Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΠέτρου-Νεοκλέους, Ελένη
dc.contributor.otherPetrou-Neocleous, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-09-07
dc.date.accessioned2011-09-07T16:50:21Z
dc.date.available2011-09-07T16:50:21Z
dc.date.copyright2009-06
dc.date.issued2011-09-07
dc.identifier.otherΕΠΑ/2009/00005el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/238
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο άγχος αποτελέι μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού καθώς θεωρείται αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ατόμου-περιβάλλοντος. Στη σύγχρονη εποχή η εμφάνιση όλο και περισσότερων ασθενειών έχει συσχετιστείμε την επίδραση αγχογόνων παραγόντων, αφού ο άνθρωπος φαίνεται να αντιμετωπίζει όλο και περισσότερες καταστάσεις στο περιβάλλον που ζεί και εργάζεται. Το άγχος των εκπαιδευτικών εμπίπτει στη γενική κατηγορία του άγχους που δημιουργείται απο το επάγγελμα και απασχολεί τους ερευνητές παγκοσμίως, λόγω των σοβαρών επιπτώσεων του τόσο στα άτομα, όσο και στους οργανισμούς της εκπαίδευσης. Συνεπως έχοντας υπόψη όλα τα προαναφερθέντα καθώς και το γεγονός ότι η διεθνής βιβλιογραφία παρείχει ενδείξεις συσχέτισης του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικών με την ηγεσία των σχολείων, η παρούσα εγασία επιχειρεί τη διερεύνηση πιθανής σχέσης μεταξύ του ηγετικού στυλ των διευθυντών (όπως το αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοι) και του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτίκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου. Η αναγκαιότητα και σημαντικότητα της συγκεκριμένης ερευνητικής προσπάθειας, προκύπτει κυρίως απο την έλλειψη παρόμοιων ερευνών στον κυπριακό χώρο και την ανάγκη για ενίσχυση και βελτίωση της θεωρίας και της πράξης που αφορά την εικαζόμενη σχέση, εντός του συγκειμένου της κυπριακής εκπαίδευσης. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων η έρευνα υιοθέτησε ποσοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων, με τη χρήση σταθμισμένων ερωτηματολογιων μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2009. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε το μέρος της Κλίμακας Μέτρησης Επαγγελματικής Προσαρμογής των Εκπαιδευτικών (Παπάνης & Γιαβρίμης, 2007) που αναφέρεται στο άγχος των εκπαιδευτικών και η ελληνική εκδοχή του ερωτηματολογίου Leadership Orientations των Bolma and Deal (1992) που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς και διερευνά το ηγετικό στυλ του διευθυντή (Κυθραιώτης 2006). Είχαν σταλεί ερωτηματολόγια σε 69 Δημοτικά Σχολεία που επιλέγηκαν με αναλογική στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε όλες τις επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου και επιστράφηκαν συμπληρωμένα 314 ερωτηματολόγια. Για την ανάλυση των ερευνητικ΄ων δεδομένων χρησιμοποπιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική.el_GR
dc.format.extent106 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΆγχοςel_GR
dc.subjectΆγχος εκπαιδευτικώνel_GR
dc.subjectStressel_GR
dc.titleΗγετικό στύλ διευθυντών και επαγγελματικό άγχος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.contributor.committeememberΠασιαρδής, Πέτρος
dc.contributor.committeememberΜιχαηλίδου, Αθηνά Δρ.
dc.description.translatedabstract-----------el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record