Η επιρροή των social media στην αγοραστική συμπεριφορά των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας
Abstract
Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη του ρόλου των social media όσον αφορά την ενίσχυση του brand awareness (αναγνωρισιμότητα μάρκας) συγκεκριμένου εμπορικού σήματος υπηρεσιών τηλεφωνίας (CYTA Hellas).
Ο εντυπωσιακός όγκος των χρηστών των social media καθώς και ο ολοένα αυξανόμενος ρυθμός ανάπτυξής τους, φανερώνει την άμεση ανάγκη για στοχευμένες και καινοτόμες καμπάνιες social media από μέρους των επιχειρήσεων. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό και από τα παραπάνω πως διαδικασίες όπως η διαχείριση, η παραγωγή περιεχομένου, η δημιουργία αισθήματος κοινότητας στο κοινό, και το crisis management (αντιμετώπιση κρίσης από παράπονα) αποτελούν πια οργανικό κομμάτι των εταιριών αυτών. Την παρούσα εργασία θα αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής καμπάνιας της CYTA μεσώ του Facebook, η οποία και διοργανώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014.
Η αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας δημιουργείται από κάτι που προκαλεί στον καταναλωτή να έρθει σε επαφή με τη μάρκα, όπως προώθηση, διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, κλπ. Τα social media αποτελούν έναν τρόπο μέσω τον οποίο οι μάρκες εκτίθενται στους καταναλωτές και επομένως παίζουν σημαντικό ρόλο στη δέσμευση (commitment) του καταναλωτή με την σελίδα της μάρκας. Ενδεχομένως μπορεί να αναμένεται μια αρνητική σχέση μεταξύ του καταναλωτή και της σελίδας λόγω συχνής ενόχλησης (posting) και έτσι να επηρεαστεί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Συνεπώς μπορούμε να κάνουμε τους παρακάτω ελέγχους υποθέσεων, για να αναδειχθεί ο ρόλος μιας σελίδας στα social media στην αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας:
• Μια υψηλή δέσμευση με την σελίδα της μάρκας προκαλεί θετική επίδραση στην αναγνωρισιμότητα της (brand awareness).
• Η συχνή ενόχληση της σελίδας της μάρκας έχει μια αρνητική επίδραση στην αναγνωρισιμότητα της (brand awareness).