Η εφαρμογή της χοροθεραπείας και της μουσικοθεραπείας στα άτομα με ειδικές ανάγκες
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-13Συγγραφέας
Τσουκαλά, Βασιλική
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η αποκατάσταση των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι σημαντική και επιτακτική. Με την αποκατάσταση, το άτομο αποκτά τις φυσικές, ψυχολογικές, κοινωνικές, επαγγελματικές και εκπαιδευτικές δυνατότητες, σύμφωνα με την ανατομική του διαταραχή, τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, τις επιθυμίες και τους στόχους που έχει θέσει στη ζωή του. Η μουσικοθεραπεία αποτελεί μια συστηματική εφαρμογή της μουσικής κάτω από προοπτική της διαμόρφωσης ανθρώπινων συνθηκών ζωής, που συμβάλλει στην καλυτέρευση των ανθρωπίνων σχέσεων. Η χοροθεραπεία, αποτελεί, επίσης, μια ψυχοθεραπευτική τεχνική η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση σαν μια δοκιμασία προώθησης της συναισθηματικής νοητικής και φυσικής ολοκλήρωσης του ατόμου. Οι δυο αυτές μορφές θεραπείας συμβάλλουν αποτελεσματικά σε αλλαγές στο φυσικό (σωματικό), συναισθηματικό και νοητικό τομέα του ατόμου καθώς και στην κοινωνική συμπεριφορά προάγοντας την προσωπική ανάπτυξη, την ευεξία, την υγεία του. Ο σκοπός της εργασίας ήταν να προσδιοριστούν και να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των γονέων αλλά και των ίδιων των παιδιών για την μουσική αλλά και για τον τρόπο που μπορεί να εφαρμοστεί η μουσική στη θεραπευτική διαδικασία. Επίσης, ένας ακόμη σκοπός ήταν να περιγραφεί η αντίληψη της εικόνας του εαυτού των συμμετεχόντων και να συγκριθεί αυτή με την επίδραση της χοροθεραπείας. Στην έρευνα πήραν μέρος 200 άτομα με ειδικές ανάγκες και πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ειδικών ερωτηματολογίων στο κέντρο ημέρας «Χλόη Κέντρο ημερήσιας φροντίδας και διημέρευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες». Από τα 200 ερωτηματολόγια της έρευνας, τα εκατό αφορούσαν τη Χοροθεραπεία και τα υπόλοιπα εκατό αφορούν τη Μουσικοθεραπεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μεταβλητές που αναφέρονταν στην εικόνα του σώματος όπως κοινωνική ικανότητα, δημιουργικότητα, ενδιαφέρον με άλλους, δραστηριότητα, αυτοπεποίθηση, ευφυΐα συσχετίστηκαν με το χορό και έδωσαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύει ότι ο χορός επιδρά με ξεχωριστό τρόπο στην προσωπικότητα και συμπεριφορά του ατόμου με ειδικές ανάγκες. Επίσης, η μουσική φάνηκε ότι επιδρά στο παιδί να ανακαλύψει και να εκφράσει τον εαυτό του με τον τρόπο που έχει επιλέξει το ίδιο, αποτελώντας ένα μέσο επικοινωνίας και έκφρασης που προκαλεί ευχαρίστηση και προάγει μια αίσθηση συναισθηματικής ικανοποίησης.