Η φεμινιστική ιδεολογία στο θεατρικό έργο της Caryl Churchill: πρόταση για σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου Top Girls
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-02-02Συγγραφέας
Γεωργίου-Πασπαλίδη, Θεοδώρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Αν και το θέατρο είναι μάλλον ανδροκρατούμενο πεδίο, έχει χρησιμοποιηθεί από τις γυναίκες προκειμένου να δώσουν φωνή στα ερωτήματά τους σχετικά με τη θέση των γυναικών στην κοινωνία και να επιστήσουν την προσοχή του κοινού σε ζητήματα που αφορούν στη διάκριση των δύο φύλων και την καταπίεση των γυναικών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή καταπιάνεται με το ζήτημα του φεμινισμού στο πλαίσιο της σχέσης του με το θέατρο και διερευνά την παρουσία της φεμινιστικής ιδεολογίας στη θεατρική εργογραφία της Caryl Churchill, και συγκεκριμένα στο θεατρικό έργο Top Girls. Η θεματογραφία των έργων της Churchill κατακλύζεται από ζητήματα όπως το φύλο, η καταπίεση των γυναικών, οι σεξουαλικές διαμάχες, αλλά και η καταπίεση των κατώτερων κοινωνικών τάξεων.
Το ζήτημα του φεμινισμού στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή συζητείται τόσο σε επίπεδο κοινωνικό, κυρίως μέσα από τη θεωρία του μετα-φεμινισμού (‘post-feminism’), όσο και σε επίπεδο θεατρικό. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτει το θεωρητικό και το πρακτικό πλαίσιο ανάλυσης και σύνθεσης μιας σύγχρονης σκηνοθετικής προσέγγισης του έργου Top Girls. Η προτεινόμενη σκηνοθετική προσέγγιση εδράζεται αφενός μεν στη φεμινιστική ιδεολογία, αφετέρου δε στο επικό θέατρο του Brecht. Συνεπώς, η μετα-φεμινιστική ανάγνωση του έργου Top Girls περνά μέσα από το μπρεχτικό επικό θέατρο.