dc.contributor.advisor | Χατζηλάκος, Θανάσης | |
dc.contributor.author | Δεληγιάννης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.other | Deligiannis, Panagiotis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-21 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-21T09:51:16Z | |
dc.date.available | 2016-07-21T09:51:16Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-21 | |
dc.identifier.other | ΠΕΣ/2016/00228 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2456 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζει την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης Θεματικής Ενότητας (ΘΕ) για Προγραμματισμό σε Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα, ειδικά σχεδιασμένης για χρήση σε ηλεκτρονικά συστήματα μάθησης, προκειμένου να βοηθήσει τόσο τους εκπαιδευόμενους να ξεπεράσουν δυσκολίες στην κατανόηση βασικών αρχών του προγραμματισμού, όσο και τους εκπαιδευτές στη διδασκαλία τους, προτείνοντας μια σειρά σύγχρονων εργαλείων μάθησης που σχετίζονται με εναλλακτικές μεθόδους μάθησης.
Περιλαμβάνει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό της ΘΕ «ΕΚΤ 500: Προγραμματισμός σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα» για το νέο σχεδιαζόμενο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «ΤΠΕ, Καινοτομία και Εκπαίδευση». Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την επιλογή των κατάλληλων γλωσσών προγραμματισμού (ειδικότερα επιλέχθηκε η χρήση της γλώσσας προγραμματισμού scratch και η γλώσσα προγραμματισμού Python), της κατάλληλης διδακτικής μεθόδου που θα ακολουθηθεί (με έντονα τα στοιχεία της ανεστραμμένης τάξης), και των κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν (Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα – Moocs, παιχνιδοποίηση εκπαίδευσης με χρήση της πλατφόρμας codecademy, εκπαιδευτικά περιβάλλοντα οπτικοποίησης αλγορίθμων και άλλα).
Προκειμένου να αξιολογηθούν ακριβέστερα τα αποτελέσματα της ΘΕ, ακολουθεί αξιολόγηση της πιλοτικής υλοποίησής της, όπως λειτούργησε κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ).
Τα προσωπικά συμπεράσματα του ερευνητή, σε συνδυασμό με τις απόψεις των φοιτητών που την παρακολούθησαν, όπως αυτές καταγράφηκαν τόσο από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους κατά τη διάρκεια της κάθε Ομαδικής Συμβουλευτικής Τηλεσυνάντησης (ΟΣΤ), όσο και από την καταγραφή των απόψεών τους στο ειδικά διαμορφωμένο εβδομαδιαίο ερωτηματολόγιο αλλά και από την τελική έκθεση αξιολόγησης φοιτητών από το ίδιο το ΑΠΚΥ, δείχνουν ότι η ΘΕ μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στους διδακτικούς στόχους που είχαν τεθεί στο πλαίσιο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, αφού το προγραμματιστικό περιβάλλον με τη συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων βοήθησε τους φοιτητές να κατανοήσουν βασικές αρχές προγραμματισμού όπως προγραμματιστικές δομές, δομές δεδομένων και διαχείρισή τους, προκειμένου να μπορούν να παράγουν ποιοτικό εκπαιδευτικό λογισμικό. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 135 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Προγραμματισμός σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα | el_GR |
dc.subject | Programming in educational environments | el_GR |
dc.subject | Ηλεκτρονικά συστήματα μάθησης | el_GR |
dc.subject | e-learning systems | el_GR |
dc.title | Διδασκαλία προγραμματισμού σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Ολοκληρωμένη Θεματική Ενότητα σε Ηλεκτρονικό Σύστημα Μάθησης) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This master's degree thesis presents the development of a complete Thematic Unit (TU) for Programming in Educational Environments, specially designed for usage in e-learning systems, in order to help not only the trainees overcome difficulties in understanding basic programming principles, but also the trainers with their teaching, by suggesting a range of modern learning tools regarding alternative learning methods.
It includes the educational design of TU “EKT 500: Programming in educational environments” for the newly formed postgraduate program “ICT, Innovation and Education”. The educational design includes selecting the suitable programming languages (specifically the programming languages Scratch and Python have been selected), the teaching method to follow (with emphasis placed on flipped classroom characteristics) and the educational technologies to use (MOOCs, gamification of learning by using the Codecademy platform, educational environments of algorithm visualization etc).
In order to accurately evaluate the results of the TU, an assessment of its pilot implementation follows, as it run during the academical year 2015-2016 by using the Open University of Cyprus (OUC) e-platform 'eclass'.
These researcher's personal conclusions, combined with the students' views that attended the e-class, as they have been recorded in their comments and observations during Group Advisory Meetings, the specially designed weekly questionnaire, as well as the OUC's own final evaluation report, show that the TU could successfully realize the educational goals set in this thesis' framework, since the programming environment with its specific syllabus helped students master basic programming principles such as programming structures, data structures and their managing, in order to be able to produce quality educational software. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |