Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκουμόπουλος, Χρήστος
dc.contributor.authorΤσουκαλάς, Βασίλειος
dc.contributor.otherTsoukalas, Vasilios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-29
dc.date.accessioned2016-03-30T07:37:14Z
dc.date.available2016-03-30T07:37:14Z
dc.date.copyright2015-09
dc.date.issued2016-03-30
dc.identifier.otherΠΛΗ/2015/00194el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2269
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να υποστηρίξει την εκτέλεση των προγραμμάτων σπουδών των Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πιο οικονομικό και ποιοτικό τρόπο σε σχέση με σήμερα. Κάθε τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα διαθέτει πληροφοριακό σύστημα για την εν μέρει υποστήριξη των προγραμμάτων σπουδών του. Είναι γεγονός πως τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα διαθέτουν το ίδιο πληροφοριακό σύστημα και η τάση είναι πως τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα παραμένουν. Υπάρχουν σημαντικές λειτουργίες οι οποίες δεν υποστηρίζονται από τα υπάρχοντα συστήματα υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών όπως είναι οι δηλώσεις ομάδων παρακολούθησης μαθημάτων και κατανομή φοιτητών σε αυτές, η αυτόματη δημιουργία εβδομαδιαίων ωρολογίων προγραμμάτων κ.α. Αρκετά ιδρύματα ή μεμονωμένα τμήματα ιδρυμάτων έχουν κάνει προσπάθειες να χρησιμοποιήσουν άλλα συστήματα τα όποια θα υποστηρίζουν τις παραπάνω –επιπλέον- σημαντικές λειτουργίες. Ωστόσο για διάφορους λόγους: ασφάλειας, τεχνικής φύσης, συνεργασίας, εμπιστοσύνης και συντονισμού αυτά τα συστήματα δε μπορούν να συνδεθούν με το υφιστάμενο γραμματειακό σύστημα υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην ακεραιότητα των δεδομένων που διαχειρίζονται. Λύση σε αυτά τα προβλήματα δίνουν τα Business Process Management systems (BPMs) τα οποία σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες Java EE και REST επιτρέπουν την δημιουργία ενός «πυρήνα» λογισμικών που θα περιλαμβάνει νέες εφαρμογές, υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων που θα είναι ενοποιημένες σε πραγματικό χρόνο με υπάρχουσες εφαρμογές, υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων. Οι τεχνολογίες αυτές εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των εφαρμογών- υπηρεσιών. Πάνω σε αυτή τη λογική υλοποιήθηκαν έξι νέα υποσυστήματα (που συνεργάζονται μεταξύ τους) με μια νέα βάση δεδομένων ενώ διασυνδέονται με αρκετά υπάρχοντα υποσυστήματα και υπηρεσίες του ΤΕΙ ΑΜΘ και αντιμετωπίζουν σε σημαντικό βαθμό τις επιπλέον λειτουργίες που απαιτούνται για να θεωρηθεί αποδοτική η εκτέλεση των προγραμμάτων σπουδών. Ερευνήσαμε τις μεθοδολογίες και τις τεχνολογίες δημιουργίας ωρολογίων προγραμμάτων, ξεχωρίσαμε το ελεύθερο λογισμικό FET και δημιουργήσαμε ένα υποσύστημα που το ενοποιεί με τα υπόλοιπα υποσυστήματα. Στον «πυρήνα» λογισμικών κατασκευάσαμε και ενσωματώσαμε εφαρμογή Android ώστε να μπορούν να κάνουν δηλώσεις ομάδων παρακολούθησης οι φοιτητές από τις κινητές συσκευές τους. Με βάση τις υποθέσεις και τις στατιστικές διαδικασίες που παρουσιάζονται στο κεφάλαιο της ερευνητικής πρότασης αναμένουμε σημαντική αύξηση της απόδοσης με ποιοτικό και οικονομικό τρόπο, αλλά τα οριστικά στατιστικά αποτελέσματα των μετρήσεων –όπως περιγράφεται στο πείραμα- θα iv προκύψουν μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του συστήματος που υλοποιήσαμε. Δεν υπήρξε το περιθώριο εφαρμογής του συστήματος λόγω χρονικών συγκυριών. Ωστόσο στο πλάνο αξιολόγησης προδιαγράψαμε τη διαδικασία συγκέντρωσης των στοιχείων για την τροφοδότηση των στατιστικών διαδικασιών και τον τρόπο ερμηνείας των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν. Τέλος για την αξιολόγηση του συστήματος που υλοποιήσαμε αξιοποιήσαμε μια ομάδα χρηστών συζητήσαμε μαζί τους, διατυπώσαμε ερωτήσεις, ενώ από τις απαντήσεις τους προέκυψαν χρήσιμα θετικά και αρνητικά συμπεράσματα. Λόγω του μεγέθους της μεταπτυχιακής διατριβής και προς διευκόλυνση της μελέτης από τους αναγνώστες έχουμε συγγράφει στην επόμενη παράγραφο εκτεταμένη περίληψη του έργου μας.el_GR
dc.format.extentxiv, 177 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓραμματειακή υποστήριξη -- Τριτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος γραμματειακής υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of the thesis is to support the implementation of study programs in Greek higher education institutions in a more economic and qualitative way with respect to the current situation. Currently, each higher education institution has an information system to partially support its study programs. In practice, most educational institutions have identical information systems and the trend is that existing IT systems remain. However, there are important operations which are not supported by existing study programs support systems such as the group’s courses students allocation, the automatic creation of weekly timetables, etc. Many institutions or individual departments have made efforts to use other systems supporting the above -extra- important functionality. However for various safety or technical in nature reasons or other human cooperation, trust and coordination reasons these systems cannot be connected to the existing main management system, resulting in data integrity problems. Solution to these problems give the Business Process Management systems (BPMs) which in combination with technologies such as Java EE and REST allow the creation of a software "core", including new applications, services and databases that are integrated in real time with existing applications, services and databases. These technologies ensure the interoperability of different applications and services. Following this approach we implemented six new application modules and a new database that integrates with the existing subsystems and services of the Technological Educational Institute of Eastern Macedonia and Thrace and confronts in a significant degree the additional functionality required. We investigated implementation technologies and methodologies for the timetables’ generation problem and we choose the FET open software. Based on the FET engine we created a subsystem that integrates with the other subsystems. We v developed an Android application so that students can allocate themselves in groups of courses and we integrated this application with the software “core” mentioned previously. According to the assumptions and the statistical procedures which are presented in the research proposal chapter we expect significant increase of performance in a qualitative and economic way, but the final statistical results of the measurements -as described in the experiment; would arise after a year of operation of the new system in a production environment. The system could not be evaluated in the context of this thesis due to time constraints. However the evaluation plan has been outlined; in addition, the concentration process of data to supply the statistical procedures and how to interpret the results obtained have been specified. Finally, for an informal assessment of the system developed, we collaborated with a user group by discussing with them design and implementation issues and asking questions, while from the answers emerged useful positive and negative feedback.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record