Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαθανασίου-Zuhrt, Δωροθέα
dc.contributor.authorΙακώβου, Σάββια
dc.contributor.otherIakovou, Savvia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-01T10:53:11Z
dc.date.available2023-09-01T10:53:11Z
dc.date.copyright2023-09-01
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.otherΠΠΑ/2023/00185el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5678
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ μεταπτυχιακή διατριβή μελέτησε τους παράγοντες που καθορίζουν την δημιουργία και διασφάλιση της επικοινωνίας μεταξύ των μουσείων και των εφήβων, τους τρόπους με τους οποίους το μουσείο και τα εκθέματα του μπορούν να αλληλοεπιδράσουν ουσιαστικά μαζί τους, καθώς και τους αναγκαίους παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν ένα ασφαλές περιβάλλον στο οποίο οι έφηβοι να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη και να ανοίξουν το μυαλό τους σε νέες ιδέες, εμπειρίες και εσωτερικές ανακαλύψεις. Οι μέθοδοι της μεταπτυχιακής διατριβής επικεντρώθηκαν στην βιβλιογραφική ανασκόπηση της έννοιας του όρου μουσείο, μέσα από την ιστορική του αναδρομή, την σημασία της ανάπτυξης ακροατηρίου, μελετώντας τις τυπολογίες, τις διάφορες προσεγγίσεις και το πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη, καθώς και τα χαρακτηριστικά της «Γενιά Ζ» που αφορά στις ηλικιακές ομάδες 14-19 χρονών. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από δύο Διευθυντές Μουσείων, από ένα Διευθυντή Πολιτιστικού Οργανισμού αρχείων, τον συντονιστή του προγράμματος Hear Me καθώς και μέλος της ομάδας του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου. Τέλος, πραγματοποιήθηκε η μελέτη διαφόρων προγραμμάτων που αφορούν στους εφήβους για να διαπιστωθούν οι καλές πρακτικές ανάπτυξης ακροατηρίου. Τα αποτελέσματα της μεταπτυχιακής διατριβής έδειξαν ότι παρόλο που οι έφηβοι βλέπουν τα μουσεία ως «βαρετά» και «απομακρυσμένα» από την δική τους πραγματικότητα», το μουσείο είναι σε θέση να διασφαλίσει και να δημιουργήσει διόδους επικοινωνίας με τους έφηβους. Μπορεί να αλληλοεπιδράσει ουσιαστικά μαζί τους και να δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον στο οποίο να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση και η κριτική σκέψη. Προϋπόθεση όμως, είναι οι μουσειοπαιδαγωγοί και οι επιμελητές των μουσείων να είναι σε θέση να ακούσουν ουσιαστικά τους έφηβους και να διαμορφώσουν τα μουσεία ανάλογα και όχι βάση των δικών τους απόψεων. Περαιτέρω έρευνα που αφορά στους έφηβους και τις απόψεις τους είναι απαραίτητη, τόσο εντός του σχολικού περιβάλλοντος όσο και εκτός. Οι συνεντεύξεις και οι συζητήσεις με έφηβους που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα θα σκιαγραφήσει μια ουσιαστική εικόνα του μουσείου, του οποίου οι ίδιοι έχουν ανάγκη να επισκεφτούν και να βιώσουν.el_GR
dc.format.extentviii, 93 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.subjectMuseum educational programsel_GR
dc.subjectΜουσεία -- Ανάπτυξη ακροατηρίουel_GR
dc.subjectMuseums -- Αudience developmentel_GR
dc.titleΕπιχείρηση «Ενσυναίσθηση» Η κριτική συμμετοχή των νέων σε μεγάλα και μικρότερα μουσεία. Η περίπτωση του έργου Hearme και η πολιτική του προγράμματος CREATIVE EUROPE για την ανάπτυξη ακροατηρίουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis M.A. Dissertation, studied the reasons as to how the museums are able to create and sustain a constant communication channel with teenagers aged 14 to 19 years old. It also studied the ways in which they can interact with one another as well as the ways they can create a safe environment for all teenagers to cultivate their critical thinking, open their minds to new ideas and further develop their inner world. The methods used in the M.A. Dissertation focused on the literature review of the definition of the term museum through its historical development. The importance of audience development, the different categories of audiences, the programme Creative Europe as well as different ways of approaching audiences were also studied. Finally, the M.A. Dissertation focused on the characteristics of “Generation Ζ” i.e. the age groups 14 to 19 years old. Following that, two Museum Directors, the Director of an Archives Foundation, the Hear Me programme Co-ordinator as well as a member of the team of the Youth Board of Cyprus were interviewed, sharing their perspectives, opinion and projects aimed at teenagers. The results demonstrated that even though teenagers view museums as “boring” and “not relatable”, the museum is in fact able to create a channel of sustained communication, it is able to deeply interact with them as well as create a safe environment in which they can develop their empathy, cultivate their inner world and sharpen their critical thinking. However, the museum curators and staff need to be able to actively listen to the teenagers and take action in creating a museum based on the teenager’s needs and not what they consider to be, teenagers’ needs. Further research is required, regarding the teenagers’ perspective and opinions, not only within the frame of the school but also outside the school in areas with lower socioeconomic structures. Interviews and discussions with teenagers will open a new perspective on how the museums can transform into spaces that teenagers want and need to experience.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record