dc.contributor.advisor | Τιμπαλέξη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Γεωργίου-Πασπαλίδη, Θεοδώρα | |
dc.contributor.other | Georgiou-Paspalidi, Theodora | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-02-02 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-02T12:19:52Z | |
dc.date.available | 2017-02-02T12:19:52Z | |
dc.date.copyright | 2017-01 | |
dc.date.issued | 2017-02-02 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00068 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2751 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Αν και το θέατρο είναι μάλλον ανδροκρατούμενο πεδίο, έχει χρησιμοποιηθεί από τις γυναίκες προκειμένου να δώσουν φωνή στα ερωτήματά τους σχετικά με τη θέση των γυναικών στην κοινωνία και να επιστήσουν την προσοχή του κοινού σε ζητήματα που αφορούν στη διάκριση των δύο φύλων και την καταπίεση των γυναικών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή καταπιάνεται με το ζήτημα του φεμινισμού στο πλαίσιο της σχέσης του με το θέατρο και διερευνά την παρουσία της φεμινιστικής ιδεολογίας στη θεατρική εργογραφία της Caryl Churchill, και συγκεκριμένα στο θεατρικό έργο Top Girls. Η θεματογραφία των έργων της Churchill κατακλύζεται από ζητήματα όπως το φύλο, η καταπίεση των γυναικών, οι σεξουαλικές διαμάχες, αλλά και η καταπίεση των κατώτερων κοινωνικών τάξεων.
Το ζήτημα του φεμινισμού στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή συζητείται τόσο σε επίπεδο κοινωνικό, κυρίως μέσα από τη θεωρία του μετα-φεμινισμού (‘post-feminism’), όσο και σε επίπεδο θεατρικό. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτει το θεωρητικό και το πρακτικό πλαίσιο ανάλυσης και σύνθεσης μιας σύγχρονης σκηνοθετικής προσέγγισης του έργου Top Girls. Η προτεινόμενη σκηνοθετική προσέγγιση εδράζεται αφενός μεν στη φεμινιστική ιδεολογία, αφετέρου δε στο επικό θέατρο του Brecht. Συνεπώς, η μετα-φεμινιστική ανάγνωση του έργου Top Girls περνά μέσα από το μπρεχτικό επικό θέατρο. | el_GR |
dc.format.extent | 85 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Φεμινισμός -- Θέατρο | el_GR |
dc.subject | Feminism -- Theatre | el_GR |
dc.subject | Επικό θέατρο | el_GR |
dc.subject | Epic theatre | el_GR |
dc.subject | Churchill | el_GR |
dc.subject | Top Girls | el_GR |
dc.title | Η φεμινιστική ιδεολογία στο θεατρικό έργο της Caryl Churchill: πρόταση για σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου Top Girls | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Even if theatre, its theory and practice, is a field dominated mostly by males, nevertheless it was used by women so as to give voice to their questions about the position of women in society and to draw public attention to issues related to gender discrimination and women oppression.
The purpose of this postgraduate dissertation is the examination of feminist ideology in the theatre of Caryl Churchill and especially in her play Top Girls (1982). The themes of Churchill’s plays are overwhelmed by issues such as gender, oppression of women, sexual conflicts, and the oppression of the lower social classes.
The issue of feminism in the present postgraduate dissertation is discussed at social level, mainly through the theory of post-feminism, and also in terms of theatre. In this way, the theoretical and practical framework for the analysis and synthesis of a modern directorial approach to Churchill's work Top Girls emerges. The proposed director's approach is based, on one hand, upon the feminist ideology, and, on the other, upon Brecht’s Epic Theatre.
Therefore, key elements upon which this approach is constructed is the post-feminist reading of Top Girls, through also Brecht’s Epic Theatre. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |