Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Σχεδιασμός και υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος γραμματειακής υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

    Thumbnail
    View/Open
    ΠΛΗ-2015-00194.pdf (15.11Mb)
    Date
    2016-03-30
    Author
    Τσουκαλάς, Βασίλειος
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να υποστηρίξει την εκτέλεση των προγραμμάτων σπουδών των Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πιο οικονομικό και ποιοτικό τρόπο σε σχέση με σήμερα. Κάθε τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα διαθέτει πληροφοριακό σύστημα για την εν μέρει υποστήριξη των προγραμμάτων σπουδών του. Είναι γεγονός πως τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα διαθέτουν το ίδιο πληροφοριακό σύστημα και η τάση είναι πως τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα παραμένουν. Υπάρχουν σημαντικές λειτουργίες οι οποίες δεν υποστηρίζονται από τα υπάρχοντα συστήματα υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών όπως είναι οι δηλώσεις ομάδων παρακολούθησης μαθημάτων και κατανομή φοιτητών σε αυτές, η αυτόματη δημιουργία εβδομαδιαίων ωρολογίων προγραμμάτων κ.α. Αρκετά ιδρύματα ή μεμονωμένα τμήματα ιδρυμάτων έχουν κάνει προσπάθειες να χρησιμοποιήσουν άλλα συστήματα τα όποια θα υποστηρίζουν τις παραπάνω –επιπλέον- σημαντικές λειτουργίες. Ωστόσο για διάφορους λόγους: ασφάλειας, τεχνικής φύσης, συνεργασίας, εμπιστοσύνης και συντονισμού αυτά τα συστήματα δε μπορούν να συνδεθούν με το υφιστάμενο γραμματειακό σύστημα υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην ακεραιότητα των δεδομένων που διαχειρίζονται. Λύση σε αυτά τα προβλήματα δίνουν τα Business Process Management systems (BPMs) τα οποία σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες Java EE και REST επιτρέπουν την δημιουργία ενός «πυρήνα» λογισμικών που θα περιλαμβάνει νέες εφαρμογές, υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων που θα είναι ενοποιημένες σε πραγματικό χρόνο με υπάρχουσες εφαρμογές, υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων. Οι τεχνολογίες αυτές εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των εφαρμογών- υπηρεσιών. Πάνω σε αυτή τη λογική υλοποιήθηκαν έξι νέα υποσυστήματα (που συνεργάζονται μεταξύ τους) με μια νέα βάση δεδομένων ενώ διασυνδέονται με αρκετά υπάρχοντα υποσυστήματα και υπηρεσίες του ΤΕΙ ΑΜΘ και αντιμετωπίζουν σε σημαντικό βαθμό τις επιπλέον λειτουργίες που απαιτούνται για να θεωρηθεί αποδοτική η εκτέλεση των προγραμμάτων σπουδών. Ερευνήσαμε τις μεθοδολογίες και τις τεχνολογίες δημιουργίας ωρολογίων προγραμμάτων, ξεχωρίσαμε το ελεύθερο λογισμικό FET και δημιουργήσαμε ένα υποσύστημα που το ενοποιεί με τα υπόλοιπα υποσυστήματα. Στον «πυρήνα» λογισμικών κατασκευάσαμε και ενσωματώσαμε εφαρμογή Android ώστε να μπορούν να κάνουν δηλώσεις ομάδων παρακολούθησης οι φοιτητές από τις κινητές συσκευές τους. Με βάση τις υποθέσεις και τις στατιστικές διαδικασίες που παρουσιάζονται στο κεφάλαιο της ερευνητικής πρότασης αναμένουμε σημαντική αύξηση της απόδοσης με ποιοτικό και οικονομικό τρόπο, αλλά τα οριστικά στατιστικά αποτελέσματα των μετρήσεων –όπως περιγράφεται στο πείραμα- θα iv προκύψουν μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του συστήματος που υλοποιήσαμε. Δεν υπήρξε το περιθώριο εφαρμογής του συστήματος λόγω χρονικών συγκυριών. Ωστόσο στο πλάνο αξιολόγησης προδιαγράψαμε τη διαδικασία συγκέντρωσης των στοιχείων για την τροφοδότηση των στατιστικών διαδικασιών και τον τρόπο ερμηνείας των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν. Τέλος για την αξιολόγηση του συστήματος που υλοποιήσαμε αξιοποιήσαμε μια ομάδα χρηστών συζητήσαμε μαζί τους, διατυπώσαμε ερωτήσεις, ενώ από τις απαντήσεις τους προέκυψαν χρήσιμα θετικά και αρνητικά συμπεράσματα. Λόγω του μεγέθους της μεταπτυχιακής διατριβής και προς διευκόλυνση της μελέτης από τους αναγνώστες έχουμε συγγράφει στην επόμενη παράγραφο εκτεταμένη περίληψη του έργου μας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2269
    Collections
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013