Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσιώνας, Ευθύμιος
dc.contributor.authorΞένου, Μαρία Ειρήνη
dc.contributor.otherXenou, Maria Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-08-27
dc.date.accessioned2014-08-27T10:56:48Z
dc.date.available2014-08-27T10:56:48Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-08-27
dc.identifier.otherMBA/2014/00267el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1680
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη εξετάζεται η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ηγεσίας, παράλληλα με την εργασιακή ικανοποίηση πάνω στο μοντέλο διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού των ελληνικών ξενοδοχείων. Το θέμα προσεγγίστηκε τόσο βιβλιογραφικά, όσο κι εμπειρικά. Συγκεκριμένα, η διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού μπορεί να εφαρμοστεί στη βάση τόσο των μαλακών, όσο και των σκληρών μοντέλων διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού. Τα μαλακά μοντέλα διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού σχετίζονται περισσότερο με θεωρίες ηγεσίας που έχουν να κάνουν με εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους, ενώ τα σκληρά μοντέλα διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού με θεωρίες ηγεσίας που θεωρούν πως οι εργαζόμενοι θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά για να μπορέσουν να αποδώσουν κατά τα συμφέροντα της επιχείρησης. Κατά τα τελευταία έτη, αναδύεται στα εργασιακά περιβάλλοντα και κατ’ επέκταση και στον ξενοδοχειακό κλάδο, η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης στην αποτελεσματική ηγεσία, αλλά και στην εργασιακή ικανοποίηση και διοίκηση ανθρωπίνων πόρων. Στη βάση αυτή, σε δείγμα 55 ελληνικών ξενοδοχείων, διαμοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε εργαζομένους, σε μάνατζερ και εργαζομένους στο τμήμα ανθρωπίνων πόρων για να διαπιστωθούν οι σχέσεις αυτές. Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη για τους μάνατζερ, με δημοκρατικό στυλ ηγεσίας, υψηλή εργασιακή ικανοποίηση για τους εργαζομένους με αντιληπτό στυλ ηγεσίας το μετασχηματιστικό και υιοθέτηση περισσότερο σκληρών μοντέλων διοίκησης. Τα σκληρά μοντέλα διοίκησης όπως φάνηκε προκύπτουν ως αποτέλεσμα χαμηλής συναισθηματικής νοημοσύνης, της συναλλακτικής ηγεσίας, της αυταρχικής ηγεσίας και χαμηλής εργασιακής ικανοποίησης. Κατά συνέπεια, τα ελληνικά ξενοδοχεία προτείνεται να προσλαμβάνουν μάνατζερ με υψηλό βαθμό συναισθηματικής νοημοσύνης και περισσότερο μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας και το τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού να προβαίνει σε επικοινωνία με τους εργαζομένους για να διαπιστώσει την επίδραση του μοντέλου διοίκησης που ακολουθούν στην εργασιακή ικανοποίηση.el_GR
dc.format.extent104 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel_GR
dc.subjectLeadershipel_GR
dc.subjectΗγεσίαel_GR
dc.subjectHuman Resource Management -- Hotel -- Greeceel_GR
dc.subjectHuman Resource Managementel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρωνel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων -- Ξενοδοχεία -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectEmotional intelligenceel_GR
dc.titleΗ διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στις ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis study examined the influence of emotional intelligence and leadership, along with job satisfaction on the model of human resource management in Greek hotels. The subject was approached bibliographically, as well as empirically. Specifically, management of human resources can be applied to the base of soft and hard models of human resource management. The soft models of human resource management are more related to leadership theories that have to do with trust in employees, while the hard models of human resource management with leadership theories which suggest that employees should be monitored closely to be able to perform according to the interests of the company. In recent years, a concept emerging in workplaces and by extension in the hospitality industry, is the concept of emotional intelligence in effective leadership, but also in job satisfaction and human resource management. On this basis, in a sample of 55 Greek hotels, questionnaires were distributed to employees, managers and employees in the human resources department to establish this relationship. The results showed high emotional intelligence for managers, a democratic leadership style, high job satisfaction for employees and adoption of transformational leadership style by the manager and more hard- management models. The hard model of human resource management as demonstrated arises as a result of low emotional intelligence, transactional leadership, authoritarian leadership and low job satisfaction. Consequently, the Greek hotels are recommended to recruit managers with high emotional intelligence and more transformational leadership style and the HR department to communicate with employees to determine the effect of the human resource management model adopted in job satisfaction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής