Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ο ρόλος της ποιότητας των υπηρεσιών στην ικανοποίηση επισκεπτών: Μια εμπειρική μελέτη για το Νεο Μουσείο Ακρόπολης με την κλίμακα HISTOQUAL

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    MBA-2015-00341.pdf (7.581Mb)
    Ημερομηνία
    2015-07-21
    Συγγραφέας
    Περπερίδου, Μελάνη
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη στον χώρο των υπηρεσιών σε όλους τους τομείς. Στην κατεύθυνση αυτή εξελίσσονται και οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, όπως τα μουσεία, τα οποία εκτός από τη διαφύλαξη και προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, προσφέρουν στον επισκέπτη τη δυνατότητα εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας. Ειδικότερα τα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία προσφέρουν στο κοινό αξιόλογα εκθέματα με τεράστιο συμβολισμό, ως το «αληθινό υλικό» του έθνους (Hamilakis, 2007). Τα μουσεία προκειμένου να εκπληρώσουν τη σημαντική αποστολή τους, οφείλουν όχι μόνο να επιβιώσουν, αλλά να παραμείνουν ανταγωνιστικά, απέναντι στην μεγάλη ποικιλία επιλογών ψυχαγωγίας που υπάρχουν στον σύγχρονο κόσμο. Οι υπεύθυνοι των μουσείων καλούνται να ανταποκριθούν στην πρόκληση αυτή, σε ένα πλαίσιο όπου επικρατούν αντίξοες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες, μείωση ιδιωτικών χορηγιών και διάθεση λιγότερων κρατικών πόρων, εστιάζοντας στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Συνεπώς, πιο επιτακτικά από ποτέ, θεωρείται επιβεβλημένη η εφαρμογή του Μάρκετινγκ στα μουσεία με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Το Μάρκετινγκ Μουσείων, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, προσπαθεί να κατανοήσει τις ανάγκες του επισκέπτη, παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που το κοινό επιθυμεί. Συνέπεια της ποιοτικής υπηρεσίας είναι η ικανοποίηση του επισκέπτη που οδηγεί σε θετικές συμπεριφορικές προθέσεις, όπως η διάθεση διάδοσης του μουσείου σε τρίτους και η επίσκεψη ξανά στο μέλλον. Το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας, εκπροσωπεί διεθνώς τον ελληνικό πολιτισμό και φιλοδοξεί να αναδειχθεί μεταξύ των διασημότερων μουσείων του κόσμου. Για την κατάκτηση και τη διατήρηση της θέσης αυτής, εφόδιο αποτελεί η δημιουργία ενός ισχυρού brand name, μέσω στρατηγικής τοποθέτησης που επενδύει, όχι μόνο στα σημαντικά εκθέματα, αλλά και στην υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών. Για τον λόγο αυτό, στην παρούσα διατριβή, πραγματοποιήθηκε έρευνα με αντικείμενο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, τη συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών και τις μελλοντικές τους προθέσεις σχετικά με το μουσείο. Η μεθοδολογία της μελέτης στηρίχθηκε σε πρωτογενή ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, βάσει του μοντέλου HISTOQUAL, που διανεμήθηκε σε 192 επισκέπτες. Βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι πως η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και η συνολική ικανοποίηση του κοινού από την επίσκεψή τους στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης, κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Από τις διαστάσεις της ποιότητας, σύμφωνα με το μοντέλο μέτρησης που επελέχθη, παρατηρήθηκε πως η συνολική ικανοποίηση επηρεάζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από τα «Απτά Στοιχεία» και ακολουθούν τα «Προϊόντα» και η «Ανταπόκριση», ενώ όπως διαπιστώθηκε οι διαστάσεις «Επικοινωνία» και «Ενσυναίσθηση» δεν λειτουργούν ως ανεξάρτητοι προγνωστικοί παράγοντες, όσον αφορά την ικανοποίηση. Τέλος σχετικά με τις συμπεριφορικές προθέσεις, διάδοση και επανεπισκεψιμότητα, διαπιστώθηκε πως επηρεάζονται θετικά από τη συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1968
    Συλλογές
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013