dc.contributor.advisor | Παπαϊωάννου, Γιώργος | |
dc.contributor.author | Σκορδή Σιαμμούτη, Γιώργούλα | |
dc.contributor.other | Skordi Siammouti, Giorgoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T10:52:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T10:52:55Z | |
dc.date.copyright | 2023-08-31 | |
dc.date.issued | 2023-04 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2023/00183 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/5676 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση του ερωτήματος: Πώς το Εκκλησιαστικό Μουσείο Αρχιεπισκοπής Μαρωνιτών Κύπρου, μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων του σχολείου; Η απάντηση επιδιώκεται να δοθεί μέσα από τον σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός μουσειοεκπαιδευτικού προγράμματος που φέρει τον τίτλο: «Ταξιδιώτες στον Χρόνο: Γνωριμία με τις εικόνες».
Για την επίτευξη του πιο πάνω προγράμματος, οι επιμέρους στόχοι της έρευνας, εστίασαν σε πτυχές όπως, ο ορισμός της έννοιας μουσείο και της ιστορικής εξελικτικής πορείας του, η μελέτη του θεσμού της εκπαίδευσης και η έννοιας της θρησκευτικής ταυτότητας στον 21ο αιώνα. Μελετήθηκαν, επίσης, οι θεωρίες και οι αρχές που στηρίζουν ένα μουσειοεκπαιδευικό πρόγραμμα καθώς και τα χαρακτηριστικά του. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση κάλυψε πληροφορίες από την ιστορία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Μαρωνίτικης Κοινότητας της Κύπρου και του Εκκλησιαστικού Μουσείου Αρχιεπισκοπής Μαρωνιτών Κύπρου. Επιπρόσθετα μελετήθηκε και το ερευνητικό πλαίσιο των Γενικών Μαθησιακών Αποτελεσμάτων, που χρησιμοποιήθηκε για σκοπούς σχεδιασμού του προγράμματος αλλά και αξιολόγησής του.
Το μουσειοεκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Εφαρμόστηκε με τη συμμετοχή της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Αγίου Μάρωνα. Τα αποτελέσματα καταγράφηκαν με τη μέθοδο της μη συμμετοχικής παρατήρησης, από ανεξάρτητο παρατηρητή καθώς και με ερωτηματολόγιο που χορηγήθηκε στα παιδιά. Από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων διαφάνηκε πώς η στοχευμένη προσπάθεια για σύνδεση των δύο θεσμών, του σχολείου και του μουσείου, επιτυγχάνεται μέσω ενός μουσειοεκπαιδευτικού προγράμματος | el_GR |
dc.format.extent | 92 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα | el_GR |
dc.subject | Museum educational programs | el_GR |
dc.subject | Μουσειοπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Museum education | el_GR |
dc.subject | Εκκλησιαστικό Μουσείο Αρχιεπισκοπής Μαρωνιτών Κύπρου | el_GR |
dc.title | Μουσείο, εκπαίδευση και θρησκευτική ταυτότητα τον 21ο αιώνα: Εκκλησιαστικό μουσείο Αρχιεπισκοπής Μαρωνιτών Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this thesis is to investigate the question: How can the Ecclesiastical Museum of the Maronite Archeparchy of Cyprus contribute to the achievement of the school's goals? The answer is sought to be given through the design and implementation of a museum education program entitled: "Traveling through time: Getting to Know the Icons".
To achieve the above program, the specific objectives of the research focused on questions such as the definition of the museum concept and its historical evolution, the study of the institution of education and the concept of religious identity in the 21st century, the theories and principles that support a museum education program as well as its characteristics. The history and special characteristics of the Maronite Community of Cyprus and the Ecclesiastical Museum of the Maronite Archeparchy of Cyprus were also studied. In addition, the research frame of the General Learning Outcomes was also reviewed, for the purposes of planning the program as well as its evaluation.
The museum education program aims at 6th grade primary school students. It was implemented with the participation of the 6th grade of Agios Maronas Primary School. The results were recorded using the non-participant observation method, by an independent observer. Additionally a questionnaire was administered to the children. From the evaluation of the results, it became clear that a targeted effort to connect the two institutions, the school and the museum, could be achieved through a museum education program. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |