dc.description.abstract | Η εκπαίδευση, ως δομικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού, είναι ένας χώρος όπου εκτιμάται ότι δημιουργούνται και αναπαράγονται οι κοινωνικές ανισότητες. Το σχολείο επιβραβεύει και στηρίζει τους μαθητές που προέρχονται απο συμπαγείς οικογένειες οι οποίες διαθέτουν επάρκεια σε υλικές ανέσεις και σε πολιτιστικό κεφάλαιο, και το αντίστροφο: οι μαθητές που προέρχονται απο χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα δυσκολέυονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου, και ουσιαστικά απορρίπτονται απο το ίδιο το σύστημα. Στην τεχνική εκπαίδευση, όπου παραδοσιακά οι μαθητές προετοιμάζονται για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αναμένεται ότι οι κοινωνικές ανισότητες είναι οξύτερες. Η εργασία αυτή επιχειρέι να διερευνήσει το φαινόμενο της κοινωνικήε στρωμάτωσης των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, ώστε να διαπιστώσει αν τα ευρήματα συμφωνούν με εκείνα παλαιότερων ερευνών. Επιπλέον, επιχειρεί να διαπιστώσει κατά πόσο οι αλλοδαποί μαθητές, που αποτελούν ένα στοιχείο την τελευταία δεκαπενταετία στη χώρα μας, έχουν μια σημαντική παρουσία στην τεχνική εκπαίδευη. Η εργασία ξεκινα με μια ανασκόπησητης βιβλιογραφίας, προχωρά σε μια ιστορική αναδρομή στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης και στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί στο χώρο αυτό, και παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο που στηρίχει τον προβληματισμό μας. Η έρευνα που ακολούθησε είναι ποσοτική-περιγραφική, διενεργήθηκε σε πέντε τεχνικά σχολεία της Αττικής, πήραν μέρος 118 μαθητες και το εργαλείο μέτρησης ήταν τα ερωτηματολόγια. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται το σχέδιο έρευνας και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας. | el_GR |