Show simple item record

dc.contributor.advisorΓαλάνης, Πέτρος
dc.contributor.authorΚίτσιου, Αγαθούλα Ι.
dc.contributor.otherKitsiou, Agathoula I.
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-08
dc.date.accessioned2016-03-09T12:38:48Z
dc.date.available2016-03-09T12:38:48Z
dc.date.copyright2016-01
dc.date.issued2016-03-09
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2016/00036el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2181
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι τρέχουσες μεταρρυθμίσεις ελέγχου του κόστους του συστήματος δημόσιας υγείας στην Κύπρο, δημιούργησαν την ανάγκη για μια οικονομικά αποδοτική, σχετική και κατάλληλη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του νοσηλευτικού προσωπικού, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η τρέχουσα γνώση και τεκμηριωμένη πρακτική, για την επίτευξη υψηλής ποιότητας φροντίδας υγείας στα δημόσια νοσοκομεία. Η ανάλυση των αναγκών κατάρτισης είναι αναγκαία στο πλαίσιο των περιορισμένων δημοσιονομικών πόρων, με σκοπό την τεκμηριωμένη ενημέρωση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που ανταποκρίνονται στις μελλοντικές προσπάθειες και απαιτήσεις της συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σκοπός: Η αξιολόγηση των αναγκών μάθησης των νοσηλευτών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας στα δημόσια νοσοκομεία της Κύπρου, με επιμέρους άξονες τον ρόλο, την επίδοση, τις ανάγκες και την ιεράρχηση των αναγκών για αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο σχεδιασμό και προγραμματισμό της συνεχιζόμενης νοσηλευτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Μεθοδολογία: Η μελέτη διεξήχθη στα δημόσια νοσοκομεία δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, πέντε επαρχιών της Κύπρου, Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου και Αμμοχώστου, μεταξύ των μηνών Οκτωβρίου 2014 και Ιανουαρίου 2015. Πραγματοποιήθηκε μία συγχρονική μελέτη με τη χρήση του κατάλληλου ερωτηματολογίου (Training Needs Analysis Questionnaire), προσαρμοσμένου στην ελληνική γλώσσα. Επιλέχθηκαν 550 νοσηλευτές με την μέθοδο της αναλογικής τυχαίας στρωματοποιημένης δειγματοληψίας. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 70% (=385/550). Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το IBM SPSS 21.0. Αποτελέσματα: Η μέση ηλικία των νοσηλευτών ήταν 36,4 έτη (τυπική απόκλιση=9,4), ενώ το 70,9% ήταν γυναίκες. Από τις 30 μελετώμενες δεξιότητες, επτά θεωρήθηκαν πολύ σημαντικές (μέση τιμή=4 έως 5), εκ των οποίων τρείς αφορούσαν επικοινωνία/ομαδική εργασία, τρείς αφορούσαν κλινικές/τεχνικές και μια αφορούσε διαχειριστική δεξιότητα. Επιπλέον, 22 δεξιότητες θεωρήθηκαν σημαντικές (μέση τιμή=3 έως 3,9), και μόνο μία λιγότερο σημαντική (μέση τιμή=2 έως 2,9). Οι νοσηλευτές αξιολόγησαν την επίδοσή τους σε πέντε δεξιότητες ως πολύ υψηλή, εκ των οποίων οι τρείς αφορούσαν επικοινωνία/ομαδική εργασία και οι δύο αφορούσαν κλινικές δεξιότητες. Επιπλέον, αξιολόγησαν την επίδοσή τους ως υψηλή σε 23 δεξιότητες και ως μέτρια σε δυο δεξιότητες της κλίμακας έρευνας/ελέγχου, που αφορούσαν τις δραστηριότητες «γράφοντας εκθέσεις για τις ερευνητικές σας μελέτες» και «σχεδιάζοντας μια ερευνητική μελέτη». Καμία δεξιότητα δεν θεωρήθηκε πολύ χαμηλής επίδοσης. Οι κορυφαίες αισθητές ανάγκες αφορούσαν 5 από τις 6 δεξιότητες της κλίμακας κλινικών εργασιών (η συνολική θετική μέση διαφορά μεταξύ κρισιμότητας και επίδοσης ήταν 0,17) και 8 από τις 9 δεξιότητες της κλίμακας έρευνας/ελέγχου (διαφορά ίση με 0,14). Οι τρείς προτεραιότητες κατάρτισης ειδικών κλινικών τομέων αφορούσαν την καρδιολογική νοσηλευτική, την εντατική νοσηλευτική και τη διαχείριση επειγόντων. Οι νοσηλευτές με πτυχίο είχαν μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ανάγκες από τους νοσηλευτές με μεταπτυχιακό/διδακτορικό δίπλωμα, μόνο στις δεξιότητες έρευνας ελέγχου. Η μείωση των ετών προϋπηρεσίας σχετίζονταν με αύξηση των εκπαιδευτικών αναγκών μόνο σε δεξιότητες της κλίμακας «διαχείριση/εποπτεία». Συμπεράσματα: Οι νοσηλευτές αναγνώρισαν ως κορυφαίες ανάγκες εκπαίδευσης, εκτός από τις κλινικές, και αυτές τις σημαντικές ερευνητικές/ελεγκτικές δεξιότητες, που θα τους εξοπλίσουν με επαρκή ικανότητα να λειτουργούν αυτόνομα και να τροποποιούν ανάλογα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, τη δική τους κλινική πρακτική, για την παροχή τεκμηριωμένης φροντίδας υγείας υψηλής ποιότητας. Η αξιολόγηση αναγκών μάθησης αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο σχεδιασμού και προγραμματισμού, κατάλληλων προγραμμάτων συνεχούς επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης, επικυρωμένων από τον μαθητευόμενο και ανταποκρινόμενων στις ανάγκες τόσο του ιδίου, όσο και των στρατηγικών στόχων και οράματος κάθε οργανισμού, για παροχή ποιοτικής φροντίδας υγείας προς όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον μειωμένων και ανεπαρκών πόρων.el_GR
dc.format.extent150 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυνεχιζόμενη Νοσηλευτική Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectContinuing Nursing Educationel_GR
dc.titleΑξιολογηση αναγκών μάθησης, των νοσηλευτών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας σε δημόσια νοσοκομεία της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The current cost-control reforms of public health care system in Cyprus created the need for a cost-effective, relevant and appropriate continuing education of the nursing workforce in order to ensure current knowledge and evidence based practice for maintenance of high quality health care in public hospitals. Α training needs analysis is necessary in a context of limited budgetary resources with a view to evidence-based information and development of educational programs that will be responded to future efforts and requirements of continuing education. Aim: The evaluation of learning needs of nurses in the public hospitals in Cyprus, with individual shafts the role, performance, needs and prioritization of needs for an effective and efficient planning and scheduling of continuing nursing education and training. Material and methods: The study was conducted in the five public hospitals of Cyprus, Nicosia, Limassol, Larnaca, Pafos and Ammoxostos during October 2014 to January 2015. Α cross-sectional study was carried out using the appropriate questionnaire (Training Needs Analysis Questionnaire), adjusted in Greek. Five hundred fifty nurses were chosen with a random proportional stratified method. The response rate was 70% (=385/550). The IBM SPSS 21.0 was used for data analysis. Results: Mean age of nurses was 36.4 years (standard deviation=9.4), while 70.9% were females. Among 30 study skills, seven considered as very important (mean=4-5), of which three were communication/teamwork, three were clinical/technical skills and one was managerial skill. Also, 22 skills considered as significant (mean=3 to 3.9) and only one as less important (mean=2 to 2.9). Nurses assessed their performance as very high in five skills, of which two were clinical tasks and three were communication/teamwork skills. Also, nurses assessed their performance as high in 23 skills and moderate in only two research/audit skills, which were related to the activities "writing reports for your research studies" and "designing a research study". Top priority felt training needs were five out of six clinical/technical skills (overall positive mean difference between criticality and performance was 0.17) and eight out of nine research/audit skills (mean difference was 0.14). The three training priorities in specific clinical areas related to cardiac nursing, intensive nursing and management of emergency. Nurses with a degree had higher educational needs than nurses with master's/doctorate only in research/audit skills. Fewer years of professional experience were associated with increased educational needs only in “management/supervision” scale. Conclusions: Nurses recognized as leading training needs, apart from the clinical, and those important research/audit skills that will equip them with sufficient capacity to operate autonomously and modify their clinical practice according to available research data in order to provide high quality evidence-based health care in an environment of reduced and insufficient resources. The training needs analysis is a useful tool for planning and programming suitable continuous training and development programs in order to achieve higher quality health care to all citizens.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record