Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Μελέτη της κοινωνικής στρωμάτωσης του μαθητικού δυναμικού της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2009-00007.pdf (5.026Mb)
    Date
    2011-08-22
    Author
    Τσάλμα, Μαρία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η εκπαίδευση, ως δομικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού, είναι ένας χώρος όπου εκτιμάται ότι δημιουργούνται και αναπαράγονται οι κοινωνικές ανισότητες. Το σχολείο επιβραβεύει και στηρίζει τους μαθητές που προέρχονται απο συμπαγείς οικογένειες οι οποίες διαθέτουν επάρκεια σε υλικές ανέσεις και σε πολιτιστικό κεφάλαιο, και το αντίστροφο: οι μαθητές που προέρχονται απο χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα δυσκολέυονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου, και ουσιαστικά απορρίπτονται απο το ίδιο το σύστημα. Στην τεχνική εκπαίδευση, όπου παραδοσιακά οι μαθητές προετοιμάζονται για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αναμένεται ότι οι κοινωνικές ανισότητες είναι οξύτερες. Η εργασία αυτή επιχειρέι να διερευνήσει το φαινόμενο της κοινωνικήε στρωμάτωσης των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, ώστε να διαπιστώσει αν τα ευρήματα συμφωνούν με εκείνα παλαιότερων ερευνών. Επιπλέον, επιχειρεί να διαπιστώσει κατά πόσο οι αλλοδαποί μαθητές, που αποτελούν ένα στοιχείο την τελευταία δεκαπενταετία στη χώρα μας, έχουν μια σημαντική παρουσία στην τεχνική εκπαίδευη. Η εργασία ξεκινα με μια ανασκόπησητης βιβλιογραφίας, προχωρά σε μια ιστορική αναδρομή στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης και στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί στο χώρο αυτό, και παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο που στηρίχει τον προβληματισμό μας. Η έρευνα που ακολούθησε είναι ποσοτική-περιγραφική, διενεργήθηκε σε πέντε τεχνικά σχολεία της Αττικής, πήραν μέρος 118 μαθητες και το εργαλείο μέτρησης ήταν τα ερωτηματολόγια. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται το σχέδιο έρευνας και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/161
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013