Ο ρόλος της διοίκησης ολικής ποιότητας στη διοίκηση έργου. Οι προδιαγραφές της ποιότητας του μπετού της κατασκευαστικής εργοληπτικής εταιρείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2023-05Συγγραφέας
Κωνσταντίνου, Παναγιώτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΄΄Διοίκησης, Τεχνολογίας και Ποιότητας΄΄ του τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει ως σκοπό – στόχο το να διερευνηθεί ο ρόλος της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στη Διοίκηση Έργων (ΔΕ) για να εξεταστούν οι λειτουργίες τεχνικών και εργαλείων που έχουν δημιουργηθεί μετά από χρόνια για τη ΔΟΠ και ΔΕ. Οι δύο ξεχωριστοί αυτοί πυλώνες όμως έχουν αρκετά κοινά μεταξύ του και μπορούν να συνδυαστούν. Για να μπορέσει λοιπόν να επιτευχθεί ο στόχος της εργασίας είναι να επισημάνουμε την κρισιμότητα που κατέχει ο ρόλος της ΔΟΠ στη ΔΕ που αφορούν τις εργοληπτικές εταιρείες.
Το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας θα περιλαμβάνεται από τη σχετική επισκόπηση βιβλιογραφίας. Στη συνέχεια θα ακολουθηθεί η μέθοδος μελέτης περίπτωσης που χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει την περίπτωση μελέτης. Η περίπτωση μελέτης (case study) θα αφορά την κυπριακή κατασκευαστική εργοληπτική εταιρεία CYBARCO που έχει έδρα στη Λευκωσία αλλά θα γίνει συγκεκριμένη μελέτη για το έργο της που κατασκευάζεται στη Λεμεσό ΄΄TRILOGY΄΄. Πιο συγκεκριμένα θα γίνει εκπόνηση μελέτης για πιο κύριους παράγοντες που αφορούν τη ΔΟΠ αλλά επηρεάζουν τη ΔΕ. Η συλλογή των δεδομένων για οτιδήποτε αφορά την εταιρεία και συγκεκριμένα από το ειδικευμένο τμήμα προσωπικού Total Quality Management. Ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη της βιβλιογραφίας δόθηκε στα πιο κάτω σημεία:
• Περισσότερη Επεξήγηση Εννοιών Ποιότητας και Έργου.
• Σύνδεση Ποιότητας και Έργου.
• Εργαλεία & Τεχνικές που είναι ανταγωνιστικά για τις επιχειρήσεις για τη ΔΕ.
• Επηρεασμένες οντότητες που είναι κρίσιμες για τα Έργα.
• Εφαρμοσμένους Τομείς που Επηρεάζουν την Ποιότητα.
Για να μπορέσουν να επιτευχθούν οι πραγματικοί στόχοι όπου έχουν είδη ορισθεί πρέπει να χρησιμοποιείται ο όρος management σε κάθε επιχείρηση. Σαν όρος αλλά και στην πράξη το management ορίζεται και έχει γίνει ευρύτερα γνωστός για το θέμα της διοίκησης και της οργάνωσης του προγράμματος και της διεύθυνσης και της οργάνωσης του προγραμματισμού και της διεύθυνσης που ασκούν επιτακτικό έλεγχο της επιχείρησης.
Υπάρχουν ορισμένες σημαντικές δυσκολίες που είναι βαθιά ριζωμένες έξω από τον κύκλο της επιχείρησης σε ότι αφορά την πολιτική για την ποιότητα όπου επηρεάζει άμεσα τη διοίκηση ολικής ποιότητας. Η διοίκηση ολικής ποιότητας (ΔΟΠ) η Total Quality Management (TQM) εκφράζει ένα τρόπο προσανατολισμένο στην οργάνωση και διοίκηση λειτουργιών της επιχείρησης για την επίτευξη των στόχων της.
Οι στόχοι αυτοί είναι η καλύτερη ικανοποίηση πελατών, ενδυνάμωση προσωπικού έτσι ώστε να αποκτήσει καλύτερα δυνατά αποτελέσματα αναμεταξύ των εισόδων της και τα κόστη της παραγωγικής της διαδικασίας. Οι στόχοι αυτοί είναι η καλύτερη ικανοποίηση πελατών, ενδυνάμωση προσωπικού έτσι ώστε να αποκτήσει καλύτερα δυνατά αποτελέσματα αναμεταξύ των εσόδων της και τα κόστη της παραγωγικής της διαδικασίας. Οι στόχοι αυτοί μέσα σε κάθε επιχείρηση διαφόρων και είναι αρκετά δύσκολο να πραγματοποιήσουν μια αποτελεσματική και αποδοτική επίτευξη στόχων. Για το λόγο ότι για κάποια επιχείρηση μπορεί να διαφέρει από μια άλλη χωρίς βέβαια όμως να σημαίνει ότι δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας λοιπόν σημαίνει η ικανοποίηση του πελάτη, η ενδυνάμωση του προσωπικού του οργανισμού που η επιχείρηση έχει ως απώτερο σκοπό τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε σχέση με τα έσοδα και τα κόστη. Τα πιο κύρια χαρακτηριστικά της ΔΟΠ είναι:
• Πρόληψη Διαδικασίας και Συνεχής Βελτίωση του προϊόντος ή της προσφερόμενης υπηρεσίας. /
• Χρήση επιστημονικής γνώσης των εργαζομένων
• Αποφάσεις για σχεδιασμό προϊόντων της παραγωγικής διαδικασίας και του Marketing.
Οι λόγοι Υιοθέτησης της ΔΟΠ είναι οι ακολουθεί:
• Λόγοι έντονης ανταγωνιστικής και κορεσμένης διεθνής αγοράς οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη ανάπτυξης και επιβίωσης.
• Υπάρχει μια αδυναμία στο να προσεγγίσουν άλλες γνωστές συμβάσεις όπου λαμβάνουν μέρος για τη διασφάλιση της Ποιότητας.
• Αποτελεσματικότητα ΄΄Μηχανών΄΄ όπως π.χ.: χάρτες ελέγχου ποιότητας, χωρίς απαραίτητα διοικητική υποδομή για τη βελτίωση της.