Κοινωνική λογιστική και προσδιοριστικοί παράγοντες της κοινωνικής επίδοσης των εταιρειών
Abstract
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του περιεχομένου της κοινωνικής λογιστικής και ο προσδιορισμός των παραγόντων που επηρεάζουν την κοινωνική επίδοση των εταιρειών. Τα τελευταία χρόνια, το οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον έχει αλλάξει άρδην. Οι σφοδρές πολιτικοοικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις πυροδότησαν αντίστοιχες κοινωνικές αλλαγές, οι οποίες είχαν σαν αποτέλεσμα να αλλάξουν ολοκληρωτικά οι προσδοκίες της κοινωνίας όσον αφορά το ρόλο των επιχειρήσεων. Τα μέλη της κοινωνίας πιέζουν τις επιχειρήσεις να συμπεριφερθούν πιο ηθικά και το αποτέλεσμα των πιέσεων αυτών ήταν η εμφάνιση της έννοιας της κοινωνικής λογιστικής. Η έννοια αυτή αναλύεται διεξοδικά και παρατίθενται διάφοροι ορισμοί της, ενώ παρουσιάζονται οι αρχές που την διέπουν και ο τρόπος ένταξης της στις πρακτικές των επιχειρήσεων. Στη συνέχεια, εξετάζεται το περιεχόμενο των κοινωνικών απολογισμών και η προέλευση της Ε.Κ.Ε, δηλαδή οι διάφορες μορφές που αυτή έχει λάβει στη διάρκεια των χρόνων. Κατόπιν, παρατίθενται κάποιοι από τους σημαντικότερους ορισμούς που κατά καιρούς έχουν δοθεί για την Ε.Κ.Ε και καταδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο η σημαντικότητα του θέματος. Επιχειρείται μια προσέγγιση των κυριότερων προτύπων και δεικτών που βρίσκονται σε ισχύ σήμερα και οι οποίοι καθιστούν δυνατή τη σύγκριση μεταξύ των κοινωνικών απολογισμών. Μετέπειτα, αναλύεται η σχέση ανάμεσα στην Ε.Κ.Ε και σε ορισμένες παραμέτρους. Η διατριβή ολοκληρώνεται με την υποβολή προτάσεων για την πραγματοποίηση νέων μελετών στο μέλλον.