Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛουκαϊδης, Κωνσταντίνος Α.
dc.contributor.authorΧολέβας, Νικόλαος
dc.contributor.otherCholevas, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-03
dc.date.accessioned2011-08-03T14:46:31Z
dc.date.available2011-08-03T14:46:31Z
dc.date.copyright2010-06
dc.date.issued2011-08-03
dc.identifier.otherΕΠΑ/2010/00012el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/158
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣε εφαρμογή της απόφασης των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπογράφηκε από το 1988, η Αγωγή και Προαγωγή της Υγείας θεσμοθετήθηκε στην Ελλάδα το έτος 2001 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως εκπαιδευτική διαδικασία εντός των ωρών διδασκαλίας και σε εθελοντική βάση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σκοπός: Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των παραγόντων που διευκολύνουν και των παραγόντων που εμποδίζουν την εφαρμογή των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας Μεθοδολογία: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 141 εκπαιδευτικοί από ένα συνολικό πληθυσμό 218 εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με την υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στο νομό Αχαΐας κατά τη σχολική περίοδο 2009-10. Για την υλοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της επισκόπησης με εργαλείο συλλογής των δεδομένων το ανώνυμο ερωτηματολόγιο ερωτήσεων κλειστού τύπου και με ερώτηση σύντομης απάντησης ανοιχτού τύπου. Επίσης, στην αρχή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη ως μια διερευνητική εργασία, πριν την κατασκευή του ερωτηματολογίου, έτσι ώστε να εντοπιστούν επιπλέον μεταβλητές που δεν καταγράφηκαν μέσα από τη διερεύνηση των σχετικών ερευνών για το θέμα. Έγιναν δύο παραγοντικές αναλύσεις μία για τους παράγοντες που διευκολύνουν και μία για τους παράγοντες που εμποδίζουν την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων Αγωγής Υγείας Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο σημαντικότερος για τους εκπαιδευτικούς παράγοντας, που διευκολύνει την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων Αγωγής Υγείας είναι: «Οι γνώσεις και δεξιότητες του υπευθύνου Αγωγής Υγείας και των δασκάλων», που αναφέρεται στις επιστημονικές γνώσεις, στις οργανωτικές δεξιότητες, πρωτοβουλίες, και στην επικοινωνιακή δεξιότητα του υπευθύνου Αγωγής Υγείας καθώς επίσης στις γνώσεις των εκπαιδευτικών σε θέματα Αγωγής Υγείας και στην αυτονομία τους στην επιλογή μεθόδων και εκπαιδευτικού υλικού. Αντίθετα από τους παράγοντες που εμποδίζουν την εφαρμογή των προγραμμάτων βασικότερος θεωρείται η «Περιορισμένη εμπειρία και διάθεση εκπαιδευτικών», που αναφέρεται τόσο στην έλλειψη εκπαίδευσης σε βιωματικές μεθόδους και στην περιορισμένη εμπειρία των εκπαιδευτικών σε θέματα Αγωγής Υγείας όσο και στην επαγγελματική κόπωση και την πιθανή επιφυλακτική στάση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου για τα καινοτόμα προγράμματα. Στατιστικά σημαντικές διαφορές προέκυψαν για τους εκπαιδευτικούς με περισσότερα τυπικά προσόντα (διδασκαλείο-μεταπτυχιακές σπουδές), για τους εκπαιδευτικούς με μεγαλύτερη εμπειρία στην εφαρμογή των προγραμμάτων, για τους εκπαιδευτικούς με περισσότερες ώρες συμμετοχής σε σεμινάρια καινοτόμων δράσεων και για όσους έχουν εισηγηθεί σε σεμινάρια καινοτόμων δράσεων καθώς και με εμπειρία στην εκπαίδευση. Επίσης, βρέθηκε να υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ των ωρών συμμετοχής σε σεμινάρια και του παράγοντα της ηθικής και υλικής ενίσχυσης των εκπαιδευτικών. Συμπεράσματα: Ο υπεύθυνος Αγωγής Υγείας έχει σημαντικό ρόλο στο συντονισμό των προγραμμάτων, στη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και στη στήριξή τους σε επιμορφωτικό υλικό, σεμινάρια, και ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις (Ο.Σ.Σ.) ανατροφοδότησης για την πορεία του προγράμματος. Ο ρόλος του Διευθυντή/τριας του σχολείου είναι καθοριστικός στην εφαρμογή των προγραμμάτων εφόσον μπορεί να διασφαλίζει συνεργατικό κλίμα στο σχολείο μεταξύ των εκπαιδευτικών, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να συνεργάζεται με τους γονείς και τους διάφορους φορείς. Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει γνώσεις για τα θέματα αγωγής υγείας και εκπαίδευση κυρίως στις βιωματικές μεθόδους προσέγγισης των θεμάτων της Αγωγής Υγείας.el_GR
dc.format.extent100 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΑγωγή και Προαγωγή της Υγείαςel_GR
dc.subjectΚαινοτομίες στη σχολική μονάδαel_GR
dc.subjectHealth Education and Promotionel_GR
dc.subjectBarriers and Facilitating Factorsel_GR
dc.titleΠαράγοντες που διευκολύνουν και παράγοντες που εμποδίζουν την εφαρμογή των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αχαϊαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.contributor.committeememberΓραβάνη, Μαρία
dc.contributor.committeememberΑποστολάκης, Εμμανουήλ
dc.description.translatedabstractUnder the enforcement of the decision of the European Union Ministers of Education which has been signed since 1988, Health Education and Promotion was legislated in Greece in the year 2001 in Primary Education, as an educational procedure included in teaching hours and on a voluntary basis by both educators and students. Aim: The purpose of this study was to explore the factors which facilitate and barriers towars the implementation of the health educational programmes in Primary Education schools of the prefecture of Achaia. Methods: The sample of the study included 141 educators from a total population of 218 educators who dealt with the implementation of Health Education Programmes in Achaia prefecture during the school period of 2009-10. The survey method was used to collect data by means of an anonymous questionnaire. Furthermore, at the beginning of the research process a semi-structured interview was carried out with four teachers to help in the development of the questionnaire items. Two factor analyses were conducted, one for the factors which facilitate and another one for the barrier towards the implementation of Health Educations Programmes. Results: Findings indicated that the most significant factors that facilitates the implementation of innovative Health Education Programmes is: "Knowledge and skills of the Health Education Officer and the teachers", which refers to the scientific knowledge, organizational skills, initiatives and the communicative skills of the Health Education Officer as well as to the teachers’ autonomy to select teaching methods and educational materials. On the other hand, the most important barrier in implementing Health Education Programmes is "Limited experience and attitudes of teachers", which refers to limited teaching experience in health education issues as well as to professional burnout and the negative attitudes towards these innovative programmes. Statistically significant differences have been found for teachers who have higher qualifications (teacher college – postgraduate studies) for teachers with greater experience in implementing these programmes, for teachers with higher participation in health education seminars and for those who have taught in seminars and who had more teaching experience. Moreover, a positive correlation has been found between hours of participation in seminars and the factor of intrinsic and extrinsic motives. Conclusions: The Health Education Officer plays an important role in programme coordination by supporting, counseling, giving feedback and providing training /educational materials to teachers. The role of the Head Teacher of the school is also important for the implementation of such programmes provided that she / he promotes good relationships among teachers and takes initiatives to cooperate with parents, several local authorities and other external partners. An educator/teacher should have knowledge of health education issues and have training in "life – skills training workshops".el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής