Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦανουράκη, Κλειώ
dc.contributor.authorΣαφαρή, Πολυξένη
dc.contributor.otherSafari, Polyxeni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-22
dc.date.accessioned2016-07-22T10:34:38Z
dc.date.available2016-07-22T10:34:38Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-22
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00059el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2475
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι το να μελετηθεί το έργο της Αντιγόνης Μεταξά και η συμβολή της στη διαμόρφωση του παιδικού θεάτρου, κυρίως την χρονική περίοδο 1932-1946. Ειδικότερα, αποτελείται από δύο μέρη: 1. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται τα πιο σημαντικά στοιχεία της βιογραφίας της, που αποτέλεσαν σταθμό για τη ζωή και το έργο της. Η ίδια κινήθηκε σε έναν ψυχαγωγικό και παιδαγωγικό άξονα, ερχόμενη σε άμεση επαφή και επικοινωνία με τα παιδιά, μέσω των θεατρικών της παραστάσεων, καθώς και με το σύνολο του καλλιτεχνικού της έργου . Επίσης, αναλύεται η μεθοδολογία που χρησιμοποίησε η συγγραφέας και τα ποικίλα σημεία- θεματικές που επεδίωξε να τονίσει, όπως ήταν : το επίκαιρο, το θρησκευτικό στοιχείο, οι σχέσεις των δύο φύλων, οι σχέσεις μεταξύ ενηλίκων και παιδιών και τέλος το ελληνικό - πατριωτικό πνεύμα, και λόγω της ιδιαιτερότητας της εποχής (Κατοχή). Ακόμη, στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο τρόπος και ο βαθμος στον οποίο το συνολικό της έργο άντλησε από την παράδοση, τη θρησκεία, την καθημερινότητα, χρησιμοποιώντας, τον δυϊσμό και την ενότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Επιπλέον, διαφαίνεται η επίδραση που είχαν ασκήσει τα ποικίλα πνευματικά και καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής, όπως και οι παιδαγωγικές απόψεις των Ευρωπαίων συγχρόνων της στη δραματουργία αλλά και στις παραστάσεις των έργων της, αλλά και στο ανέβασμά τους. Τα παραπάνω συντέλεσαν στην ολοκλήρωση της εικόνας της ως θεατροπαιδαγωγού και στην επισφράγηση του μύθου της , ως «Θείας Λένας» . Αναλύεται επιπρόσθετα η συμβολή της στην ανάπτυξη της διδακτικής του θεάτρου για παιδιά μέσα από την ίδρυση της πρώτης παιδικής σχολής θεάτρου, αλλά και μέσα από την παραγωγή των θεατρικών της παραστάσεων που ήταν αποκλειστικά από παιδιά και για παιδιά. 2. Στο δεύτερο μέρος καταγράφονται τα πρωτότυπα έργα της, αλλά και οι διασκευές της και αναλύεται η μυθοπλασία και η θεματολογία που χρησιμοποιεί. Βάσει αυτών, εξάγονται συμπεράσματα για τα κείμενα της, καθώς και την θεατρική τους παρουσίαση . Η έρευνα για το έργο της Αντιγόνης Μεταξά στηρίζεται σε αρχειακή έρευνα, σε βιβλιογραφικές πηγές, βασικό όμως μεθοδολογικό στοιχείο αποτελούν οι συνεντεύξεις. Αυτές μου παραχωρήθηκαν, ευγενικα, από παλαιούς συνεργάτες, μαθητές και μικρούς ηθοποιούς των παραστάσεών της, οι οποίοι μου κατέθεσαν την πολύτιμη προσωπική τους εμπειρία.el_GR
dc.format.extentvi, 70 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγική -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΗ Αντιγόνη Μεταξά ("θεια Λένα") και η συμβολή της στην ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδικού θεάτρου στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this M.A. dissertation is to study the work of Antigone Metaxa and her contribution in shaping children’s theatre, mainly during the period 1932-1946. In particular, it consists of two parts: 1. The first part presents biographical elements that defined her life and work. Antigone Metaxa produced work combining entertainment and education, and always came into direct contact and communication with children, through her theatrical performances and the rest of her artistic work. It also analyses her methodology and the multilayer points she sought to highlight, such as topical and religious issues, gender relations, relations between adults and children, and the Greek-patriotic spirit, due to the particularities of the time (Occupation by the Axis Powers). In addition, this paper presents the way her work was inspired by tradition, religion, and daily life, using the duality and unity of human existence. Moreover, the impact of various intellectual and artistic movements of the time, such as the pedagogical views of her European contemporaries, on the writing and staging of her plays can be detected. All of the above contributed to her image as an educator through theatre and gave birth to the legend of “Aunt Lena”. Furthermore, this paper analyses the teaching of children’s theatre through not only the establishment of the first children’s theatre school, but also the production of children’s plays exclusively by children. 2. The second part lists her original works and adaptions and analyses the way she conceived fiction and the themes she explored. As a result, it draws conclusions about her writings and their staging. The research on the work of Antigone Metaxa is based not only on archival research and bibliographical sources, but also on interviews with former colleagues, students, and young actors of her plays, who kindly shared with me their invaluable personal experiences.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής