Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η φεμινιστική ιδεολογία στο θεατρικό έργο της Caryl Churchill: πρόταση για σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου Top Girls

    Thumbnail
    View/Open
    ΘΣΠ-2017-00068.pdf (1.220Mb)
    Date
    2017-02-02
    Author
    Γεωργίου-Πασπαλίδη, Θεοδώρα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Αν και το θέατρο είναι μάλλον ανδροκρατούμενο πεδίο, έχει χρησιμοποιηθεί από τις γυναίκες προκειμένου να δώσουν φωνή στα ερωτήματά τους σχετικά με τη θέση των γυναικών στην κοινωνία και να επιστήσουν την προσοχή του κοινού σε ζητήματα που αφορούν στη διάκριση των δύο φύλων και την καταπίεση των γυναικών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή καταπιάνεται με το ζήτημα του φεμινισμού στο πλαίσιο της σχέσης του με το θέατρο και διερευνά την παρουσία της φεμινιστικής ιδεολογίας στη θεατρική εργογραφία της Caryl Churchill, και συγκεκριμένα στο θεατρικό έργο Top Girls. Η θεματογραφία των έργων της Churchill κατακλύζεται από ζητήματα όπως το φύλο, η καταπίεση των γυναικών, οι σεξουαλικές διαμάχες, αλλά και η καταπίεση των κατώτερων κοινωνικών τάξεων. Το ζήτημα του φεμινισμού στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή συζητείται τόσο σε επίπεδο κοινωνικό, κυρίως μέσα από τη θεωρία του μετα-φεμινισμού (‘post-feminism’), όσο και σε επίπεδο θεατρικό. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτει το θεωρητικό και το πρακτικό πλαίσιο ανάλυσης και σύνθεσης μιας σύγχρονης σκηνοθετικής προσέγγισης του έργου Top Girls. Η προτεινόμενη σκηνοθετική προσέγγιση εδράζεται αφενός μεν στη φεμινιστική ιδεολογία, αφετέρου δε στο επικό θέατρο του Brecht. Συνεπώς, η μετα-φεμινιστική ανάγνωση του έργου Top Girls περνά μέσα από το μπρεχτικό επικό θέατρο.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2751
    Collections
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013