Show simple item record

dc.contributor.advisorΡωσσίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΧρονά, Στεφανία
dc.contributor.otherChrona, Stefania
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-08-02T08:40:04Z
dc.date.available2023-08-02T08:40:04Z
dc.date.copyright2023-08-02
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherMBA/2023/01068el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5590
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται την καταλυτική επίδραση της ένταξης επιτελικών στελεχών, ως αναλυτών δημοσίων πολιτικών, στην διοικητική δομή των δημοσίων οργανισμών, με γνώμονα στη μετάβαση από την κλασική ιεραρχική δομή – κουλτούρα, στην χρήση μεθοδολογικών εργαλείων νέου δημόσιου μάνατζμεντ. Η συμβολή τους, αναλύεται με βάση τη ροή των επιμέρους σταδίων του κύκλου ανάλυσης δημόσιας πολιτικής (αναγνώριση προβλήματος, διαμόρφωση ατζέντας θεμάτων, υιοθέτηση πρότασης, εφαρμογή και αξιολόγηση). Γίνεται μνεία στην ανάδειξη του ρόλους τους, ως «ενορχηστρωτών» των διαφορετικών επιπέδων άσκησης δημόσιας πολιτικής (ενδο - διϋπουργικό – διατομεακό διοικητικό επίπεδο), μέσα από το θεσμικό επιστέγασμα των ν. 4622/19 και ν. 5013/23 (Α’ 12), προκειμένου να επιτευχθούν με αρμονικό τρόπο:  Η διαδικασία χάραξης διοικητικής αλλαγής (change management) και  Ο επαναπροσδιορισμός του “Επιτελικού Κράτους, ως ένας τρίτος δρόμος “καλής διακυβέρνησης”, ανάμεσα στο παρεμβατικό και το ελάχιστο Κράτος, δια της εναρμονίσεως της διοικητικής ιεραρχίας με την πολιτική εποπτεία του “Κέντρου Διακυβέρνησης”. Ως ερευνητική μεθοδολογία προκρίθηκε η ποιοτική ανάλυση, μέσω διενέργειας συνεντεύξεων σε πολιτικά και διοικητικά στελέχη, τα οποία επιλέχθηκαν με κριτήρια: α) την εμπειρία τους στο δημόσιο και β) την εμπλοκή τους στην όλη διαδικασία. Ειδικότερα, στην παρούσα έρευνα στοχεύθηκε μια συγκριτική επισκόπηση της σύγχρονης νομοθεσίας και των προκλήσεων και προοπτικών που αναδύονται, σε σχέση με την διοικητική πραγματικότητα. Ως προς το εμπειρικό σκέλος της εργασίας: - η αυτοξιολόγηση αποτέλεσε το παράδειγμα εφαρμογής της λειτουργικής ταξινόμησης των δημόσιων πολιτικών, με βάση το Διεθνές Πρότυπο Ταξινόμησης των λειτουργιών της Κυβέρνησης (Classification of the functions of Government: COFOG), που εισάγεται στην ελληνική δημόσια διοίκηση, με τον ν. 5013/23 (Α’12) και την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΔΑ/Φ.30/ΟΙΚ.4490/23 Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. - Η ανωτέρω ανάλυση επεκτάθηκε περαιτέρω, με την πρόταση, να εισαχθεί η αυτοαξιολόγηση (μέσω του μεθοδολογικού εργαλείου του Κοινού Πλαισίου Αυτοαξιολόγησης), ως αναπόδραστο στοιχείο ανατροφοδότησης και δημιουργίας ενσυναίσθησης στο ανθρώπινο δυναμικό, στον τριμερή κύκλο διοικητικών δράσεων: στοχοθεσία – παραγωγή αποτελεσμάτων – αξιολόγηση, που θεσπίστηκε προσφάτως στο Ελληνικό Δημόσιο, μέσω του ν. 4940/2022 (A’ 112).el_GR
dc.format.extentviii, 74 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectChange managementel_GR
dc.titleΗ συμβολή των επιτελικών στελεχών στην παραγωγή δημόσιων πολιτικών. Η περίπτωση της Επιτελικής Διακυβέρνησης στην Ελλάδα».el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis deals with the catalytic effect of the integration of executive managers, as public policy analysts, in the management structure of public organizations, with a view to the transition from the classical hierarchical structure - culture, to the use of methodological tools of new public management. Their contribution is analysed on the basis of the flow of the individual stages of the public policy analysis cycle (problem identification, agenda setting, proposal adoption, implementation and evaluation). Reference is made to the emergence of their role as "orchestrators" of the different levels of public policy implementation (inter-ministerial - inter-ministerial - inter-sectoral administrative level), through the institutional corollary of the laws. nο 4622/19.(Α’133) and nο. 5013/23 (A' 12), in order to be achieved in a harmonious way:  The change management process and  The redefinition of the "Staff State" as a third way of "good governance", between the interventionist and the minimal State, through the harmonisation of the administrative hierarchy with the political supervision of the "Governance Centre". Qualitative analysis was chosen as the research methodology, through interviews with political and administrative executives, selected on the basis of: a) their experience in the public sector and b) their involvement in the whole process. In particular, this research aimed to provide a comparative overview of contemporary legislation and the challenges and perspectives that emerge in relation to administrative reality. As for the empirical part of the study: - self-evaluation was the example of the application of the functional classification of public policies, based on the International Standard Classification of the functions of Government (COFOG), which is introduced in the Greek public administration by Law no. 5013/23 (A'12) and the decree no. DIDDA/F.30/OIK.4490/23 Decision of the Minister of Interior. - The above analysis was further extended by the proposal to introduce self-evaluation (through the methodological tool of the Common Self-Assessment Framework), as an inevitable element of feedback and empathy creation in human resources, in the three-part cycle of administrative actions: target setting - production of results - evaluation, which was recently introduced in the Greek Public Sector, through Law no. 4940/2022 (A’ 112).el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record