dc.contributor.advisor | Κυριάκου, Δημήτρης | |
dc.contributor.author | Νικολάου, Γεώργιος | |
dc.contributor.other | Nicolaou, Georgios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-06-23 | |
dc.date.accessioned | 2014-06-23T11:02:50Z | |
dc.date.available | 2014-06-23T11:02:50Z | |
dc.date.copyright | 2014-06 | |
dc.date.issued | 2014-06-23 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2014/00121 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1513 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας
εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS. Το τελικό λογισμικό
απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής και έχει σκοπό την
εκμάθηση βασικών εννοιών της επιστήμης της Πληροφορικής. Επιδιώκει τη μελέτη της ενότητας
που αφορά τον προγραμματισμό.
Στα αρχικά στάδια της διατριβής αυτής γίνεται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση. Σε αυτή
την ανασκόπηση γίνεται αναφορά σε υπάρχουσες προσπάθειες για ένταξη έξυπνων συσκευών
στην εκπαίδευση, σε γνωστά προβλήματα κατά την ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών
συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε μελέτες περίπτωσης αλλά και σε πιλοτικές
προσπάθειες με συσκευές iPad. Επίσης, έγινε σύγκριση των καλυτέρων εκπαιδευτικών
εφαρμογών για να διαμορφώσουμε άποψη σε σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών παγκοσμίως.
Με σκοπό η εφαρμογή μας να έχει και μια σωστή παιδαγωγική βάση, μελετήσαμε τέσσερα
παιδαγωγικά μοντέλα που αξιοποιούνται στην κινητή μάθηση. Με βάση την σχετική ανάλυση
επιλέξαμε το Laurillard Conversational Model.
Για να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της εφαρμογής μας, αποφασίσαμε να
ρωτήσουμε τον πληθυσμό-στόχο μας πριν καν αρχίσουμε να σχεδιάζουμε την εφαρμογή. Στα
πλαίσια αυτά δημιουργήθηκαν δυο ερωτηματολόγια: ένα προς τους φοιτητές και ένα προς τους
καθηγητές. Με βάση την ανάλυση των ερωτηματολογίων αυτών, πήραμε αποφάσεις σχετικά με
τις δυνατότητες που θα προσφέραμε μέσα από την εφαρμογή μας.
Για αυτό τον λόγο το σχετικό μάθημα δημιουργήθηκε για συσκευές iPad, με άξονα το υλικό που
μας δόθηκε από διδάσκοντα του μαθήματος. Μετά το τέλος της υλοποίησης η εφαρμογή μας
αξιολογήθηκε από φοιτητές και καθηγητές, και πάλι με την χρήση ερωτηματολογίου. Μετά την
ανάλυση τον νέων αποτελεσμάτων, ήμασταν σε θέση να αξιολογήσουμε κατά πόσο πετύχαμε
τον αρχικό μας στόχο, όπως και το να δώσουμε περαιτέρω ευρήματα για μελλοντική ερευνά.
Τα τελικά μας συμπεράσματα δείχνουν ότι οι φοιτητές, αλλά και οι καθηγητές, φαίνεται να
αποδέχονται μια τέτοια προσπάθεια, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά
σημεία για βελτίωση. | el_GR |
dc.format.extent | x, 127 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σχεδιασμός εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές | el_GR |
dc.subject | Design of an educational application for the mobile | el_GR |
dc.title | Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this master thesis is the design and implementation of an educational application
for the mobile platform iOS. The final software is aimed at students who do not belong to the
Department of Computer Science and the intention is learning basic concepts of Computer Science
and specifically section on programming.
In the initial stages of this Master Thesis there is an extensive literature review. In this review we
reference existing efforts to integrate smart devices in education, to known problems in the
integration of smart devices in the educational process, to case studies and in pilot efforts with
iPad devices. Also a comparison was made of the best educational applications to gain insights in
relation to the needs of students worldwide.
In order for our application to have a proper pedagogical approach, we studied four pedagogical
models that are being utilized in mobile learning. Based on the analysis we chose Laurillard
Conversational Model.
To make decisions in regard to the design of our application we decided to ask the target
population before we even start planning our application. Within that context we created two
questionnaires one for students and one for teachers. Based on the analysis of these
questionnaires we made decisions on the features that we intend to add to our application.
For this reason the relevant course created for iPad devices was based on the material given to us
by a course instructor. After the implementation of our application, it was evaluated by students
and teachers again using a questionnaire. After analyzing the new results, we were able to assess
whether we have achieved our initial goal. The findings also give further directions for future
research.
Our final conclusions show that students and teachers seem to accept such an endeavor without
dis-guarding that there is place for improvement. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |