Ο χειμερινός τουρισμός στην Κύπρο και στρατηγικές ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας κατά την χειμερινή περίοδο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2014-09-01Συγγραφέας
Αδάμου, Έλενα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα έρευνα ασχολήθηκε με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Κύπρο πέρα από τα στενά χρονικά πλαίσια του καλοκαιριού, κάτι που αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ) για τη πενταετία 2011-2015. Χρησιμοποιήθηκε πρωτογενές υλικό από 15 άτομα που δουλεύουν σε οργανισμούς στη Κύπρο που έχουν άμεση σχέση με το τουριστικό προϊόν της Κύπρου και πιο συγκεκριμένα το ΚΟΤ, το Παγκύπριο Σύνδεσμο Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), τις Εταιρείες Τουριστικής Ανάπτυξης Λάρνακας και Λεμεσού, Πάφου, Λευκωσίας, Αμμοχώστου, το τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, τη Hermes Airport και το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου (ΣΤΕΚ). Χρησιμοποιήθηκαν επίσης ως δευτερογενές υλικό, πηγές από διάφορες μελέτες του ΚΟΤ, συνέδρια που είχαν ως βασικό τους αντικείμενο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και γενικότερα βιβλιογραφία που οριοθετεί παραμέτρους που είναι σημαντικές για την επίτευξη αυτής της επιμήκυνσης. Τα στρατηγικά μοντέλα SWOT και Value Chain, έχουν χρησιμοποιηθεί ως βασικά εργαλεία για τη περεταίρω εμβάθυνση στο τρόπο ανάλυσης των αποτελεσμάτων από τις συνεντεύξεις, μαζί με τη ποσοτική ανάλυση τους οριοθετώντας λέξεις, φράσεις και ολόκληρες συνεντεύξεις που φωτογράφιζαν σημαντικές πτυχές της κάθε ερώτησης του οδηγού συνεντεύξεων.
Τα αποτελέσματα είναι σε πολλούς τομείς αρκετά ξεκάθαρα και συγκεκριμένα και μπορούν να αποτελέσουν βάση πάνω στην οποία θα μπορέσει να εκπονηθεί ένα πρακτικό και άμεσο σχέδιο για την επιμήκυνση της τουριστικής μας περιόδου και το χειμώνα. Κοινή αντίληψη όλων των συμμετεχόντων είναι ότι ο θερινός τουρίστας έχει διαφορετικές ανάγκες από το χειμερινό τουρίστα και ως εκ τούτου το τουριστικό προϊόν που θα του προσφερθεί πρέπει να είναι προσαρμοσμένο πάνω σε αυτές τις ανάγκες ούτως ώστε να μπορέσει η Κύπρος να κτίσει το δικό της διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς. Εξέχουσας σημασίας είναι η επίσης κοινή πεποίθηση από όλους τους συμμετέχοντες ότι η Κύπρος έχει και τις υποδομές και τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει το χειμερινό τουρίστα και να τον κρατήσει δικό της σε μακροπρόθεσμη βάση. Απαραίτητη προϋπόθεση για τα πιο πάνω, είναι η συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.