Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΝεοκλέους, Νικόλαος
dc.contributor.otherNeocleous, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-07-24T07:16:14Z
dc.date.available2023-07-24T07:16:14Z
dc.date.copyright2023-07-24
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherMBA/2023/01049el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5568
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τα κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα καθώς και οι έτεροι Οργανισμοί Υγείας αποτελούν στρεσογόνα εργασιακά περιβάλλοντα με μεγάλο φόρτο εργασίας. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι εργασιακές συγκρούσεις βρίσκουν σ’ αυτά εύφορο έδαφος ανάπτυξης. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους έναντι του συγκρουσιακού περιβάλλοντος, καθώς διαταράσσεται η αρμονική συνεργασία μεταξύ τους πράγμα που τελικά έχει αρνητικό αντίκτυπο στην παροχή και στο βαθμό ποιότητας φροντίδας υγείας. Σκοπός: Η συγκεκριμένη διατριβή αφορά στη διερεύνηση της διαχείρισης συγκρούσεων μεταξύ του ιατρικού προσωπικού στα κρατικά νοσηλευτήρια. Εξετάσθηκε με ποια άτομα συγκρούονται συνήθως οι ιατροί, πως και γιατί αντιδρούν σε ενδεχόμενη σύγκρουση, ποιες οι κύριες αιτίες των συγκρούσεων και πως αυτές επιλύονται. Επιπρόσθετα εξετάζεται αν υπάρχουν διαφορές μεταξύ νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή μεταξύ ιατρικών ειδικοτήτων ή μεταξύ επαγγελματικών βαθμίδων. Ειδική μνεία γίνεται στο ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαχείριση των συγκρούσεων στα κρατικά νοσηλευτήρια της Κύπρου. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική́ μελέτη το Φεβρουάριο του 2023 μεταξύ των μελών του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας και της Παγκύπριας Συντεχνίας Κυβερνητικών Ιατρών. Για τη δειγματοληψία χρησιμοποιήθηκε ένα ενιαίο ερωτηματολόγιο τριών μερών. Το πρώτο μέρος αποτελείται από δημογραφικά́ και επαγγελματικά́ χαρακτηριστικά́ των συμμετεχόντων ιατρικών λειτουργών στην έρευνα, το δεύτερο μέρος ασχολείται με τη διαχείριση των συγκρούσεων και το τρίτο μέρος εξέτασε το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του στατιστικού́ πακέτου IBM SPSS Statistics version 29.0.0.0 (241). Η στατιστική́ σημαντικότητα ορίστηκε ως p<0,05. Αποτελέσματα: Στην ερευνά συμμετείχαν 103 άτομα, οριακά περισσότεροι ήταν οι άντρες (53.4%), με εργασιακή εμπειρία μεγαλύτερη των 15 ετών (43,7%) και αορίστου χρόνου θέση εργασίας (55.3%). Το 79.6%% του δείγματος βρέθηκε να είναι πιθανό να συγκρουστεί με συνάδελφο, το 52.3% με ιατρό ίδιας ειδικότητας και το 23.3% με ίδιας και άλλης ειδικότητας, ίδιου και άλλου νοσοκομείου. Ως τρόπο αντίδρασης στη σύγκρουση, το 31,1% επέλεξαν την διαπραγμάτευση και μόλις 4 άτομα τη διαμεσολάβηση, από τα οποία 75% δήλωσαν ότι για διαμεσολαβητή θα επέλεγαν τον προϊστάμενό τους. Τα άτομα, που βρέθηκε να έχουν καλύτερη επίγνωση των συναισθημάτων τους, ήταν αυτά που επέλεξαν το συμβιβασμό, ενώ μεταξύ των ατόμων που δήλωσαν ότι δεν ξέρουν τα συναισθήματά τους ήταν αυτά που επέλεξαν τη διαμεσολάβηση. Συμπεράσματα: Η καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος δικαιοσύνης και συνεργασίας στους χώρους της υγείας είναι απαραίτητη και προϋποθέτει τη διευθέτηση των συγκρούσεων με το βέλτιστο τρόπο. Σε ένα εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό των νοσοκομείων είναι αναγκαία η μετάδοση της κουλτούρας του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας. Στην μετάδοση αυτού του κλίματος πρωταρχικό ρόλο παίζουν τα διοικητικά στελέχη μέσα από τη στάση τους αλλά και από τις πράξεις τους. Θα πρέπει να οργανώνονται επομένως εκπαιδευτικές δράσεις αναφορικά με τη βελτίωση της επικοινωνίας, την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και τις τεχνικές διαχείρισης των συγκρούσεων.el_GR
dc.format.extentxii, 98 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματίες υγείας -- Εργασιακές συγκρούσειςel_GR
dc.subjectHealth professionals -- Labor conflictsel_GR
dc.titleΔιαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των κυβερνητικών ιατρικών λειτουργών στο χώρο της υγείας.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Hospitals as well as other Health Organizations are stressful work environments with a heavy workload. This is the main reason why conflicts between the workers come to fruition in this environment. Employees express their dissatisfaction with the confrontational environment, their harmonious cooperation is disturbed, which ultimately has a negative impact on the provision and degree of quality of health care. Purpose: The purpose of this study is to investigate the management of conflicts between medical staff in state hospitals. It was examined which individuals doctors usually argue with, how and why do they react to the conflict, what are the main causes of conflicts and how they are resolved. It will be examined also whether or not there are any differences between hospitals or between medical specialties or between professional levels. Special mention will be made for the role of emotional intelligence in conflict management in the state hospitals of Cyprus. Methodology: A cross-sectional study was carried out at February 2023 among the members of State Health Services Organisation and Pancyprian Union of Government Physicians. A single three-part questionnaire was used for sampling. The first part consists of demographic and professional characteristics of the participants medical workers, the second part deals with the management of conflicts, and the third part examined the role of emotional intelligence. The analysis of the data was done using the statistical package IBM SPSS Statistics version 29.0.0.0 (241). Statistical significance was defined as p<0.05. Results: The survey involved 103 people, the majority were men (53.4%), with more than 15 years of work experience (43.7%) and with open-ended job position (55.3%). 79.6% of the sample was found to be likely to collide with a colleague, 52.3% with a doctor of the same specialty and 23.3% with the same and another specialty, of the same and another hospital. As a way to react to the conflict, 31.1% chose to collaborate and only 4 people to use mediator, of which 75% said that for mediation they would choose their supervisor. The people who were found to be better aware of their feelings were the ones who chose the compromise, while the participants that chose the mediation were among those who said they did not know their feelings. Conclusions: The development of an environment of justice and cooperation in the health areas is necessary and presupposes the optimal settlement of conflicts. In a working environment such as that of hospitals, it is necessary to transmit the culture of team spirit and cooperation. Thus, managers play a primary role through their attitude and their actions. Educational actions should therefore be organised regarding the improvement of communication, the expansion of emotional intelligence and conflict management techniques.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record