Social Media Marketing: Μελέτη της στρατηγικής μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων επιχειρήσεων στην Ελλάδα στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook
Abstract
Η παρούσα μελέτη διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ελληνικές και διεθνείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, χρησιμοποιούν στρατηγικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, για την προώθηση των προϊόντων και των δραστηριοτήτων τους. Παρέχει ένα τρόπο βελτίωσης των υπαρχόντων τεχνικών μέτρησης της συμμετοχής και της αφοσίωσης των χρηστών, με την ανάπτυξη ενός νέου λογισμικού εργαλείου, το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες αυτής της εργασίας. Βασισμένη σε ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων από τις επίσημες σελίδες των επιχειρήσεων στο Facebook, για το χρονικό διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου, 2015 και Φεβρουαρίου, 2016, η μελέτη αναλύει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχημένη στρατηγική του μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων.
Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι ο τρόπος που χρησιμοποιούνται τα κοινωνικά δίκτυα διαφέρει σημαντικά μεταξύ των επιχειρήσεων. Το οπτικό περιεχόμενο (φωτογραφίες και βίντεο) και οι μεσαίες σε μέγεθος δημοσιεύσεις έχουν μια σημαντική θετική επίπτωση στη συμμετοχή των χρηστών. Η συχνότητα των δημοσιεύσεων κατέχει επίσης μία σημαντική θέση στην ανταπόκριση των χρηστών, ενώ υψηλή θέση κατέχουν η ημέρα και η χρονική στιγμή των δημοσιεύσεων. Οι πρωινές αναρτήσεις κατά τις εργάσιμες ημέρες είναι οι περισσότερες σε αριθμό για όλες τις υπό μελέτη επιχειρήσεις, η δραστηριότητα των χρηστών όμως είναι μεγαλύτερη τις απογευματινές και τις βραδινές ώρες. Η πολύ υψηλή συχνότητα των αναρτήσεων έχει αρνητικό αντίκτυπο στη συμμετοχή των χρηστών, κυρίως λόγω των χρονικών τους περιορισμών και των ορίων στην ποσότητα του περιεχομένου που οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να απορροφήσουν ή να παρακολουθήσουν κάθε ημέρα.
Οι βέλτιστες πρακτικές που έχουν αναπτύξει ορισμένες επιχειρήσεις στο χώρο των κοινωνικών δικτύων θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν επωφελώς από άλλες, λιγότερο επιτυχημένες επιχειρήσεις σε αυτό τον τομέα μάρκετινγκ, που απλώς αναπαράγουν στα κοινωνικά δίκτυα το περιεχόμενο που δημοσιεύουν στις ιστοσελίδες τους. Τέτοιες βέλτιστες πρακτικές περιλαμβάνουν την ανάρτηση διαγωνισμών και κληρώσεων, ερωτήσεων, ψηφοφοριών και αξιολογήσεων, κυρίως με τη χρήση οπτικού περιεχομένου. Η προσέγγιση αυτή είναι πιθανό να ενισχύσει τη δραστηριότητα και να παράγει μια ισχυρή πρόσκληση για τους χρήστες, που θα ενισχύει τη συμμετοχή τους και συνεπώς την αναγνωσιμότητα και την επιτυχία κάθε επιχείρησης.