Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΙορδάνου, Καλυψώ
dc.contributor.authorΛυτζερίνου, Ευαγγελία
dc.contributor.otherLytzerinou, Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-07
dc.date.accessioned2016-07-07T08:07:20Z
dc.date.available2016-07-07T08:07:20Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-07
dc.identifier.otherΕΠΑ/2016/00037el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2376
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Ερευνήθηκε αν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν αποδεικτικά στοιχεία κατά την επιχειρηματολογία τους και αν οι επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες επηρεάζονται από την ειδικότητα τους όταν ελεγχθεί η προϋπάρχουσα γνώση τους. Επιπλέον εξετάστηκαν οι ικανότητες των εκπαιδευτικών να αξιολογούν επιχειρήματα και αν οι ικανότητες αυτές σχετίζονται με τις επιχειρηματολογικές δεξιότητες των ίδιων των εκπαιδευτικών. Τέλος διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη σημαντικότητα της χρήσης στοιχείων τεκμηρίωσης από τους μαθητές στα πλαίσια των εκπαιδευτικών πρακτικών τους και σχετικά με τις επιχειρηματολογικές δεξιότητες των ίδιων των εκπαιδευτικών. Συμμετέχοντες ήταν 52 εκπαιδευτικοί Γυμνασίων και Λυκείων, 27 φιλόλογοι και 25 φυσικοί και εφαρμόστηκε στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να γράψουν τις απόψεις τους πάνω σε δύο αμφιλεγόμενα θέματα, το ένα ιστορικού και το άλλο κοινωνικοεπιστημονικού περιεχομένου ενώ για να διερευνηθεί η προϋπάρχουσα γνώση έπρεπε να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις ανοιχτού τύπου σχετικά με τα παραπάνω δύο θέματα. Για να ερευνηθούν οι ικανότητες αξιολόγησης κλήθηκαν να κατατάξουν 12 επιχειρήματα σε αδύνατα, μέτρια, καλά, πολύ καλά ενώ οι αντιλήψεις τους για τη σημαντικότητα της χρήσης στοιχείων τεκμηρίωσης από τους μαθητές τους ελέγχθηκαν μέσω της Κλίμακας Επιχειρηματολογικής Αυτο-αποτελεσματικότητας των Audeniz και Ozdilek (2015). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ένα σημαντικό ποσοστό εκπαιδευτικών, αν και ήταν λιγότερο από το 50%, αιτιολόγησαν τις απόψεις τους με αποδεικτικά στοιχεία αλλά παρουσίασαν προβλήματα στη χρήση αντεπιχειρημάτων. Η μεταβλητή προϋπάρχουσα γνώση επηρέασε το είδος των αποδεικτικών στοιχείων με τους φιλολόγους να χρησιμοποιούν περισσότερα στοιχεία από γενικές γνώσεις καθώς και από συνδυασμό των γενικών γνώσεων και των ενδεικτικών κειμένων που δόθηκαν από την ερευνήτρια και με τους φυσικούς να χρησιμοποιούν περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία από τα κείμενα της ερευνήτριας. Επίσης οι ικανότητες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σχετίζονται με τις επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες ενώ όσον αφορά στις αντιλήψεις και οι φιλόλογοι και οι φυσικοί θεωρούν σημαντικό να επιχειρηματολογούν οι μαθητές τους. Βέβαια αυτό που απαιτείται είναι ειδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε η θεωρητική τους κατάρτιση σχετικά με τον επιχειρηματολογικό λόγο να συνάδει και με την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων τους στα πλαίσια της τάξης.el_GR
dc.format.extent143 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοί -- Επιχειρηματολογικές δεξιότητεςel_GR
dc.subjectTeachers -- Argumentative skillsel_GR
dc.titleΟι επιχειρηματικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι στάσεις τους σχετικά με την επιχειρηματολογίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this research was to investigate the argumentative skills of practicing teachers. It was examined whether teachers use evidence during their argumentation and whether their argumentative skills are influenced by their specialization in case it is tested their content knowledge. Additionally they were examined the abilities of teachers to evaluate arguments and whether these capacities are related to argumentative skills of the teachers themselves. Finally they were investigated the perceptions of teachers about the importance of the use of evidence by students in their educational practices and in relation with the argumentative skills of the teachers themselves. Participants were 52 teachers of gymnasium and high school, 27 philologists and 25 physics and it was used stratified sampling. Participants were asked to write their views on two controversial issues, one with historical and the other with social-scientific content and in order to be examined the content knowledge they ought to answer two open questions about these two issues. In order to be investigated the evaluation skills they were asked to classify 12 arguments in weak, moderate, good, very good while their perceptions of the importance of the use of evidence by their students were tested by Scale argumentative Self-efficacy of Audeniz and Ozdilek (2015) . The results showed that a significant proportion of teachers, though it was less than 50%, justified their views with evidence but they had problems using counterarguments. The variable content knowledge influenced the sort of evidence, with the philologists to use more elements from general knowledge as well as from combination of general knowledge and the indicative texts which were provided by the researcher and the physics to use more evidence from the texts of the researcher. Also the teachers’ evaluation capacities are related to their argumentative skills while in regard to their perceptions both the philologists and the physics believe that it is important for their students to argue. Of course, what is needed is a special training for teachers so that their theoretical knowledge about the argumentative discourse will be consistent with their practical application of their knowledge in the context of the classroom.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής