dc.contributor.advisor | Γκουμόπουλος, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Τσουκαλάς, Βασίλειος | |
dc.contributor.other | Tsoukalas, Vasilios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-29 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-30T07:37:14Z | |
dc.date.available | 2016-03-30T07:37:14Z | |
dc.date.copyright | 2015-09 | |
dc.date.issued | 2016-03-30 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2015/00194 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2269 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να υποστηρίξει την εκτέλεση των προγραμμάτων
σπουδών των Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πιο
οικονομικό και ποιοτικό τρόπο σε σχέση με σήμερα. Κάθε τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα
διαθέτει πληροφοριακό σύστημα για την εν μέρει υποστήριξη των προγραμμάτων σπουδών του.
Είναι γεγονός πως τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα διαθέτουν το ίδιο πληροφοριακό
σύστημα και η τάση είναι πως τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα παραμένουν.
Υπάρχουν σημαντικές λειτουργίες οι οποίες δεν υποστηρίζονται από τα υπάρχοντα συστήματα
υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών όπως είναι οι δηλώσεις ομάδων παρακολούθησης
μαθημάτων και κατανομή φοιτητών σε αυτές, η αυτόματη δημιουργία εβδομαδιαίων
ωρολογίων προγραμμάτων κ.α. Αρκετά ιδρύματα ή μεμονωμένα τμήματα ιδρυμάτων έχουν
κάνει προσπάθειες να χρησιμοποιήσουν άλλα συστήματα τα όποια θα υποστηρίζουν τις
παραπάνω –επιπλέον- σημαντικές λειτουργίες. Ωστόσο για διάφορους λόγους: ασφάλειας,
τεχνικής φύσης, συνεργασίας, εμπιστοσύνης και συντονισμού αυτά τα συστήματα δε μπορούν
να συνδεθούν με το υφιστάμενο γραμματειακό σύστημα υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών,
με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην ακεραιότητα των δεδομένων που διαχειρίζονται.
Λύση σε αυτά τα προβλήματα δίνουν τα Business Process Management systems (BPMs) τα
οποία σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες Java EE και REST επιτρέπουν την δημιουργία ενός
«πυρήνα» λογισμικών που θα περιλαμβάνει νέες εφαρμογές, υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων
που θα είναι ενοποιημένες σε πραγματικό χρόνο με υπάρχουσες εφαρμογές, υπηρεσίες και
βάσεις δεδομένων. Οι τεχνολογίες αυτές εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των εφαρμογών-
υπηρεσιών. Πάνω σε αυτή τη λογική υλοποιήθηκαν έξι νέα υποσυστήματα (που συνεργάζονται
μεταξύ τους) με μια νέα βάση δεδομένων ενώ διασυνδέονται με αρκετά υπάρχοντα
υποσυστήματα και υπηρεσίες του ΤΕΙ ΑΜΘ και αντιμετωπίζουν σε σημαντικό βαθμό τις
επιπλέον λειτουργίες που απαιτούνται για να θεωρηθεί αποδοτική η εκτέλεση των
προγραμμάτων σπουδών. Ερευνήσαμε τις μεθοδολογίες και τις τεχνολογίες δημιουργίας
ωρολογίων προγραμμάτων, ξεχωρίσαμε το ελεύθερο λογισμικό FET και δημιουργήσαμε ένα
υποσύστημα που το ενοποιεί με τα υπόλοιπα υποσυστήματα. Στον «πυρήνα» λογισμικών
κατασκευάσαμε και ενσωματώσαμε εφαρμογή Android ώστε να μπορούν να κάνουν δηλώσεις
ομάδων παρακολούθησης οι φοιτητές από τις κινητές συσκευές τους. Με βάση τις υποθέσεις και
τις στατιστικές διαδικασίες που παρουσιάζονται στο κεφάλαιο της ερευνητικής πρότασης
αναμένουμε σημαντική αύξηση της απόδοσης με ποιοτικό και οικονομικό τρόπο, αλλά τα
οριστικά στατιστικά αποτελέσματα των μετρήσεων –όπως περιγράφεται στο πείραμα- θα
iv
προκύψουν μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του συστήματος που υλοποιήσαμε. Δεν υπήρξε το
περιθώριο εφαρμογής του συστήματος λόγω χρονικών συγκυριών. Ωστόσο στο πλάνο
αξιολόγησης προδιαγράψαμε τη διαδικασία συγκέντρωσης των στοιχείων για την τροφοδότηση
των στατιστικών διαδικασιών και τον τρόπο ερμηνείας των αποτελεσμάτων που θα
προκύψουν. Τέλος για την αξιολόγηση του συστήματος που υλοποιήσαμε αξιοποιήσαμε μια
ομάδα χρηστών συζητήσαμε μαζί τους, διατυπώσαμε ερωτήσεις, ενώ από τις απαντήσεις τους
προέκυψαν χρήσιμα θετικά και αρνητικά συμπεράσματα.
Λόγω του μεγέθους της μεταπτυχιακής διατριβής και προς διευκόλυνση της μελέτης από τους
αναγνώστες έχουμε συγγράφει στην επόμενη παράγραφο εκτεταμένη περίληψη του έργου μας. | el_GR |
dc.format.extent | xiv, 177 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Γραμματειακή υποστήριξη -- Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el_GR |
dc.title | Σχεδιασμός και υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος γραμματειακής υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of the thesis is to support the implementation of study programs in Greek higher
education institutions in a more economic and qualitative way with respect to the current
situation. Currently, each higher education institution has an information system to partially
support its study programs. In practice, most educational institutions have identical information
systems and the trend is that existing IT systems remain. However, there are important
operations which are not supported by existing study programs support systems such as the
group’s courses students allocation, the automatic creation of weekly timetables, etc. Many
institutions or individual departments have made efforts to use other systems supporting the
above -extra- important functionality. However for various safety or technical in nature reasons or
other human cooperation, trust and coordination reasons these systems cannot be connected to
the existing main management system, resulting in data integrity problems. Solution to these
problems give the Business Process Management systems (BPMs) which in combination with
technologies such as Java EE and REST allow the creation of a software "core", including new
applications, services and databases that are integrated in real time with existing applications,
services and databases. These technologies ensure the interoperability of different applications
and services. Following this approach we implemented six new application modules and a new
database that integrates with the existing subsystems and services of the Technological
Educational Institute of Eastern Macedonia and Thrace and confronts in a significant degree the
additional functionality required. We investigated implementation technologies and
methodologies for the timetables’ generation problem and we choose the FET open software.
Based on the FET engine we created a subsystem that integrates with the other subsystems. We
v
developed an Android application so that students can allocate themselves in groups of courses
and we integrated this application with the software “core” mentioned previously. According to
the assumptions and the statistical procedures which are presented in the research proposal
chapter we expect significant increase of performance in a qualitative and economic way, but the
final statistical results of the measurements -as described in the experiment; would arise after a
year of operation of the new system in a production environment. The system could not be
evaluated in the context of this thesis due to time constraints. However the evaluation plan has
been outlined; in addition, the concentration process of data to supply the statistical procedures
and how to interpret the results obtained have been specified. Finally, for an informal assessment
of the system developed, we collaborated with a user group by discussing with them design and
implementation issues and asking questions, while from the answers emerged useful positive and
negative feedback. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |