Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαχαρίας, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΓεωργάκαινας, Χαράλαμπος
dc.contributor.otherGeorgakenas, Charalambos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-01
dc.date.accessioned2013-07-01T08:16:40Z
dc.date.available2013-07-01T08:16:40Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-07-01
dc.identifier.otherΠΛΗ/2013/00072el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1207
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια ραγδαία πρόοδος στις τεχνολογίες του Web 2.0 και ειδικότερα στα κοινωνικά μέσα. Καθημερινά, πολλοί άνθρωποι και ιδιαίτερα νέοι, γίνονται μέλη σε δικτυακές κοινότητες με σκοπό να επικοινωνήσουν, να κάνουν φίλους, να εκφραστούν σε ένα μεγάλο και διεθνές ακροατήριο. Η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από αυτήν την πρόοδο. Η «Γενιά του Διαδικτύου» βρίσκεται στα σχολεία και είναι πλέον απαραίτητος ένας νέος τρόπος διδασκαλίας και μάθησης, που θα βασίζεται στις τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπολογιστών, για τους μαθητές που σε λίγα χρόνια θα αποτελέσουν τους πολίτες της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς στην ένταξη των εφαρμογών του Web 2.0 και ειδικότερα των κοινωνικών μέσων, στις τάξεις τους. Για το σκοπό αυτό, έγινε μια έρευνα σε Έλληνες εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η έρευνα αποτελούνταν από τρία μέρη: Αρχικά, έξι εκπαιδευτικοί έδωσαν συνεντεύξεις όπου διατύπωσαν τις απόψεις τους για την χρήση των κοινωνικών μέσων στις τάξεις τους. Μετά από αυτό το τμήμα της ποιοτικής έρευνας, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο που βασίστηκε σε 7 πιθανούς παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών, στην ένταξη κοινωνικών μέσων στα μαθήματά τους. Κατόπιν ξεκίνησε το δεύτερο μέρος, η ποσοτική έρευνα. 207 Έλληνες εκπαιδευτικοί, από όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες, απάντησαν σε ένα online ερωτηματολόγιο. Αφού ολοκληρώθηκε η επεξεργασία των αποτελεσμάτων, έφτασε το τρίτο μέρος της έρευνας, που ήταν η εξεύρεση και η παρουσίαση κάποιων εκπαιδευτικών σεναρίων, κάποιων εκπαιδευτικών και κάποιων σχολείων που ήδη χρησιμοποιούν κοινωνικά μέσα. Η έρευνα έδειξε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί προτίθενται να χρησιμοποιήσουν κοινωνικά μέσα στις τάξεις τους αλλά διατηρούν ακόμα κάποιες επιφυλάξεις. Αυτές οι επιφυλάξεις μπορούν να μειωθούν καθώς οι νεότεροι ηλικιακά εκπαιδευτικοί είναι καλά εκπαιδευμένοι και εξοικειωμένοι με τα κοινωνικά μέσα. Η δυναμική που μεταφέρουν οι «Digital Natives» και οι απαιτήσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας, είναι πιθανοί λόγοι που θα αλλάξουν το στυλ της εκπαίδευσης που όλοι γνωρίζουμε, σε μια νέα μορφή, στην Εκπαίδευση 2.0.el_GR
dc.format.extentvii, 120 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectWeb 2.0el_GR
dc.subjectEducation 2.0el_GR
dc.titleΔιερεύνηση παραγόντων για την υιοθέτηση και χρήση των social media στη βασική εκπαίδευση στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the last years, there is a rapid progress in Web 2.0 technologies and especially in social media. Every day, many people and especially teenagers, become members in web communities, in order to communicate, to make friends, to express themselves in a huge international audience. Education could not remain unaffected by this progress. The “Net Generation” is in the schools and a new kind of teaching and learning style, based on Information and Computers Technology is necessary for the pupils who will be, in a few years, citizens of the Information Society. The aim of this work is to examine the factors that affect teachers in the integration of Web 2.0 technologies and especially social media in their classrooms. For this purpose a survey was conducted where Greek teachers in K-12 education participated. The survey consisted of three parts: First, six teachers were interviewed about their opinions of the use of social media in their classrooms. After this qualitative-survey part, a model was created, based in 7 possible factors which may affect the behavioral intention of teachers, to integrate social media in their lessons. The second part of the survey - the quantitative part- included a larger sample of 207 Greek teachers, from all over the Greece, who answered an online questionnaire. Right after the data analyses and interpretation of the main findings the third part of the survey was conducted; some indicative educational scenarios were presented by teachers or schools which have already used social media. The survey shows that the Greek educators are willing to use social media in their classrooms but there are still some concerns. These concerns may be reduced over time as younger teachers are well trained and more familiar in the use of social media. The potential that the “Digital Natives” carry and the requirements of the Information Society, are possible reasons which will change the style of education that everybody knows to a new form, to Education 2.0.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record