Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεάνθους, Πάρις
dc.contributor.authorΧριστοφή, Καλλιρόη
dc.contributor.otherChristofi, Kalliroi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2024-02-06T12:46:51Z
dc.date.available2024-02-06T12:46:51Z
dc.date.copyright2024-02-06
dc.date.issued2023-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2023/00281el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5732
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και καταναλώνουν μεγάλο μέρος από το χρόνο μας. Η εξέλιξή τους αποτελεί μεγάλη πρόκληση ενώ η διαφορετικότητα και καινοτομία είναι αυτή που φαίνεται να ελκύει περισσότερο τους πολίτες. Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν καταστήσει εφικτή τη διαμόρφωση πολλαπλών συστημάτων υπηρεσιών με σημαντικά οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Η κυκλική οικονομία χαρακτηρίζεται ως μια αποκαταστατική και αναγεννητική οικονομία από το σχεδιασμό που προσελκύει το ενδιαφέρων πολλών ερευνητών, και υπεύθυνων χάραξης πολιτικής (Pagoropoulosa et al., 2017). Δεδομένης της εξέλιξης και ευρείας διάδοσης των ψηφιακών τεχνολογιών, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει την υφιστάμενη κατάσταση και να προσδιορίσει πώς μπορούν οι ψηφιακές τεχνολογίες να υποστηρίξουν τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία. Η μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από δευτερογενή δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Τα δεδομένα αφορούν σε εννοιολογικούς ορισμούς του μάρκετινγκ όπως ψηφιακό, πράσινο και δημόσιου τομέα, σε μια προσπάθεια καταγραφής και κατανόησης της εφαρμογής τους στην θεματική της Κυκλική Οικονομία που σχετίζεται με τη διαχείριση αποβλήτων. Επιπλέον, πραγματοποιείται συλλογή πρωτογενών δεδομένων, με τη χρήση ερωτηματολογίου με σκοπό να διερευνηθούν οι υφιστάμενες ψηφιακές δράσεις / πρωτοβουλίες σε θέματα διαχείρισης αποβλήτων, ποιες κρίνεται ότι είναι αποδοτικές και θα συνέβαλλαν στην αλλαγή της αντίληψης / νοοτροπίας καθώς και ποια ψηφιακά μέσα θεωρούνται ελκυστικά για μια επιτυχημένη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία. Επίσης διεξάχθηκε στατιστικός έλεγχος πιθανής συσχέτισής των πιο πάνω με προσωπικά στοιχεία των ερωτηθέντων, όπως φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, επάγγελμα, περιοχή διαμονής. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι, 91.7% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι βασικά ζητήματα του τομέα διαχείρισης αποβλήτων χρήζουν βελτίωσης και 40.7% ότι το επίπεδο πρόσβασης στις υπηρεσίες συλλογής και ανακύκλωσης είναι μέτριο. Μόνο 23.1% των ερωτηθέντων γνωρίζει πρωτοβουλίες και δράσεις μεταστροφής της αντίληψης στη διαχείριση αποβλήτων, με την πλειοψηφία να θεωρεί την οικονομική επιβράβευση, τα κίνητρα και την εκπαίδευση ως τις πιο αποτελεσματικές τακτικές για αλλαγή νοοτροπίας στον τομέα αυτό. Επιπλέον, η έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει διάθεση για χρήση τεχνολογιών ψηφιακών επικοινωνιών από το 66.7%. Οι εφαρμογές σε κινητά, οι διαφημιστικές δράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η αντικατάσταση των κοινών κάδων με έξυπνους που διαθέτουν αισθητήρες, η δημιουργία ιστοσελίδων εκπαιδευτικού χαρακτήρα για τις θεματικές ανακύκλωση και κυκλική οικονομία, τα διαδικτυακά φόρουμ και η δημιουργία διαδικτυακών χώρων για ανταλλαγή επαναχρησιμοποιήσιμων υλικών είναι η σειρά προτίμησης των ερωτηθέντων σε ψηφιακές τεχνολογίες επικοινωνίες, και οι οποίες θεωρούν ότι θα έφερναν άμεσα αποτελέσματα στην προσπάθεια μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπόνηση μιας στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ στο τομέα αυτό λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη αντίληψη και αλληλεπίδραση με στόχο την κινητοποίηση περισσότερων ατόμων από κάθε ομάδα – στόχο. Ειδικότερα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αρμόδια αρχή να αναλάβει πρωτοβουλία σε κεντρικό επίπεδο για την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών επικοινωνίας στην προσπάθεια αναστροφή της αντίληψη σε ότι αφορά στον τρόπο που παράγονται και καταναλώνονται αγαθά.el_GR
dc.format.extentxii, 144 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΨηφιακό μάρκετινγκel_GR
dc.subjectDigital marketingel_GR
dc.subjectΣτρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκel_GR
dc.subjectDigital marketing strategyel_GR
dc.titleΣτρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για την αναστροφή της αντίληψης στη διαχείριση δημοτικών αποβλήτωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractDigital technologies have become an integral part of our lives, consuming a significant portion of our time. Their advancement poses a major challenge, while diversity and innovation seem to attract citizens more. Digital technologies have made it possible to shape multiple service systems with significant economic, environmental, and social benefits. The circular economy is characterized as a regenerative economy, drawing the interest of many researchers and policy-makers (Pagoropoulosa et al., 2017). Given the progress and widespread use of digital technologies, this research aims to explore the current situation and identify how digital technologies can support the transition to a circular economy. The master's thesis consists of secondary data collected through a literature review, focusing on conceptual definitions of marketing terms such as digital, green, and the public sector. This is an effort to capture and understand their application in the context of Circular Economy and waste management. Furthermore, primary data was collected through a questionnaire to investigate existing digital actions/initiatives on waste management, perceived effectiveness, and which digital means are considered attractive for a successful transition to a circular economy. A statistical analysis was conducted to examine possible correlations with respondents' personal information, such as gender, age, education level, profession, and area of residence. The research results indicated that 91.7% of respondents believe that fundamental issues in waste management need improvement, and 40.7% perceive the level of access to collection and recycling services as moderate. Only 23.1% of respondents are aware of initiatives and actions to change perceptions in waste management, with the majority considering economic rewards, incentives, and education as the most effective actions for mindset change in this field. Moreover, the research revealed a willingness to use digital communication technologies by 66.7% of respondents. Preferred digital technologies include mobile applications, advertising actions on social media, the replacement of regular bins with smart ones equipped with sensors, the creation of educational websites on recycling and circular economy, online forums, and the establishment of online platforms for the exchange of reusable materials. These are considered by respondents as the priority in digital communication technologies, believed to bring immediate results in the effort to transition to a circular economy. The conclusions drawn from this research can be used to develop a digital marketing strategy in this field, taking into account existing perceptions and interactions in order to raise awareness and participation more individuals from each target group. Specifically, they could assist the competent authoritiy in initiating central-level efforts to adopt digital communication technologies in an attempt to change perceptions regarding the production and consumption of goods.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record