Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσικίδης, Σάββας
dc.contributor.authorΤιμοθέου, Μαρίνος
dc.contributor.otherTimotheou, Marinos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-12
dc.date.accessioned2016-09-12T08:29:17Z
dc.date.available2016-09-12T08:29:17Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-09-12
dc.identifier.otherMBA/2016/00454el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2583
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕίναι γεγονός ότι την περίοδο αυτή, συζητείται στην Κύπρο από μέρους της Εκτελεστικής εξουσίας (της Κυβέρνησης) η καθιέρωση στην Κύπρο της Δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σκοπός της Μεταπτυχιακής Διατριβής μου είναι σε πρώτο στάδιο να αναλύσω τη σημερινή δομή και αφού παρουσιάσω τη διαχρονική πορεία του θεσμού καθώς και τις ενέργειες και τις προσπάθειες που έγιναν για εκσυγχρονισμό της και τέλος, να υποβάλω ένα Νέο Μοντέλο Διοίκησης το οποίο κατά την άποψη μου θα μπορούσε να συμβάλει στην Αναβάθμιση του θεσμού στην Κύπρο. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση της Κύπρου συνίσταται από δύο τύπους Τοπικών Αρχών. Τους Δήμους και τις Κοινότητες. Ο περί Δήμων νόμος(Ν.111/85) διέπει τη λειτουργία των Δήμων και ο περί Κοινοτήτων νόμος(Ν.86(Ι)/99) διέπει τη λειτουργία των Κοινοτήτων. Οι Δήμοι βρίσκονται κυρίως στα αστικά κέντρα και στις τουριστικές περιοχές και καλύπτουν τα δύο τρίτα περίπου του πληθυσμού, ενώ οι Κοινότητες βρίσκονται κυρίως στις αγροτικές και ορεινές περιοχές και καλύπτουν το υπόλοιπο ένα τρίτο περίπου, του πληθυσμού. Οι αρμοδιότητες των Τοπικών Αρχών της Κύπρου, Δήμων και Κοινοτήτων, είναι σχετικά πολύ περιορισμένες σε σύγκριση με τα ισχύοντα στα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι Τοπικές Αρχές έχουν αρμοδιότητες που καλύπτουν ένα πιο ευρύ φάσμα αναγκών των πολιτών. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις αρμοδιότητες των Δήμων και κατ’ επέκταση των Κοινοτήτων, που είναι παρόμοιες με αυτές των Δήμων, αναφέρονται στο Συνοπτικό Οδηγό του Περί Δήμων Νόμου που έχει εκδώσει η Ένωση Δήμων Κύπρου. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι σχετικά περιορισμένες, συγκριτικά με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, είναι και η διοικητική, πολιτική και οικονομική αυτοτέλεια και ανεξαρτησία των Τοπικών Αρχών της Κύπρου. Γενικά στην περίπτωση των Κοινοτήτων, παρατηρείται μεγάλη εξάρτηση και κηδεμόνευση τους από την Κεντρική Διοίκηση, φαινόμενο, βέβαια που παρατηρείται και στην περίπτωση των Δήμων, αλλά σε αρκετά μικρότερο βαθμό και έκταση.el_GR
dc.format.extent116 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤοπική αυτοδιοίκηση -- Κύπροςel_GR
dc.subjectMunicipalities law -- Cyprusel_GR
dc.titleΑναδιάρθρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Κύπρο, για να συνάδει με τις νέες οικονομικές και κοινωνικές ανάγκεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIt is a fact that, during this time, the establishment of the Committee of appeal Local Government is being discussed on behalf of the Executive (government). My goal through my Masters dissertation is at first, to analyse today’s structure and after I present through a timeless course the actions and efforts that took place for its modernization, I will submit a New Government Model which in my opinion, could contribute to the Upgrading of the institution. Cyprus’ Local Government consists of two types of Local authorities, Municipalities and Communities. The Municipalities Law (11/1985) governs the function of the Municipalities and the Communities Law (86(I)/1999) governs the function of the Communities. The Municipalities are mostly found in the urban centres and tourist areas and cover about two thirds of the population, whereas the Communities are mostly found in rural and mountainous areas and cover the remaining one third of the population. The responsibilities of Cyprus Local Government, Municipalities and Communities are relatively limited in comparison with what exists in other state members of the European Union, where Local Authorities have responsibilities that cover a wider range of the citizens’ needs. More details on the Municipalities’ and Communities’ responsibilities are mentioned in the Summary Guide of the Municipalities Law. It should also be stated that the governmental, political and financial self-existence and independence of Cyprus Local Authorities is also relatively limited, compared with what exists in Europe. In general, in the case of the communities, there is a substantial dependence and guardianship by the main government, a phenomenon of course, which is also noticed in the Municipality case, but to a lesser degree and extent.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record