Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Μαριάννα
dc.contributor.authorΤσουκαλά, Βασιλική
dc.contributor.otherTsoukala, Vasiliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-13
dc.date.accessioned2016-09-13T11:02:24Z
dc.date.available2016-09-13T11:02:24Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-09-13
dc.identifier.otherΔΜΥ/2016/00351el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2606
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ αποκατάσταση των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι σημαντική και επιτακτική. Με την αποκατάσταση, το άτομο αποκτά τις φυσικές, ψυχολογικές, κοινωνικές, επαγγελματικές και εκπαιδευτικές δυνατότητες, σύμφωνα με την ανατομική του διαταραχή, τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, τις επιθυμίες και τους στόχους που έχει θέσει στη ζωή του. Η μουσικοθεραπεία αποτελεί μια συστηματική εφαρμογή της μουσικής κάτω από προοπτική της διαμόρφωσης ανθρώπινων συνθηκών ζωής, που συμβάλλει στην καλυτέρευση των ανθρωπίνων σχέσεων. Η χοροθεραπεία, αποτελεί, επίσης, μια ψυχοθεραπευτική τεχνική η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση σαν μια δοκιμασία προώθησης της συναισθηματικής νοητικής και φυσικής ολοκλήρωσης του ατόμου. Οι δυο αυτές μορφές θεραπείας συμβάλλουν αποτελεσματικά σε αλλαγές στο φυσικό (σωματικό), συναισθηματικό και νοητικό τομέα του ατόμου καθώς και στην κοινωνική συμπεριφορά προάγοντας την προσωπική ανάπτυξη, την ευεξία, την υγεία του. Ο σκοπός της εργασίας ήταν να προσδιοριστούν και να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των γονέων αλλά και των ίδιων των παιδιών για την μουσική αλλά και για τον τρόπο που μπορεί να εφαρμοστεί η μουσική στη θεραπευτική διαδικασία. Επίσης, ένας ακόμη σκοπός ήταν να περιγραφεί η αντίληψη της εικόνας του εαυτού των συμμετεχόντων και να συγκριθεί αυτή με την επίδραση της χοροθεραπείας. Στην έρευνα πήραν μέρος 200 άτομα με ειδικές ανάγκες και πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ειδικών ερωτηματολογίων στο κέντρο ημέρας «Χλόη Κέντρο ημερήσιας φροντίδας και διημέρευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες». Από τα 200 ερωτηματολόγια της έρευνας, τα εκατό αφορούσαν τη Χοροθεραπεία και τα υπόλοιπα εκατό αφορούν τη Μουσικοθεραπεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μεταβλητές που αναφέρονταν στην εικόνα του σώματος όπως κοινωνική ικανότητα, δημιουργικότητα, ενδιαφέρον με άλλους, δραστηριότητα, αυτοπεποίθηση, ευφυΐα συσχετίστηκαν με το χορό και έδωσαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύει ότι ο χορός επιδρά με ξεχωριστό τρόπο στην προσωπικότητα και συμπεριφορά του ατόμου με ειδικές ανάγκες. Επίσης, η μουσική φάνηκε ότι επιδρά στο παιδί να ανακαλύψει και να εκφράσει τον εαυτό του με τον τρόπο που έχει επιλέξει το ίδιο, αποτελώντας ένα μέσο επικοινωνίας και έκφρασης που προκαλεί ευχαρίστηση και προάγει μια αίσθηση συναισθηματικής ικανοποίησης.el_GR
dc.format.extent132 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel_GR
dc.subjectMusic therapyel_GR
dc.subjectΧοροθεραπείαel_GR
dc.subjectDance therapyel_GR
dc.titleΗ εφαρμογή της χοροθεραπείας και της μουσικοθεραπείας στα άτομα με ειδικές ανάγκεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe rehabilitation of people with disabilities is important and crucial with the rehabilitation program, the person acquires the physical, psychological, social, occupational and educational possibilities, according to the anatomical disorder, environmental constraints, desires and goals set in his life. Music therapy is a systematic application of music under the perspective of shaping human living conditions, contributing to the modulation of human relations. The dance therapy, also constitutes a psychotherapeutic technique that uses movement as a promotion test of emotional cognitive and physical integration of the individual. These two forms of treatment contribute effectively to changes in the physical (body), emotional and mental person's field and in social behavior by promoting personal development, wellness and health. The purpose of this study was to identify and explore the perceptions of parents and children themselves for the music and identify the way of the music in the treatment process can be applied. Still another objective was to describe the image perception of the participants themselves and to compare this with the effect of dance therapy. In the study two hundred people participated with held by completing special questionnaires in the day center "Chloe Daycare Centre for disabled people." Of the 200 questionnaires research, half of them concerned the Dance therapy section and the remaining rat were related to Music Therapy section. The results showed that the variables referring to body image such as social competence, creativity, interest in others, activity, confidence, intelligence associated with the dance and gave statistically significant results. This proves that dance acts in a unique way in the personality and behavior of the person with disabilities. Also, the music seemed to affect children in a way that they can discover and express themselves as they wish and being at the same time a way of communication and expression that cause pleasure and promotes a sense of emotional satisfaction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record