dc.contributor.advisor | Ζεμπύλας, Μιχαλίνος | |
dc.contributor.author | Λινάρη, Νικολέττα Ελένη | |
dc.contributor.other | Linari, Nicoletta Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-14 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-15T05:55:24Z | |
dc.date.available | 2016-07-15T05:55:24Z | |
dc.date.copyright | 2016-06 | |
dc.date.issued | 2016-07-15 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2016/00039 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2403 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν την διαπολιτισμική εκπαίδευση και ειδικότερα επιδιώκεται η μελέτη των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στον ρατσισμό και την προκατάληψη στην εκπαίδευση. Ειδικότερα ο σκοπός της είναι μέσα από την ανάδειξη των στάσεων και αντιλήψεων να καταστεί εφικτή η αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, εάν όχι η πλήρης εξάλειψή τους.
Για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων, καθώς κρίθηκε ως η καταλληλότερη, επειδή ανταποκρίνεται στα ερωτήματα και τους στόχους της. Οι ημι-δομημένες συνεντεύξεις αποτελούνται από ανοικτού τύπου ερωτήσεις που έχουν προκαθοριστεί από τον ερευνητή με στόχο να μελετηθούν τα υπό εξέταση θέματα που απευθύνθηκαν σε 15 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Οι ερωτήσεις με βάση τις δυνατότητες και τις απαντήσεις των ερωτώμενων δεν τέθηκαν πάντα με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια σειρά, αλλά ακολούθησαν την πορεία της συζήτησης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάση το προς διερεύνηση θέμα και με τον διαχωρισμό σε κατηγορίες, οι οποίες αναφέρονται στον στόχο της έρευνας και απορρέουν κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου δεδομένων και πληροφοριών. Πιο συγκεκριμένα, τα ευρήματα περιγράφονται ανά κατηγορία προκειμένου να αναδειχθεί η σχέση τους σύμφωνα με τον διαχωρισμό που έγινε και παράλληλα με την βιβλιογραφία που μελετήθηκε.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί έρχονται συχνά αντιμέτωποι με φαινόμενα ρατσισμού στο σχολικό πλαίσιο, τα οποία καλλιεργούν και οι ίδιοι με την αδιαφορία και την αναλγησία με την οποία αντιμετωπίζουν την ετερογένεια της τάξης τους, ειδικά όταν αυτές συνοδεύονται από παγιωμένες αντιλήψεις και ρατσιστικές στάσεις τόσο των ίδιων όσο και των μαθητών. Στον αντίποδα υποστηρίζεται ότι ένας επιμορφωμένος εκπαιδευτικός που θα στηρίζεται στην εκπαιδευτική πολιτική και το θεσμικό πλαίσιο και θα εφαρμόζει τις αρχές τις διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κατά τη διδακτική πράξη μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην εξάλειψη του ρατσισμού και στην άρση του εθνοκεντρικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η σημαντικότητα και η αναγκαιότητα αυτής της έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι πέραν της διερεύνησης των στάσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών απέναντι στο φαινόμενο του ρατσισμού και της προκατάληψης στη σχολική τάξη, μελέτησε το βαθμό στον οποίο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν και αποδέχονται τις ρατσιστικές εκδηλώσεις και το κατά πόσον γίνεται προσπάθεια από μέρους τους για την άμβλυνση τέτοιων φαινομένων ή αν αποτελούν οι
ίδιοι μέσο ενίσχυσης τέτοιου είδους συμπεριφορών. Επιπλέον, η ύπαρξη βιβλιογραφικής ανασκόπησης προβάλει τη σε βάθος μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας όπου έχει αναπτυχθεί επαρκώς το θεωρητικό υπόβαθρο. | el_GR |
dc.format.extent | 116 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Διαπολιτισμική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Intercultural education | el_GR |
dc.subject | Ρατσισμός | el_GR |
dc.subject | Προκατάληψη | el_GR |
dc.subject | Racism | el_GR |
dc.subject | Prejudice | el_GR |
dc.title | Ρατσισμός και προκατάληψη στην εκπαίδευση: Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present research addresses issues relating to intercultural education and specifically intended to study the attitudes and perceptions of teachers against racism and prejudice in education. In particular the aim is - through the intonation of attitudes and perceptions- to enable the confrontation of this kind of issues, if not their complete eradication. The chosen method for the present research was the qualitative through semi-structured interviews, as it was considered the most appropriate because it meets the purpose and research questions. The semi-structured interviews consist of open-ended questions that have been preset by the researcher in order to study the topics under discussion and addressed to 15 teachers of all levels. The questions based on the capabilities and the answers of the respondents were not always in the same way and in the same order, but followed the course of the discussion. The data analysis was based on the subject of the research and their division into categories, which are referred to the aim of research and arising after a thorough check of data and information. More specifically, the results are described by category in order to show their connection in accordance with the division, which was done simultaneously with the literature review. The results analysis showed that the teachers are often confronting racism in school. They perpetuate the discrimination with their indifference and their callousness with which face the heterogeneity of their class, mostly when they are followed by entrenched beliefs and racist attitudes of both themselves and the students. On the other hand, it is argued that a trained teacher, who will be supported by education policy and institutional framework and will apply the principles of intercultural education in teaching practice, can be a key factor in the confrontation of racism and ethnocentrism in education.
The importance and necessity of this research is that -apart from exploring the attitudes and perceptions of teachers for the racism and prejudice in the classroom- studies the extent to which teachers themselves agree and accept the racism and whether there is an effort from them to deal with this kind of problems or they are promoting such behaviors. In addition, the literature review displays an in-depth study of the literature, which has sufficiently developed the theoretical background. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |