Εταιρική κουλτούρα και αλλαγή σε περίοδο οικονομικής ύφεσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-17Συγγραφέας
Σχίζα, Μελίνα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η αναγκαιότητα αλλαγής και αναδιοργάνωσης των επιχειρήσεων σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον είναι πιο άμεση από ποτέ. Οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να βρίσκονται σε εγρήγορση, να προβλέπουν και να ενεργούν άμεσα. Εν καιρώ κρίσης, όπου οι οικονομικοί πόροι μιας επιχείρησης είναι αμφίβολοι, η επιβίωση της στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην συμπεριφορική διάσταση του ανθρωπίνου δυναμικού της, και πιο συγκεκριμένα της Εταιρικής Κουλτούρας.
Η εταιρική κουλτούρα είναι η ταυτότητα μιας επιχείρησης που δημιουργείται με την ύπαρξη συλλογικών αξιών και πεποιθήσεων, η οποία και διαμορφώνει τους κανόνες συμπεριφοράς. Η μελέτη και ανάλυση της εταιρικής κουλτούρας μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να καταλάβει καλύτερα τους εργαζόμενους, τις διαφορές τους, τις αξίες και πεποιθήσεις τους.
Η ύπαρξη της κατάλληλης Εταιρικής Κουλτούρας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά μια επιχείρηση να διαχειριστεί την αλλαγή και την αναδιοργάνωση που επιβάλλεται να υιοθετήσει για την αντιμετώπιση των συνεπειών της Οικονομικής Ύφεσης. Στην παρούσα μελέτη αναλύονται οι έννοιες της εταιρικής κουλτούρας και της οργανωσιακης αλλαγής μέσα από μια επιλογή των πιο σημαντικών θεωρήσεων που συναντούμε σε ελληνική αλλά και ξένη βιβλιογραφία. Περαιτέρω, μέσα από την πραγματοποίηση εμπειρικής έρευνας σε επιχείρηση υπηρεσιών στην Κύπρο αναλύεται η σημασία της εταιρικής κουλτούρας στην επιτυχία υλοποίησης και διαχείρισης της αλλαγής.