Η επίδραση της πληροφοριακής συμπεριφοράς των εν δυνάμει προπτυχιακών φοιτητών στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της βιβλιοθήκης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-07-22Συγγραφέας
Ζέρβας, Μάριος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ένας από τους στρατηγικούς στόχους που τέθηκαν από την ηγεσία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) για την δεκαετία 2010-2020 είναι η υψηλή επιστημονική, τεχνική και επαγγελματική επάρκεια στην εκπαίδευση των φοιτητών. Για την επίτευξη αυτού του στρατηγικού στόχου η Βιβλιοθήκη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΒΤΠ) έχει ένα σημαντικό και ουσιώδη ρόλο να επιτελέσει με την παροχή προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας στους φοιτητές του πανεπιστημίου ούτος ώστε να καταστούν πληροφοριακά επαρκής και αυτόνομοι χρήστες της πληροφορίας (Κωστάκη 2001) για να θεωρούνται πληροφοριακά εγγράμματοι. Παράλληλα η ΒΤΠ είχε θέσει ως ένα από τους πέντε στρατηγικούς της στόχους την Πληροφοριακή Παιδεία.
Έχει παρατηρηθεί από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της Βιβλιοθήκης ότι οι πρωτοετείς φοιτητές προερχόμενοι από τη μέση εκπαίδευση δεν γνωρίζουν τις υπηρεσίες τις οποίες έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει μια ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη ούτε έχουν τις δεξιότητες της Πληροφοριακής Παιδείας. Μελετώντας τη βιβλιογραφία παρατηρούμε ότι σε ανεπτυγμένες χώρες οι σχολικές βιβλιοθήκες έχουν καθοριστικό ρόλο στην Πληροφοριακή Παιδεία των μαθητών. Αρχικά η American Research Libraries(ARL) και στη συνέχεια η United Nations Educational Scientific Cultural Organization(UNESCO) και η International Federation of library Association(IFLA) έχουν δημιουργήσει οδηγούς για την προώθηση της Πληροφοριακής Παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι IFLA/UNESCO καθορίζουν τον ρόλο του σχολικού βιβλιοθηκονόμου και αναδεικνύουν τη συνεργασία του σχολικού βιβλιοθηκονόμου με τους εκπαιδευτικούς. Προσδιορίζουν τις απαραίτητες γνώσεις του εκπαιδευτικού για την προώθηση της Πληροφοριακής Παιδείας στους μαθητές.
Η UNESCO ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και έχοντας ως στόχο την υποστήριξη όλων των πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας και γεωγραφικής τοποθεσίας, έχει επεκταθεί στην Παιδεία Μέσων καλύπτοντας τις δεξιότητες στη χρήση των υπολογιστών, των πολυμέσων και του διαδικτύου. Η μελέτη εξετάζει τις γνώσεις των μαθητών στην Παιδεία Μέσων και την Πληροφοριακή Παιδεία και αποδεικνύει την ανάγκη για αναβάθμιση του ρόλου των σχολικών βιβλιοθηκών και την εκπαίδευση των εκπαιδευτών.