Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυνηγού, Αναστασία
dc.contributor.authorΑντωνιάδη, Κυριακούλλα
dc.contributor.otherAntoniadi, Kyriakoula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-08-28
dc.date.accessioned2013-08-28T10:56:21Z
dc.date.available2013-08-28T10:56:21Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-08-28
dc.identifier.otherMBA/2013/00072el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1367
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο ενός επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος. Για να αναπτυχθεί ένα επιτυχημένο σύστημα πρέπει να γίνει κατανόηση του παράγοντα που συνδέεται με την απόδοση των εκπαιδευτικών, και αυτός ο παράγοντας είναι η επαγγελματική τους ικανοποίηση. Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών έχει αναδυχθεί κύριο θέμα στη διερεύνηση αρκετών μελετών στο διεθνή χώρο, γιατί συνδέεται άρρηκτα με την αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα του ιδίου αλλά και του άμεσου περιβάλλοντος του. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα της επαγγελματικής ικανοποίησης, όπως επίσης και να παρουσιάσει τους παράγοντες που προκαλούν άγχος στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η έρευνα διεξήχθη σε δημόσια σχολεία της Κύπρου τον Απρίλιο του 2013. Για να εντοπιστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν το εργασιακό άγχος και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, χρησιμοποιήθηκαν πρωτογενή στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μέσω ερωτηματολογίων. Το δείγμα αποτέλεσαν 155 εκπαιδευτικοί σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης στην πόλη και επαρχία Λάρνακας. Από την στατιστική επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντλούν ικανοποίηση από την εργασία τους σε συγκεκριμένους παράγοντες, ενώ σε άλλους δηλώνουν δυσαρέσκεια. Από την ανάλυση διαφάνηκε ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική τους ικανοποίηση είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις με συναδέλφους, η ομαδικότητα για την επίτευξη στόχων, οι σχέσεις με μαθητές, τα προσόντα του Διευθυντή, η Διοίκηση της σχολικής μονάδας, το σχολικό κλίμα και η αναγνώριση της εργασίας. Παράγοντες που προκαλούν δυσαρέσκεια είναι το σύστημα αξιολόγησης και η διαχείριση των χρημάτων της Σχολικής Εφορίας. Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών, η ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε την συμπεριφορά των μαθητών, τις τάξεις με μεγάλο αριθμό μαθητών, τα μαθησιακά προβλήματα, και τις τάξεις ανομοιογενείς ως προς το επίπεδο. Επιπλέον η οικονομική κρίση στην Κύπρο έδειξε ψηλά επίπεδα άγχους γεγονός που εντοπίζεται στην γενική ανησυχία και αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας.el_GR
dc.format.extent86 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.titleΗ επαγγελματική ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractA high – quality teaching staff is the cornerstone of a successful educational system. One step in developing a successful system is to understand the factors associated with quality teaching. One of these factors is job satisfaction, which has been studied widely by many organizational researchers. Satisfaction along with teaching and as part of a career is highly associated with teacher effectiveness, creativeness thus resulting and affecting to an ultimately level its immediate environment. The purpose of the present study is to investigate the factors which affect quality of a job life, how are interrelated with job satisfaction, and factors of an occupational stress, experienced by the teachers of the Secondary Education. The survey was conducted in public schools in Cyprus during April 2013. In order to identify the factors which affect the teacher’s job satisfaction, and occupational stress, we used primary data which were collected by questionnaires. The sample was consisted of 155 teachers from public schools in the district area of Larnaca. Based on our findings, we concluded the following: The factors which affect the teacher’s job satisfaction are the interpersonal relationships among colleagues, the teamwork to achieve objectives, the qualifications of the school manager, the administration of the school unit, the school climate, and the recognition of their work. Factors which affect their dissatisfaction are the evaluation system and the money management by the School Board. Our findings regarding the occupational stress showed that the most important factors which affect teachers are the student’s behavior, crowdie classes, students with learning problems, and classes where the student level is not equal. In addition, the economic crisis in Cyprus showed high levels of stress which derives from the general uncertainty of Cyprus future.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record