Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑντζουλάτος, Άγγελος
dc.contributor.authorΣιδηροπούλου, Ευανθία
dc.contributor.otherSidiropoulou, Evanthia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-21
dc.date.accessioned2015-08-24T06:03:36Z
dc.date.available2015-08-24T06:03:36Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-08-24
dc.identifier.otherMBA/2015/00376el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2032
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των ζητημάτων της παρακίνησης και της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα, και δη στη φορολογική διοίκηση, ως παραγόντων βελτίωσης της αποδοτικότητας. Επιπρόσθετα, αναζητά τη συσχέτιση της παρακίνησης και της εργασιακής ικανοποίησης με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εργαζομένων. Αρχικά, επιχειρείται κατανόηση του θεωρητικού υποβάθρου, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης της παρακίνησης και της εργασιακής ικανοποίησης γενικά, αλλά και ειδικότερα στο δημόσιο τομέα. Επίσης, αναλύονται οι ιδιαιτερότητες που διέπουν τη δημόσια διοίκηση και, πιο συγκεκριμένα, τη φορολογική διοίκηση. Ακολουθεί παρουσίαση πρωτογενούς, ποσοτικής έρευνας, που διεξήχθη με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο απευθύνθηκε σε δείγμα 176 υπαλλήλων από 6 διαφορετικές Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ) στη Θεσσαλονίκη και την Έδεσσα. Το ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε για τους σκοπούς της έρευνας αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιέχει ερωτήσεις που αφορούν στα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει σε μετάφραση το ερωτηματολόγιο του Paul Spector “Job Satisfaction Survey” (JSS) για την εργασιακή ικανοποίηση, ενώ το τρίτο μέρος περιλαμβάνει σε μετάφραση ερωτηματολόγιο του Μανωλόπουλου για τους επιθυμητούς παρακινητές στο δημόσιο τομέα. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS 19. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι υπάλληλοι των Δ.Ο.Υ δεν είναι ικανοποιημένοι από τις περισσότερες επιμέρους διαστάσεις της εργασίας τους, πλην των σχέσεων τους με τους συναδέλφους και τον Προϊστάμενό τους, ενώ η συνολική ικανοποίηση που αντλούν από την εργασία τους είναι χαμηλή. Επίσης, παρόλο που θεωρούν ότι τόσο οι εσωτερικοί, όσο και οι εξωτερικοί παράγοντες παρακίνησης συντελούν σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσής τους, αξιολογούν ως πιο σημαντικούς τους εξωτερικούς παράγοντες παρακίνησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για μια πιο αποτελεσματική στρατηγική διοίκησης των εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, ώστε οι εργαζόμενοι να αισθανθούν μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία τους και να παρακινηθούν σε μια πιο αποδοτική συμπεριφορά, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των στόχων της φορολογικής διοίκησης.el_GR
dc.format.extent93 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένων -- Δημόσιος τομέαςel_GR
dc.subjectMotivation of employees -- Public sectorel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένων -- Δημόσιος τομέαςel_GR
dc.subjectEmployees satisfactionel_GR
dc.subjectEmployees satisfaction -- Public sectorel_GR
dc.titleΗ παρακίνηση και η εργασιακή ικανοποίηση των υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα ως παράγοντες βελτίωσης της αποδοτικότητας. Μελέτη περίπτωσης: Εργαζόμενοι στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis aims to explore the issues of motivation and job satisfaction of employees in the public sector, particularly in tax administration, as factors which improve efficiency. Additionally, it searches for the correlation of motivation and job satisfaction with the demographic characteristics of employees. Initially, an understanding of the theoretical background is attempted, through literature review of motivation and job satisfaction in general, but especially in the public sector. Also, particularities concerning public administration and, more specifically, the tax administration, are analyzed. Afterwards, a presentation of primary, quantitative research is made. The research was conducted using a structured questionnaire, which was addressed to a sample of 176 employees from 6 different local Tax Offices in Thessaloniki and Edessa. The questionnaire prepared for the purpose of the survey consists of three parts. The first part contains questions related tο demographic characteristics, the second part contains a translation of Paul Spector’s questionnaire "Job Satisfaction Survey" (JSS) for job satisfaction, while the third part contains a Manolopoulos questionnaire translation for desired motivators in the public sector. The analysis of survey data was performed using the statistical package SPSS 19. The results show that the Tax Office employees are not satisfied with most of the facets of their work, except for their relationship with colleagues and their supervisor; the overall employee satisfaction is low. Also, although they consider that both internal as well as external motivation factors contribute significantly to the improvement of their performance, they evaluate external motivation factors as the most important. The results of this research could be used for more effective strategic management of employees in Public Financial Services, so that the employees feel more satisfaction from their work and are encouraged to contribute efficiently to the tax administration objectives.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής