Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΗρακλέους, Μαρία
dc.contributor.authorΙωάννου, Γαλάτεια
dc.contributor.otherIoannou, Galatia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-03-03
dc.date.accessioned2015-03-03T12:05:00Z
dc.date.available2015-03-03T12:05:00Z
dc.date.copyright2015-01
dc.date.issued2015-03-03
dc.identifier.otherMBA/2015/00281el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1782
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή μελετά το φαινόμενο της παρακίνησης του ανθρώπινου δυναμικού του κυπριακού δημόσιου τομέα. Στόχος, αφού διερευνήσει τα θέματα παρακίνησης στη διεθνή βιβλιογραφία για κατανόηση του θεωρητικού υπόβαθρου, να καταδείξει, μέσω της έρευνας, τις αδυναμίες και τα προβλήματα που υπάρχουν στο πεδίο για να καταστεί δυνατό να ληφθούν μέτρα για βελτίωση της απόδοσης, της παραγωγικότητας και του ηθικού. Η μέθοδος της έρευνας που ακολουθήθηκε ήταν πρωτογενής, ποσοτική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου που συντάχθηκε για σκοπούς της παρούσης από την ερευνήτρια. Η έρευνα εστίασε σε δύο βασικές ενότητες. Η πρώτη, αφορούσε θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στη δημόσια υπηρεσία και αναζητούσε να πληροφορηθεί εάν το ανθρώπινο δυναμικό είναι ικανοποιημένο από τις βασικές συνιστώσες της, δηλαδή σύστημα προσλήψεων, σύστημα προαγωγών, αξιολόγηση, τεχνολογική υποστήριξη, θέματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης. Η δεύτερη, αφορούσε ζητήματα παρακίνησης εργαζομένων, με διερεύνηση παραγόντων που αφορούσαν στις αμοιβές (χρηματικές και μη), τις σχέσεις με συναδέλφους, την αξιοποίηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων και τις ευκαιρίες που παρέχονται για ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, τις σχέσεις με τον προϊστάμενο, που αγγίζουν θέματα ηγεσίας και παρακίνησης. Η δεύτερη αυτή ενότητα καταλήγει με την ερώτηση: «Tί με παρακινεί να αποδώσω καλύτερα;». Εδώ θίγονται οκτώ συγκεκριμένα επιμέρους ερωτήματα /δηλώσεις που αφορούν θέματα βελτίωσης της απόδοσης του εργαζόμενου όπως και διερεύνηση εάν τα κίνητρα που παρέχονται γι’ αυτό το σκοπό είναι τα κατάλληλα και συνεπώς προωθούν στη βελτίωση της απόδοσης. Τέλος, υποβάλλεται ένα ανοικτό ερώτημα (ποιοτική έρευνα) που δίνει στους ερωτώμενους την ευκαιρία να καταγράψουν τις δικές του απόψεις, εισηγήσεις και σχόλια. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι ερωτώμενοι δεν είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με τις βασικές συνιστώσες της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού όπως καταγράφονται και εφαρμόζονται στη δημόσια υπηρεσία. Σε ότι αφορά την παρακίνηση τους για καλύτερες επιδόσεις, θεωρούν ότι οι ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και γνώσεων και η συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων, όπως και ένα καλύτερο σύστημα αξιολόγησης, είναι αρκετά ισχυροί παράγοντες παρακίνησης. Σημαντικό συμπέρασμα επίσης της έρευνας είναι ότι οι ερωτώμενοι δίνουν αξία στα μη χρηματικά κίνητρα, ενδεχομένως, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία μια αύξηση μισθών ή κάποια άλλη χρηματικής φύσεως αμοιβή δεν είναι εφικτή.el_GR
dc.format.extent94 σ. εικ., πιν. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού -- Δημόσιος τομέαςel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένων -- Δημόσιος τομέαςel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων -- Δημόσιος τομέας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectHuman Resource Management -- Public Sector -- Cyprusel_GR
dc.subjectMotivation of employees -- Public sectorel_GR
dc.titleΔιοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και κυπριακός δημόσιος τομέας: Ζητήματα παρακίνησης εργαζομένωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAlthough progress has been made over the past two decades on Public Service Motivation (PSM) there is still much to learn about the topic. Actually, PSM is one of the few scholarly developments in the field of Public Administration that has the potential to provide certain payoffs for administrative practice; therefore, it is very important to strengthen research in this area. This study intends to broaden understanding and knowledge of PSM for public policy makers, executives, managers and employees in the specific context of Cyprus Public Administration. In particular, the study investigates whether public service employees (or civil servants) are satisfied with the practices of human resources management, whether and how they are motivated and if they are given incentives to increase their performance. The methodology of the study is by a quantitative, primary research using a structured questionnaire consisting of 33 questions and at the end of 1 open question of qualitative research. The findings of the study indicate that public service employees are more likely to place higher value on the intrinsic reward of work that has indirect but clear relationship to performance, self-esteem, creativity and sense of accomplishment. Regarding the factors that motivate public service employees, the most popular as far as the study is concerned are a better evaluation system based on objective and fair criteria, the confidence the leader /manager of the team /organization provides to the employees in the handling of cases, and the opportunities to develop new skills and enrich their knowledge, possibly, through job enrichment. Another interesting finding is that public service employees consider that they are not given incentives to increase their efficiency and performance. The implications of the study are discussed along two directions: (a) practical recommendations for PSM, and (b) the need to further research into other related areas of PSM. The limitations of the study are discussed in terms of the difficulties to generalize the findings for everyone who works in the public sector.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής