dc.contributor.advisor | Καλδής, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Παράσχη, Παρασκευή | |
dc.contributor.other | Paraschi, Paraskevi | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2013-07-03 | |
dc.date.accessioned | 2013-07-03T11:47:30Z | |
dc.date.available | 2013-07-03T11:47:30Z | |
dc.date.copyright | 2013-06 | |
dc.date.issued | 2013-07-03 | |
dc.identifier.other | MBA/2013/00159 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1228 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια βρίσκονται μπροστά στην πραγματικότητα της
μετάβασής τους από δημόσιους οργανισμούς σε εμπορικές επιχειρήσεις. Υπό αυτό το νέο
πρίσμα, καλούνται να υιοθετήσουν νέες επιχειρησιακές πρακτικές. Ο σκοπός της παρούσας
ιατριβής είναι να ανιχνεύσει τις παραμέτρους του αναδυόμενου σκηνικού, με στόχο τη
διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου αναπτυξιακού πλάνου για το διεθνές αεροδρόμιο της
Ζακύνθου. Για το λόγο αυτό, στο πρώτο μέρος επιχειρείται η θεώρηση του αεροδρομίου ως
επιχειρηματικής μονάδας, περιγράφεται η ισχύουσα κατάσταση των ελληνικών αεροδρομίων
και ανιχνεύονται οι σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στην αεροπορική αγορά, όπως είναι η
απελευθέρωση των αερομεταφορών, η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, οι στρατηγικές
συμμαχίες μεταξύ αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών και η ανάπτυξη των εταιρειών
χαμηλού κόστους. Στη συνέχεια, μελετώνται οι σύγχρονες πρακτικές διοίκησης αεροδρομίων,
όπως η Συγκριτική Προτυποποίηση, η Ισορροπημένη Κάρτα, η Εκχώρηση Λειτουργιών, η
ιοίκηση Ολικής Ποιότητας και η ιαχείριση Χρόνου, καθώς και τα εργαλεία Μάρκετινγκ
που εφαρμόζονται ευρέως στην αεροπορική αγορά. Στο δεύτερο μέρος γίνεται εφαρμογή των
ανωτέρω στον διεθνή αερολιμένα της Ζακύνθου, υπό τη μορφή επιχειρηματικού σχεδίου. Η
επιχείρηση εξετάζεται μέσα στο συνολικό πλαίσιο του τουριστικού προϊόντος του νησιού και
η ανάλυση επεκτείνεται στο εξωτερικό κι εσωτερικό περιβάλλον. Επιπλέον, σκιαγραφείται η
οικονομική εικόνα του αεροδρομίου η οποία φαίνεται πολύ θετική και με δυνατότητες
περαιτέρω βελτίωσης. Στη συνέχεια, αναπτύσσονται συγκεκριμένες στρατηγικές
ανταγωνισμού και μάρκετινγκ και πραγματοποιείται ανάλυση κινδύνων. Η διατριβή
καταλήγει στο συμπέρασμα πως το διεθνές αεροδρόμιο της Ζακύνθου διαθέτει όλες τις
προϋποθέσεις για να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που ανοίγονται με την επερχόμενη αλλαγή
ιδιοκτησιακού σχήματος και, με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διοίκησης και
μάρκετινγκ, να ενισχύσει τον κομβικό του ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. | el_GR |
dc.format.extent | 235 σ. εικ., πιν. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Διοίκηση αεροδρομίων -- Ελλάδα | el_GR |
dc.subject | Airport management -- Greece | el_GR |
dc.title | Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές στη διοίκηση αεροδρομίων. Μελέτη περίπτωσης: Επιχειρηματικό σχέδιο Διεθνούς Αερολιμένα Ζακύνθου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Greek Regional airports are in a transitional state: they are facing their upcoming
transformation from public organizations to commercial business units. In this context, they
are called to adopt new operational practices. The objective of the current thesis is to explore
the dimensions of the emerging scene, in order to form a specific developmental plan tailored
to the needs of Zakynthos International Airport. In the first part, the airport is attempted to be
considered under a commercial view, the general situation of the Greek airports is depicted
and the contemporary trends that shape today’s airport market, such as air transportation
deregulation, airport commercialization, strategic alliances between airlines and airports and
the development of low-cost carriers, are detected. Subsequently, modern airport management
practices like Benchmarking, Balanced Scorecard, Outsourcing, Total Quality Management,
Time Management and current marketing tools that are widely adopted in airport business, are
studied. In the second part, the above are applied to the airport of Zakynthos island, in the
form of a Business Plan. The business is examined into the general framework of the island’s
tourist product and the analysis is extended to the external and internal environment.
Furthermore, the financial picture of the airport is drawn, which seems quite positive with
further improvement possibilities. Afterwards, specific competitive and marketing strategies
are developed and risk analysis is conducted. The conclusion is that Zakynthos International
Airport has the full potential to exploit the opportunities that are opened with the forthcoming
governance reform, and to strengthen its hub role in the region under the leverage of scientific
management and marketing methods that are described in the current thesis. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |