι η επικοινωνία, επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της συνεργατικής διδασκαλίας, Οι περισσότεροι όμως δεν είχαν ποτέ συμμετάσχει σε επιμορφωτικά πρόγραμματα συνεργατικής διδασκαλίας και αυτοί που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά πρόγραμματα προέρχονταν κυρίως απο εκπαιδευτικούς οργανισμούς ημιαστικών περιοχών.el_GR
dc.format.extent99 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυνεργατικός σχεδιασμός -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectDevelopment of a collaborative -- Educationel_GR
dc.titleΤεχνολογικά υποστηριζόμενη συνδιδασκαλία: Διερεύνηση του συνεργατικού παράγοντα της επικοινωνίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractFor co-teaching collaboration effective communication is the most important factor. Co-teacher collaboration is essential for team results; however the development of a positive collaborative relationship can become a major problem when co-teachers are not paired effectively during the initial planning stage. In this M.Sc. Thesis we are investigating the topic «ICT Supported Co-teaching: An investigation into the cooperative factor of communication». In line with this, an on-line Web application (ICSI) has been designed to provide teachers and principals with some insights into their communication strengths and potential areas for development. The evaluation of co-teachers ability to communicate is based on the questionnaire «Interpersonal Communication Inventory» (ICI). The questions do not measure the content but general trends in interpersonal communication in order to identify patterns, characteristics and communication style. The sample of the study was primary and secondary education teachers. The results showed that the level of communication was satisfactory, that teachers have a correct picture of themselves and can handle different communication situations. In particular, educationalists showed high level of sending clear messages, low level of listening, and satisfactory level in giving and getting feedback as well as handling emotional interactions. The majority was aware of the term “co-teaching”, had collaborative teaching experience, agreed that effective communication is strengthening the co-teaching relationship and have never participated in a professional development program focused on co-teaching.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record