Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδάκης, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.otherPapadopoulos, Constantinos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-04-04
dc.date.accessioned2016-04-05T10:03:33Z
dc.date.available2016-04-05T10:03:33Z
dc.date.copyright2015-09
dc.date.issued2016-04-05
dc.identifier.otherΠΛΗ/2015/00184el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2290
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτη σημερινή εποχή οι τεχνολογίες κινητών συσκευών (mobile devices) παίζουν πλέον πολύ σημαντικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων. Για τους περισσότερους νέους και μέσης ηλικίας ανθρώπους η χρήση τους έχει γίνει αλληλένδετο κομμάτι της καθημερινής ζωής για την επικοινωνία μεταξύ τους αλλά και για πολλές άλλες εργασίες. Τα τελευταία χρόνια, έχει προκύψει έντονο ενδιαφέρον στην ακαδημαϊκή κοινότητα σχετικά με την Μάθηση Υποστηριζόμενη από Κινητές Συσκευές (mobile learning). Το ενδιαφέρον αυτό γίνεται εμφανές από την έκταση της διεξαγόμενης έρευνας και της σχετικής βιβλιογραφίας. Παράλληλα, αυξάνεται χρόνο με το χρόνο η χρήση εργαλείων διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων και υπάρχουν ευρήματα ότι η αξιοποίηση τους (αυτών των περιβαλλόντων) κάνει αποτελεσματικότερη την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην Ελλάδα παρατηρείται ότι, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χρόνο με το χρόνο μειώνεται το ενδιαφέρον των μαθητών για το σχολείο και το κίνητρο για μάθηση. Παράλληλα, η μεγάλη διείσδυση των «έξυπνων» φορητών συσκευών στην παγκόσμια αγορά και η απήχηση που έχουν στις νεότερες γενιές, αποτελούν γεγονότα τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας και της μάθησης. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης των ταμπλετών (tablets) σε συνδυασμό με ένα σύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων, για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας και μάθησης βασικών εννοιών προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύχθηκαν ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων τις οποίες οι μαθητές εκπονούν με τη βοήθεια ταμπλετών (tablets). Οι συσκευές αυτές είναι ιδιαίτερα προσφιλείς για τους μαθητές και όσοι τις διαθέτουν τις χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση. Οι ακολουθίες που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιήθηκαν ως κύρια μαθησιακά εργαλεία για την διδασκαλία δύο ενοτήτων του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» για μαθητές της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου, εστιάζοντας στη διδασκαλία και μάθηση της Δομής Επανάληψης «Για … από … μέχρι … με βήμα …» και της ενότητας των Δικτύων. v Η έρευνα έγινε με συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής μεθόδου. Ως κύρια εργαλεία συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια συμμετοχικής παρατήρησης, φύλλα παρατήρησης και συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα του πειράματος έδειξαν πως η αξιοποίηση του LAMS σε μια mobile συσκευή (tablet) είναι εύκολη και ελκυστική στη χρήση. Ειδικότερα, η αξιοποίηση των κινητών συσκευών για την υποστήριξη της διδασκαλίας, συμβάλλει στην επίτευξη υψηλότερου βαθμού ενεργητικής συμμετοχής και διάθεσης για συνεργασία από τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γεγονότα που διευκόλυναν τη μάθηση εννοιών προγραμματισμού αλλά και άλλων βασικών εννοιών της Πληροφορικής. Πολύ σημαντική κρίνεται και η υποστήριξη χρήσης αυτών των συσκευών και από το ίδιο το σχολείο (οικονομική και τεχνική). Γενικότερα συμπεραίνουμε ότι, η χρήση των mobile συσκευών (tablets), συνέβαλε θετικά στη διαδικασία εκμάθησης των δύο υπό μελέτη ενοτήτων, βελτιώνοντας και διευκολύνοντας την. Καταγράφηκε ενίσχυση της διάθεσης για συνεργασία μεταξύ των μαθητών και βελτίωση της ενεργητικής συμμετοχής τους. Αυξήθηκε η προσοχή τους έναντι του κλασικού περιβάλλοντος μάθησης και δημιουργήθηκαν κίνητρα για την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών σεναρίων. Επίσης, βελτιώθηκε η ανατροφοδότηση – αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών.el_GR
dc.format.extentxii, 117 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων -- Tabletsel_GR
dc.titleΑξιοποίηση κινητών συσκευών (Tablets) για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractNowadays, the mobile devices’ technology already plays a very important role in people's lives. For most young and middle aged people their use has become an intertwined part of everyday life in order to communicate with each other and for many other tasks. In recent years, the academic community has shown a great interest on a learning method supported by mobile devices (Mobile Learning). This interest is evident in the extent of the ongoing research and the relevant bibliography. Moreover, year by year, the use of learning activities management tools gradually increases and there are findings that the use of such environments makes the educational process more effective. In Greece, it is observed that, both in primary and secondary education, the students' interest in school and their motivation for learning gradually declines. Meanwhile, the great ‘intrusion’ of "smart" mobile devices in the global market and the impact they have on younger generations, is something that we can take advantage of, in order to facilitate teaching and learning. The purpose of the specific dissertation was to make a research into the potential use of tablets along with a system of managing learning activities in order to facilitate the process of teaching and learning basic programming concepts in secondary education. For this reason, sequences of learning activities were developed in which students participated using tablets. These devices are particularly popular among students and those who have such devices, use them on a daily basis. The sequences created were used as key learning tools for teaching two modules of the unit entitled "Introduction to the Principles of the ICT Science " to students of the 2nd grade of Senior High school, focusing on teaching and learning Revision Structure "for ... from ... up to ... in a pace ... "and the module of Networks. The research has been done with a combination of the qualitative and the quantitative method. Questionnaires of participant observation, observation sheets and interviews with teachers were used as main data collection tools. The results of the experiment showed that using LAMS in a mobile device (tablet) is attractive and easy to use. In particular, the use of vii mobile devices to support teaching contributes to a higher degree of active participation and willingness to collaborate among students of secondary education, which, in their turn, facilitated the learning process of programming concepts and other basic concepts of IT. The financial and technical support and use of these devices in school is also considered very important. Generally, we conclude that the use of mobile devices (tablets), contributed positively to the learning process of the two - under study - modules, improving and facilitating it. Willingness to cooperate and improvement in active participation was observed among students. Their attention increased compared to the classic learning environment and there was a new motivation for completing educational scenarios. Furthermore, there has been an improvement in feedback - evaluation of students' performance.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record