Show simple item record

dc.contributor.advisorΣοφοκλέους, Ελένη
dc.contributor.authorΑδάμου, Έλενα
dc.contributor.otherAdamou, Elena
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-08-29
dc.date.accessioned2014-09-01T07:33:43Z
dc.date.available2014-09-01T07:33:43Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-09-01
dc.identifier.otherMBA/2014/00272el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1706
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα ασχολήθηκε με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Κύπρο πέρα από τα στενά χρονικά πλαίσια του καλοκαιριού, κάτι που αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ) για τη πενταετία 2011-2015. Χρησιμοποιήθηκε πρωτογενές υλικό από 15 άτομα που δουλεύουν σε οργανισμούς στη Κύπρο που έχουν άμεση σχέση με το τουριστικό προϊόν της Κύπρου και πιο συγκεκριμένα το ΚΟΤ, το Παγκύπριο Σύνδεσμο Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), τις Εταιρείες Τουριστικής Ανάπτυξης Λάρνακας και Λεμεσού, Πάφου, Λευκωσίας, Αμμοχώστου, το τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, τη Hermes Airport και το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου (ΣΤΕΚ). Χρησιμοποιήθηκαν επίσης ως δευτερογενές υλικό, πηγές από διάφορες μελέτες του ΚΟΤ, συνέδρια που είχαν ως βασικό τους αντικείμενο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και γενικότερα βιβλιογραφία που οριοθετεί παραμέτρους που είναι σημαντικές για την επίτευξη αυτής της επιμήκυνσης. Τα στρατηγικά μοντέλα SWOT και Value Chain, έχουν χρησιμοποιηθεί ως βασικά εργαλεία για τη περεταίρω εμβάθυνση στο τρόπο ανάλυσης των αποτελεσμάτων από τις συνεντεύξεις, μαζί με τη ποσοτική ανάλυση τους οριοθετώντας λέξεις, φράσεις και ολόκληρες συνεντεύξεις που φωτογράφιζαν σημαντικές πτυχές της κάθε ερώτησης του οδηγού συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα είναι σε πολλούς τομείς αρκετά ξεκάθαρα και συγκεκριμένα και μπορούν να αποτελέσουν βάση πάνω στην οποία θα μπορέσει να εκπονηθεί ένα πρακτικό και άμεσο σχέδιο για την επιμήκυνση της τουριστικής μας περιόδου και το χειμώνα. Κοινή αντίληψη όλων των συμμετεχόντων είναι ότι ο θερινός τουρίστας έχει διαφορετικές ανάγκες από το χειμερινό τουρίστα και ως εκ τούτου το τουριστικό προϊόν που θα του προσφερθεί πρέπει να είναι προσαρμοσμένο πάνω σε αυτές τις ανάγκες ούτως ώστε να μπορέσει η Κύπρος να κτίσει το δικό της διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς. Εξέχουσας σημασίας είναι η επίσης κοινή πεποίθηση από όλους τους συμμετέχοντες ότι η Κύπρος έχει και τις υποδομές και τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει το χειμερινό τουρίστα και να τον κρατήσει δικό της σε μακροπρόθεσμη βάση. Απαραίτητη προϋπόθεση για τα πιο πάνω, είναι η συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.el_GR
dc.format.extent64 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚυπριακός Οργανισμός Τουρισμού -- Στρατηγικός σχεδιασμόςel_GR
dc.subjectCyprus Tourism Organisation -- Strategic planningel_GR
dc.titleΟ χειμερινός τουρισμός στην Κύπρο και στρατηγικές ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας κατά την χειμερινή περίοδοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current research has investigated the possibility of lengthening the touristic period in Cyprus beyond the tight time frame of the summer, an aspect which is part of the strategic planning of the Cyprus Tourism Organisation (CTO) during the 5-year period 2011-2015. I have used primary data from interviewing 15 people that work in organisations in Cyprus that have a direct relation with Cyprus’ touristic product; more specifically: the CTO, the Cyprus Hotel Association (CHA), the Association of Tourist Enterprises (ACTE) the, Regional Board of Tourism for Larnaka, Paphos, Nicosia, Famagusta, Limassol, the Civil Aviation and Hermes Airport. I have also used secondary data, sources from different studies developed by CΤΟ, conferences that had as their central, basic subject of discussion the lengthening of the touristic period and in general bibliography that refers to different aspects that are important to take into consideration for the success of such a lengthening. The SWOT and Value Chain strategic models have been used to further consolidate and deepen the qualitative analysis of the results from the interviews, which concentrated on words, phrases or even complete sentences that reflected important issues of every question in the interview guide. The results from the interviews outline some quite clear and specific issues that can be the basis upon which a good plan of action can practically be implemented in the very near future for the lengthening of the touristic period in Cyprus, to include the winter season as well. A common perception amongst all the interviewees is that the summer tourist has different needs and wants when compared to the winter tourist and as such the touristic product that will be offered must be adapted to reflect those needs and wants so that Cyprus can build and sustain its own competitive advantage when compared to other touristic destinations. It is also very important to consider the fact that all the participants have agreed that Cyprus does have the necessary infrastructure, skills and abilities that are vital for attracting and keeping the winter tourist on a long-term basis. The synergy between the private and the public sector is an important condition that will immensely help the lengthening of the touristic period in Cyprus.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record