Εναλλακτική καλλιέργεια Γκοτζι Μπερι (Goji-Berry) : Κατευθύνσεις για την ανάπτυξη σχεδίου μάρκετινγκ
Abstract
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές δείχνουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για τις λεγόμενες υπερτροφές ή αλλιώς superfoods. Παρόλο που πρόκειται για τροφές που έρχονται από το παρελθόν και υπήρχαν στις διατροφικές συνήθειες πολλών λαών, σήμερα με την εξέλιξη της επιστήμης έχουν αρχίσει να αποδεικνύονται και επιστημονικά οι ευεργετικές επιδράσεις και τα οφέλη τους στην ανθρώπινη υγεία με αποτέλεσμα να εντάσσονται σιγά σιγά και στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών. Από αυτή την στροφή του καταναλωτικού κοινού δεν λείπουν και οι έλληνες καταναλωτές. Η διατριβή ασχολήθηκε με το γκότζι μπέρι (goji-berry), ένα ασιατικό φρούτο που έχει αρχίσει και βρίσκεται σε όλο και περισσότερα σπίτια ελλήνων καταναλωτών.
Γενικός στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η παροχή κατευθύνσεών για την ανάπτυξη ενός σχεδίου μάρκετινγκ για μια επιχείρηση που παράγει και εμπορεύεται το συγκεκριμένο προϊόν. Η επιχείρηση που μελετήθηκε βρίσκεται στα Καλάβρυτα Αχαΐας, ιδιοκτησίας Μπαρέλλου Βασιλικής, και δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία φρέσκου και αποξηραμένου καρπού γκότζι μπέρι (goji-berry). Η διατριβή έχει κεντρικό σκοπό μέσα από έρευνα στο καταναλωτικό κοινό να συμβάλει όσο το δυνατόν περισσότερο με την παροχή προτάσεων/κατευθύνσεων, ώστε να αναπτυχθεί στο μέλλον ένα σχέδιο μάρκετινγκ για ένα προϊόν εναλλακτική καλλιέργειας όπως είναι το γκοτζι μπερι Η μεθοδολογία της διατριβής στηρίχθηκε στη συλλογή στοιχείων από πρωτογενής πηγές με την μορφή ερωτηματολογίων στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Στην συνέχεια ακολούθησε η επεξεργασία και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν με την χρήση κατάλληλου λογισμικού προγράμματος και έγινε η σύνθεσή τους και διατύπωση των σχετικών συμπερασμάτων.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την έρευνα της διατριβής θα βοηθήσουν σε σημαντικό βαθμό την επιχείρηση που μελετήθηκε αλλά και παρόμοιες επιχειρήσεις του κλάδου ώστε να προβούν ενδεχομένως σε αλλαγές/βελτιώσεις με σκοπό την καλύτερη ικανοποίηση του καταναλωτή αλλά και την ανάπτυξη τους μέσα από την επίτευξη των στόχων τους.