Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS
Abstract
Ο σκοπός της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας
εκπαιδευτικής εφαρμογής για κινητές συσκευές πλατφόρμας iOS. Το τελικό λογισμικό
απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής και έχει σκοπό την
εκμάθηση βασικών εννοιών της επιστήμης της Πληροφορικής. Επιδιώκει τη μελέτη της ενότητας
που αφορά τον προγραμματισμό.
Στα αρχικά στάδια της διατριβής αυτής γίνεται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση. Σε αυτή
την ανασκόπηση γίνεται αναφορά σε υπάρχουσες προσπάθειες για ένταξη έξυπνων συσκευών
στην εκπαίδευση, σε γνωστά προβλήματα κατά την ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών
συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε μελέτες περίπτωσης αλλά και σε πιλοτικές
προσπάθειες με συσκευές iPad. Επίσης, έγινε σύγκριση των καλυτέρων εκπαιδευτικών
εφαρμογών για να διαμορφώσουμε άποψη σε σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών παγκοσμίως.
Με σκοπό η εφαρμογή μας να έχει και μια σωστή παιδαγωγική βάση, μελετήσαμε τέσσερα
παιδαγωγικά μοντέλα που αξιοποιούνται στην κινητή μάθηση. Με βάση την σχετική ανάλυση
επιλέξαμε το Laurillard Conversational Model.
Για να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της εφαρμογής μας, αποφασίσαμε να
ρωτήσουμε τον πληθυσμό-στόχο μας πριν καν αρχίσουμε να σχεδιάζουμε την εφαρμογή. Στα
πλαίσια αυτά δημιουργήθηκαν δυο ερωτηματολόγια: ένα προς τους φοιτητές και ένα προς τους
καθηγητές. Με βάση την ανάλυση των ερωτηματολογίων αυτών, πήραμε αποφάσεις σχετικά με
τις δυνατότητες που θα προσφέραμε μέσα από την εφαρμογή μας.
Για αυτό τον λόγο το σχετικό μάθημα δημιουργήθηκε για συσκευές iPad, με άξονα το υλικό που
μας δόθηκε από διδάσκοντα του μαθήματος. Μετά το τέλος της υλοποίησης η εφαρμογή μας
αξιολογήθηκε από φοιτητές και καθηγητές, και πάλι με την χρήση ερωτηματολογίου. Μετά την
ανάλυση τον νέων αποτελεσμάτων, ήμασταν σε θέση να αξιολογήσουμε κατά πόσο πετύχαμε
τον αρχικό μας στόχο, όπως και το να δώσουμε περαιτέρω ευρήματα για μελλοντική ερευνά.
Τα τελικά μας συμπεράσματα δείχνουν ότι οι φοιτητές, αλλά και οι καθηγητές, φαίνεται να
αποδέχονται μια τέτοια προσπάθεια, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά
σημεία για βελτίωση.