Διερεύνηση παραγόντων για την υιοθέτηση και χρήση των social media στη βασική εκπαίδευση στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2013-07-01Συγγραφέας
Γεωργάκαινας, Χαράλαμπος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια ραγδαία πρόοδος στις τεχνολογίες του Web 2.0 και ειδικότερα στα κοινωνικά μέσα. Καθημερινά, πολλοί άνθρωποι και ιδιαίτερα νέοι, γίνονται μέλη σε δικτυακές κοινότητες με σκοπό να επικοινωνήσουν, να κάνουν φίλους, να εκφραστούν σε ένα μεγάλο και διεθνές ακροατήριο. Η εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από αυτήν την πρόοδο. Η «Γενιά του Διαδικτύου» βρίσκεται στα σχολεία και είναι πλέον απαραίτητος ένας νέος τρόπος διδασκαλίας και μάθησης, που θα βασίζεται στις τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπολογιστών, για τους μαθητές που σε λίγα χρόνια θα αποτελέσουν τους πολίτες της Κοινωνίας της Πληροφορίας.
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς στην ένταξη των εφαρμογών του Web 2.0 και ειδικότερα των κοινωνικών μέσων, στις τάξεις τους. Για το σκοπό αυτό, έγινε μια έρευνα σε Έλληνες εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η έρευνα αποτελούνταν από τρία μέρη: Αρχικά, έξι εκπαιδευτικοί έδωσαν συνεντεύξεις όπου διατύπωσαν τις απόψεις τους για την χρήση των κοινωνικών μέσων στις τάξεις τους. Μετά από αυτό το τμήμα της ποιοτικής έρευνας, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο που βασίστηκε σε 7 πιθανούς παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών, στην ένταξη κοινωνικών μέσων στα μαθήματά τους. Κατόπιν ξεκίνησε το δεύτερο μέρος, η ποσοτική έρευνα. 207 Έλληνες εκπαιδευτικοί, από όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες, απάντησαν σε ένα online ερωτηματολόγιο. Αφού ολοκληρώθηκε η επεξεργασία των αποτελεσμάτων, έφτασε το τρίτο μέρος της έρευνας, που ήταν η εξεύρεση και η παρουσίαση κάποιων εκπαιδευτικών σεναρίων, κάποιων εκπαιδευτικών και κάποιων σχολείων που ήδη χρησιμοποιούν κοινωνικά μέσα.
Η έρευνα έδειξε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί προτίθενται να χρησιμοποιήσουν κοινωνικά μέσα στις τάξεις τους αλλά διατηρούν ακόμα κάποιες επιφυλάξεις. Αυτές οι επιφυλάξεις μπορούν να μειωθούν καθώς οι νεότεροι ηλικιακά εκπαιδευτικοί είναι καλά εκπαιδευμένοι και εξοικειωμένοι με τα κοινωνικά μέσα. Η δυναμική που μεταφέρουν οι «Digital Natives» και οι απαιτήσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας, είναι πιθανοί λόγοι που θα αλλάξουν το στυλ της εκπαίδευσης που όλοι γνωρίζουμε, σε μια νέα μορφή, στην Εκπαίδευση 2.0.