Show simple item record

dc.contributor.advisorΔημητρίου, Πέτρος
dc.contributor.authorΕλευθερίου, Χριστίνα
dc.contributor.otherEleftheriou, Christina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2022-09-13T06:03:20Z
dc.date.available2022-09-13T06:03:20Z
dc.date.copyright2022-09-12
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.otherΔΜΥ/2022/00488el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5332
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αποτελεί τη βάση κάθε συστήματος υγείας, με το ρόλο της να γίνεται ακόμη πιο νευραλγικός σε επείγουσες καταστάσεις υγείας, όπως η τρέχουσα πανδημία COVID-19. Αυτή την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε ο ρόλος των Κέντρων Υγείας αλλά και γενικότερα της πρωτοβάθμιας φροντίδας είναι βασικός για την έγκαιρη διάγνωση των θετικών κρουσμάτων μέσο της εξέτασης PCR και Rapid test , για την αξιολόγηση της κατάστασης της υγείας των θετικών κρουσμάτων, για τους εμβολιασμούς, την ενημέρωση της κοινότητας για τα επιδημιολογικά μέτρα, και τέλος μέσω της τηλεϊατρικής. Η ανάγκη για παροχή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας εντός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ολοένα και αυξάνεται. Η περίοδος που διανύουμε είναι κρίσιμη και τα ήδη υπάρχοντα κέντρα υγείας χρειάζονται αναπροσαρμογή στις υπηρεσίες που προσφέρουν για να μπορούν να ανταποκριθούν στην πανδημία COVID19. Τα δύο Κέντα Υγείας που διαθέτει το Πανεπιστήμιο Κύπρου στόχο έχουν τον έλεγχο της διασποράς του ιού εντός πανεπιστημιακής κοινότητας αλλά και να μπορούν να προσφέρουν ποιοτική Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η παρούσα έρευνα είχε σαν σκοπό να εντοπιστούν οι ανάγκες των κέντρων υγείας των Δημοσίων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και ποιες οι αναπροσαρμογές που χρειάζονται να γίνουν για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαίτησης της πανεπιστημιακής κοινότητας εν μέσω της πανδημίας Covid -19. Παράλληλα να εξεταστεί η σημαντικότητα της ύπαρξης Κέντρων υγείας και των υπηρεσιών υγείας που προφέρουν. Οπότε πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική ποσοτική έρευνα με τη βοήθεια ερωτηματολογίου, που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας και χορηγήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Google Forms. Από την έρευνα που έγινε για το Κέντρο Υγείας του Πανεπιστημίου Κύπρου συμπεραίνουμε ότι οι συμμετέχοντες είναι σε μεγάλο ποσοστό ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες υγείας που τους παρέχονται από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κατά την πανδημία COVID-19. Η ενημέρωση που γίνεται από το Κέντρο Υγείας δεν έχει φτάσει σε όλους οπότε πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες για να ενημερώνονται όσοι μπορούν να είναι χρήστες του Κέντρου. Το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετεχόντων θεώρησε πως οι προσαρμογές που έχουν γίνει είναι επαρκείς και πως οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι βελτιωμένες και επαρκείς και δόθηκαν εποικοδομητικά σχόλια για ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση. Ελάχιστα άτομα βρήκαν δυσκολίες και μικρή ικανοποίηση από τις υπηρεσίες υγείας που προσφέρονταν όπως καθυστερήσεις, δυσκολία εξεύρεσης ραντεβού, δεν γνωρίζονταν πως υπήρχε το Κέντρο ή που βρίσκονταν και ελάχιστα άτομα από αυτά που έχουν πρόσβαση λάμβαναν προληπτικές εξετάσεις στο Κέντρο αφού η χρήση του τα τελευταία 2 χρόνια είναι αυξημένη κυρίως λόγω παροχής εξετάσεων COVID-19, εμβολιασμών και ενημέρωσης. Ακόμη αρκετά άτομα θεώρησαν πως πρέπει να δοθεί σημασία και σε άλλα προβλήματα και να μην παραγκωνίζονται λόγω COVID-19. Οπότε μελλοντικές προτάσεις για το Κέντρο Υγείας είναι να προσπαθήσει να αυξήσει την ήδη υψηλή ικανοποίηση των χρηστών και να στοχεύσει σε φοιτητές για να μάθουν περισσότερα για το Κέντρο Υγείας, τι προσφέρει και την ευκολία πρόσβασης σε αυτό.el_GR
dc.format.extentxii, 75 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠρωτοβάθμια φροντίδα υγείας -- Covid-19el_GR
dc.subjectPrimary health care -- Covid-19el_GR
dc.titleΑνάγκη για αναπροσαρμογή των υπηρεσιών υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας εν μέσω της πανδημίας Covid-19 εντός δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractPrimary Health Care is the basis of any health system, with its role becoming even more crucial in emergencies such as the current COVID-19 pandemic. At this critical time we are going through the role of Medical Centres and primary care in general is essential for the early diagnosis of positive cases through PCR and Rapid test, to assess the health status of positive cases, for vaccinations, informing the community about epidemiological measures, and finally through telemedicine. The Primary Health Care in universities need for growing. The period we are going through is critical and the existing Medical Centres need to be updated in the services they offer in order to be able to respond to the COVID19 pandemic. The two Medical Centres of the University of Cyprus aim to control the spread of the virus within the university community but also to be able to offer quality Primary Health Care. The purpose of this study was to identify the needs of the health centers of the Public University Institutions and what adjustments are needed to be able to meet the demands of the university community in the midst of the Covid-19 pandemic. At the same time to examine the importance of the existence of Health Centers and the health services they provide. A synchronous quantitative survey was conducted using a questionnaire, created for the purposes of this survey and administered through the online platform Google Forms. From the research conducted for the Health Center of the University of Cyprus we conclude that the participants are largely satisfied with the health services provided to them by the medical staff during the COVID-19 pandemic. The information provided by the Medical Centre has not reached everyone, so efforts should be intensified to inform those who may be users of the Centre. The largest percentage of participants considered that the adjustments that have been made are sufficient and that the services offered are improved and adequate and constructive comments were given for even greater improvement. Few people found difficulties and little satisfaction with the health services offered such as delays, difficulty finding appointments, did not know where the Centre was or where it was located and few of those who had access received preventive examinations at the Centre after using it for the last 2 years is increased mainly due to the provision of COVID-19 tests, vaccinations and information. Still several people thought that other problems should be given importance and not be sidelined due to COVID-19. So future suggestions for the Medical Centre are to try to increase the already high user satisfaction and to target students to learn more about the Medical Centre, what it offers and the ease of access to it.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record