dc.contributor.advisor | Δημητρίου, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Γιάλλουρος, Ιωάννης | |
dc.contributor.other | Giallouros, Ioannis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-17 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-17T09:59:25Z | |
dc.date.available | 2013-07-17T09:59:25Z | |
dc.date.copyright | 2013-06 | |
dc.date.issued | 2013-07-17 | |
dc.identifier.other | MBA/2013/00168 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1279 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Είναι γνωστό ότι από το 2008 η χώρα μας βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ευρώπη. Ωστόσο, δεν έχουν περάσει αρκετά χρόνια για να διαπιστωθεί ότι τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) είναι από εκείνα τα κοινωνικά ευαίσθητα στρώματα που υποφέρουν πολύ περισσότερο λόγω των περικοπών που επιβάλλονται από τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και τις Υπηρεσίες Πρόνοιας.
Η ιστορία μάς έχει διδάξει ότι σε πολλές πτυχές της κοινωνικής ζωής ο ασθενέστερος έχει ανάγκη από πρόνοια και αλληλεγγύη προκειμένου να ενδυναμωθεί και να συμμετέχει στα κοινωνικά δρώμενα. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίζει αυτή τη μέριμνα στον ασθενέστερο, στα πλαίσια της ισότιμης, ισοδύναμης και ενεργούς συμμετοχής του με τους συνανθρώπους του.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό που μας έχει διδάξει η ιστορία. Είναι και το γεγονός ότι αν η υπόθεση αφορά ΑμεΑ, έχουμε διαβάσει κι ακούσει πολλές ιστορίες που μας κάνουν κι αναρωτιόμαστε αν πράγματι ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα με υπηρεσίες και παροχές προσβάσιμες από τα ΑμεΑ. Δυστυχώς, τα πεπραγμένα διαψεύδουν εντελώς! Μη προσβάσιμες δημόσιες ιστοσελίδες για τους τυφλούς, μη προσβάσιμες εκπαιδευτικές κι άλλες υπηρεσίες για τους κωφούς ελλείψει διερμηνέων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, μη προσβάσιμες υποδομές για τα παραπληγικά άτομα και γενικώς με μειωμένη κινητική ικανότητα, μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας για τα ΑμεΑ στην εύρεση εργασίας λόγω προκαταλήψεων, έλλειψης ενημέρωσης, καταλλήλων χώρων εργασίας κ.ά.
Είμαστε στο έτος 2013, όπου εξετάζουμε την επίδραση της οικονομικής κρίσης στα ΑμεΑ, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2008, με οικονομικές αναλύσεις σε επιχορηγήσεις χρονολογικού βάθους μιας τετραετίας.
Στην παρούσα εργασία καταβάλλεται προσπάθεια να αναδειχθεί κατά πόσον οι οργανισμοί που εκπροσωπούν τα ΑμεΑ έχουν υποστεί περικοπή των επιχορηγήσεών τους από την Πολιτεία και τις επιπτώσεις των περικοπών στη ζωή των ΑμεΑ και του περίγυρου αυτών. Εξάγουμε κάποιες προτάσεις πολιτικής και, βεβαίως, αυτονόητο είναι ότι για την εφαρμογή τους χρειάζεται να αλλάξουν κάποια πράγματα και, επομένως, θα απαιτήσει κάποιο χρονικό διάστημα για την υλοποίησή τους σύμφωνα με τις επιταγές της Ελληνικής
Σελίδα | 14
και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Θα βοηθήσει και η Συνθήκη του Ο.Η.Ε. για τα δικαιώματα των ΑμεΑ (http://www.un.org/disabilities/default.asp?id=150) που εγκρίθηκε από την Γενική Συνέλευση των Κρατών - Μελών του Ο.Η.Ε. τον Δεκέμβριο του 2006 και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 10 Απριλίου 2012 πραγματοποιήθηκε η κύρωση της Σύμβασης και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες. | el_GR |
dc.format.extent | 85 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Υπηρεσίες πρόνοιας -- Οικονομική κρίση | el_GR |
dc.title | Επίδραση της οικονομικής κρίσης στα άτομα με αναπηρία και τους οργανισμούς που τα αντιπροσωπεύουν και προτάσεις πολιτικής | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Since 2008, our country is in the midst of the economic crisis in Europe. However, they have spent several years to see that persons with disabilities (PwD) is one of those socially vulnerable strata suffer much longer because of cuts imposed by insurers and welfare services.
History has taught us that many aspects of social life, the underdog in need of assistance and solidarity to strengthen and participate in society. The state is obliged to provide this care in a weaker, in equal, equivalent, and active involvement with their fellows.
But, it is not only what we have been taught history. It is also the fact that if the case is relevant with PwD, we have read and heard many stories that make us wondering and if indeed we live in a democratic country with services and facilities accessible to persons with disabilities. Unfortunately, their actions belie completely! Inaccessible public websites for the blind, inaccessible educational and other services for deaf interpreters in Greek Sign Language, inaccessible facilities for paraplegic people and generally with reduced mobility, greater difficulty for people with disabilities in finding employment due to prejudice, lack of information, appropriate workplace etc.
Being at 2013 year, we will examine the impact of the economic crisis on PwD, which began in late 2008, with economic analyzes in depth chronological grants four years.
In this work we try to highlight whether organizations representing PwD have been cutting their subsidy from the state and the impact of cuts on the lives of PwD and the surroundings thereof. We are drawing some policy proposals and, of course, it is obvious that their application need some things to change and therefore require some time to implement them in accordance with the requirements of the Greek and European legislation. We believe that the UN Treaty on the Rights of Persons with Disabilities (http://www.un.org/disabilities/default.asp?id=150), adopted by the General Assembly of the Member States of the United Nations in December 2006 and ratified by the Greek Parliament on 10 April 2012 with Optional Protocol, will help and strengthen the fight of the PwD for their rights. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |