Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηθωμάς, Λεωνίδας
dc.contributor.authorΠετράς, Βασίλειος
dc.contributor.otherPetras, Vasilios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-04-08
dc.date.accessioned2016-04-08T11:15:12Z
dc.date.available2016-04-08T11:15:12Z
dc.date.copyright2015-12
dc.date.issued2016-04-08
dc.identifier.otherΕΔΜ/2015/00014el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2315
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα και διεθνώς ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην πρακτική τους. Έχοντας αυτόν το στόχο διάφορες κυβερνητικές πολιτικές εφαρμόζονται με σκοπό να παράσχουν τα τεχνικά μέσα στους/στις εκπαιδευτικούς να το πράξουν και προς την ίδια κατεύθυνση υλοποιούνται σχετικά προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς. Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα μία πρόκληση στην οποία καλείται να ανταποκριθεί με επιτυχία, αν θέλει να συμμετάσχει, και πολύ περισσότερο αν θέλει να ηγηθεί, στη νέα ψηφιακή εποχή που έχει ήδη ανατείλει. Ωστόσο, η ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών τεχνολογιών στην καθημερινή διδακτική πρακτική εξακολουθεί να είναι αργή και άνιση, με τις έρευνες για την τεχνολογική εφαρμογή να δείχνουν ότι, εκτός από τους θεσμικούς και άλλους παράγοντες, οι παιδαγωγικές πεποιθήσεις μαζί με τις τεχνολογικές γνώσεις των εκπαιδευτικών, μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά την τεχνολογική ολοκλήρωση στην εκπαίδευση. Όσον αφορά στις απαιτούμενες γνώσεις των εκπαιδευτικών, για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διδασκαλία, το πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (TPACK), αποτελεί ένα θεωρητικό μοντέλο το οποίο προσπαθεί να συλλάβει μερικές βασικές ιδιότητες αυτών των γνώσεων. Το πλαίσιο TPACK αναπτύχθηκε από τους Mishra και Koehler (2006) και έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για τη σχετική με την τεχνολογία έρευνα στην εκπαίδευση. Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση του επιπέδου της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου, που πιστεύουν ότι κατέχουν Έλληνες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της επίδρασης που ασκούν σε αυτό δημογραφικές μεταβλητές, όπως το φύλο και η ηλικία, και μεταβλητές που σχετίζονται ειδικότερα με τους/τις εκπαιδευτικούς, όπως η βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία εργάζονται, τα χρόνια διδακτικής υπηρεσίας, η κατοχή Η/Υ και κινητού τηλεφώνου με σύνδεση στο διαδίκτυο, ο χρόνος ενασχόλησης με τους Η/Υ, η παρακολούθηση σεμιναρίων πληροφορικής και η παιδαγωγική φιλοσοφία τους. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ανώνυμη ποσοτική έρευνα (N=529) με ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε ανάλογες έρευνες στο εξωτερικό. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών κυμαίνονται σε υψηλότερα επίπεδα στις επιμέρους μεταβλητές του TPACK που αποτελούν παραδοσιακές εκπαιδευτικές γνώσεις: Γνώση Περιεχομένου «Μ.Ο.=4,12», Γνώση Παιδαγωγικής «Μ.Ο.=4,06», Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου «Μ.Ο.=3,84» και σε χαμηλότερα όταν υπεισέρχεται η τεχνολογία: Γνώση Τεχνολογίας «Μ.Ο.=3,32», Τεχνολογική Γνώση Περιεχομένου «Μ.Ο.=3,45», Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση «Μ.Ο.=3,62», Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου «Μ.Ο.=3,39», Γνώση Εργαλείων Διαδικτύου «Μ.Ο.=3,62». Ο χρόνος ενασχόλησης με τους Η/Υ και η κατοχή κινητού τηλεφώνου με σύνδεση στο διαδίκτυο, συσχετίζονται θετικά με όλες τις μεταβλητές, ενώ οι άντρες, οι νεότεροι/ες εκπαιδευτικοί, όσοι/ες έχουν επιμορφωθεί στις ΤΠΕ και οι εκπαιδευτικοί που διακατέχονται από μαθητοκεντρικές παιδαγωγικές πεποιθήσεις παρουσιάζουν υψηλότερους μέσους όρους σε μεταβλητές που σχετίζονται με την τεχνολογία. Καθώς οι πεποιθήσεις για τις προσωπικές δυνατότητες αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες συμπεριφοράς, φαίνεται ότι υπάρχει αρκετή ακόμη απόσταση να καλυφθεί μέχρι να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί την απαραίτητη αυτοπεποίθηση ώστε να εντάξουν την τεχνολογία στις τάξεις τους. Η αύξηση της επιμόρφωσης και η χρήση τεχνολογίας για εργασίες χαμηλού επιπέδου (π.χ. χρήση Η/Υ, χρήση διαδικτύου κτλ.) κινούνται προς αυτή τη κατεύθυνση.el_GR
dc.format.extent161 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤεχνολογική Παιδαγωγική Γνώσης Περιεχομένουel_GR
dc.subjectPedagogical Pedagogical Content Knowledgeel_GR
dc.titleΕκπαίδευση και τεχνολογία: Διερεύνηση της τεχνολογικής παιδαγωγικής γνώσης περιεχομένου (TPACK) σε εν ενεργεία Έλληνες και Ελληνίδες εκπαιδευτικούς και της σχέσης της με τις παιδαγωγικές πεποιθήσεις τουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractOver the past decades teachers in Greece and internationally are encouraged to use Information Technologies and Communication (ICT) in their practice. The integration of new technologies in teaching is a challenge for the educational community, which needs to deliver if it wants to take part, and more so if it wants to lead in the digital era that has already emerged. Various government policies are being applied to provide teachers with the technical means to do so and in the same direction several educational programs are being materialized. However, the integration of educational technologies in the daily teaching practice is still slow and uneven, while research on technological application is showing that the convictions of teachers and their knowledge, in addition to other institutional factors, may be decisive for technological integration in education. The context of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) is a theoretical model that tries to determine some essential qualities of the teachers' knowledge, which are necessary for the integration of technology in teaching. The TPACK framework was developed by Mishra and Koehler (2006) and has emerged as a powerful tool for research in education. This study is investigating the level of Technological Pedagogical Content Knowledge, that Greek teachers of primary and secondary education believe they possess and the impact that various factors are exercising on this; demographic variables, such as gender and age variables, which are particularly associated with the educators. Such are the educational level that they are teaching, years of teaching experience, possession of a PC and mobile phone connected with the Internet, the engagement time with the PC, attending IT courses and their pedagogical philosophy. For this purpose an anonymous quantitative survey took place (N=529) with a self-report questionnaire, which has been used in similar studies abroad. The results showed that the beliefs of teachers vary at higher levels in the variables of TPACK that make up traditional educational knowledge: Knowledge of Content "M=4.12", Pedagogical Knowledge "M=4.06", Pedagogical Knowledge of Content "M=3.84" and lower when technology is involved: Knowledge of Technology "M=3.32", Technological Knowledge of Content "M=3.45", Technological Pedagogical Knowledge "M=3.62", Technological Pedagogical Content of Knowledge "M=3.39", Knowledge of Internet Tools "M=3.62". The engagement time with the computers and the possession of a mobile phone with an Internet connection positively correlates with all the variables, while men, younger teachers who have been trained in ICT and teachers who have student-centered pedagogical beliefs present higher averages in variables associated with technology. Since convictions about personal possibilities are decisive factors of behavior, it looks like that there is a long way to go until the teachers gain the necessary confidence to integrate technology in their classes. Increased training and use of technology for low-level tasks (e.g., using computers, internet use, etc.) are moving in this direction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record