dc.contributor.advisor | Βλαδιμήρου, Ηρακλής | |
dc.contributor.author | Αντωνίου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Antoniou, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-09-02 | |
dc.date.accessioned | 2014-09-02T10:10:13Z | |
dc.date.available | 2014-09-02T10:10:13Z | |
dc.date.copyright | 2014-05 | |
dc.date.issued | 2014-09-02 | |
dc.identifier.other | MBA/2014/00228 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1724 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων είναι
απαραίτητος πριν από την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας, αλλά και κατά τη
διάρκεια λειτουργίας μιας επιχείρησης θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις
ανάγκες της και τις οικονομικές εξελίξεις για να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Δεν
επηρεάζει μόνο την σημερινή κατάσταση μιας επιχείρησης, αλλά και την μετέπειτα
πορεία τις παρέχονται τη βάση για μια ολοκληρωμένη στρατηγική αξιολογώντας όλες
τις παραμέτρους του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Η παρούσα εργασία
αποτυπώνει την ανάγκη μελετημένης σύνταξης επιχειρηματικού πλάνου, τόσο για την
απόφαση δημιουργίας μιας επιχείρησης, όσο και για τη συνέχειά της. Θα παρουσιαστούν
οι κύριοι στόχοι και οι βασικές αρχές του επιχειρησιακού σχεδιασμού και τα εργαλεία
που χρησιμοποιούνται για στρατηγικό σχεδιασμό, με αναφορά σε εναλλακτικές
προσεγγίσεις.
Ακολούθως, θα αναπτυχθούν οι διαδικασίες εφαρμογής επιχειρηματικού σχεδιασμού
από τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Θα αναφερθούν προβλήματα και λύσεις στη
διαδικασία εφαρμογή και θα εξεταστεί κατά πόσο θα πρέπει ο έλεγχος για τη σωστή
εφαρμογή, να γίνεται εσωτερικά ή από ανεξάρτητο σύμβουλο.
Τέλος, θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε, μέσω
ερωτηματολογίου και προσωπικών συνεντεύξεων, σε ιδιοκτήτες μικρών οικογενειακών
επιχειρήσεων σε διάφορες πόλεις της Κύπρου, σχετικά με τη χρησιμότητα και πρακτική
εφαρμογή επιχειρηματικού σχεδιασμού σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στην
Κύπρο. Στην έρευνα ερωτήθηκαν οι ιδιοκτήτες μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων
κατά ποσό κρίνουν ότι είναι αναγκαίο ο επιχειρηματικός σχεδιασμός πριν ή και μετά τη
δημιουργία μιας επιχείρησης, αν είναι διατεθειμένοι να καταρτίσουν επιχειρηματικό
σχέδιο και είναι έτοιμοι να πληρώσουν γι’ αυτό. Όταν έχουν προβλήματα ή πρέπει να
πάρουν μια σημαντική απόφαση για νέες επιχειρηματικές δράσεις τα λύνουν εσωτερικά
ή ζητούν βοήθεια από εξειδικευμένο σύμβουλο. Τα ερωτηματολόγια καλύπτουν αρκετές
πτυχές για να κατανοήσουμε σε ποιο επίπεδο βρίσκονται αναφορικά με τον
επιχειρηματικό σχεδιασμό οι κυπριακές επιχειρήσεις σήμερα και πως αντιλαμβάνονται
το θέμα. Τα στοιχεία που συλλέχτηκαν με τα ερωτηματολόγια και τις συνεντεύξεις
αναλύονται και παρουσιάζονται συμπεράσματα, λύσεις και πρακτικές που θα
μπορούσαν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν με σκοπό να εξασφαλίσουν τη
βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα τους. | el_GR |
dc.format.extent | 82 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Επιχειρησιακός σχεδιασμός | el_GR |
dc.subject | Business plan | el_GR |
dc.title | Επιχειρηματικός σχεδιασμός πολύ μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Business planning for small family businesses is a necessary process before
implementing a business idea, but also during the operation of a business. Business plans
should be adjusted according to changing needs of the firm and changes in the economic
environment to remain a useful tool. A proper business plan not only affects the current
situation of the company, but also its future prospects and course of action as it
articulates a comprehensive strategy based on systematic assessment of all aspects of the
internal and external environment. This paper illustrates the necessity of disfiguring a
business plan, both for the decision to initiate a business, and for its continuity. The
study presents the key objectives and basic principles of business planning, the tools for
strategic planning, and points out (highlights) alternative approaches.
Next, the procedures for implementing a business plan by small family businesses are
described. Problems and solutions in the implementation process are examined, as well
as whether the implementation should be carried out entirely by the owners / manager
and be internally or whether guidance by an independent consultant should be sought.
Finally, we present the results of field research conducted through a questionnaire and
personal interviews of owners of small family businesses of various locations in Cyprus.
Owners of small family business were inquired as to usefulness and practical
applications of business planning in their firms. The research questions examine whether
they deem business planning necessary before or after setting up a business, whether
they are willing to formulate a formal business plan and whether they are ready to pay
for it. When they have problems, or need to take important decisions on new business
actions, whether solve the problems internally, or seek assistant from qualified counsel.
The questionnaires cover several aspects to investigate at what level Cypriot businesses
apply business planning today and how they perceive the issue. We analyze the date
collected and present the findings, solutions and practices that small local businesses
could use in order to ensure their viability and improve their competitiveness. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |