dc.description.abstract | Η τεχνολογία επηρέασε όλους τους τομείς των βιομηχανιών. Σε κάθε οργανισμό έγινε ένταξη ηλεκτρονικού υλικού και γίνεται μια προσπάθεια μηχανογράφησης όλων των μηχανισμών των επιχειρήσεων. Αυτό εμφανίζει την ανάγκη κάθε διευθυντής να γνωρίζει τους τρόπους που θα κρατήσουν τον οργανισμό του στο προσκήνιο, για να παραδίδει πάντα το καλύτερο δυνατό προϊόν – υπηρεσία και η επιχείρηση που διευθύνει να είναι επικερδής.
Είναι ευρέως γνωστό ότι για την επίτευξη των παραπάνω, ο διευθυντής κάθε εταιρείας χρειάζεται να κατέχει ψηφιακές δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν στην επικοινωνία με τους υφιστάμενους και τους πελάτες του. Χρειάζεται να εμπνεύσει τους υφιστάμενους του και να τους ωθήσει να ακολουθούν οι ίδιοι την τεχνολογία, να νιώθουν ευχαριστημένοι στην εργασία τους. Προϋποθέτει ότι γνωρίζει τρόπους που μετρούν την απόδοση τόσο των υπαλλήλων όσο και της πορείας της επιχείρησης. Πρέπει να παίρνει αποφάσεις που καθιστούν την επιχείρηση ελκυστική στους πελάτες και να είναι κερδοφόρα.
Όλα αυτά ξεκίνησαν να εφαρμόζονται στην Κύπρο και το εξωτερικό από τις πιο μικρές εταιρείες μέχρι τις μεγαλύτερες. Ενώ αρκετοί ήταν επιφυλακτικοί για αρκετό χρονικό διάστημα, αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν αρκετές αλλαγές και να διαφοροποιήσουν τη στρατηγική τους αφού η πανδημία των τελευταίων ετών δεν άφηνε εναλλακτικές επιλογές. Κάποιοι οργανισμοί εναρμονίστηκαν με την τεχνολογία στο μέγιστο, κάποιοι σε μικρό βαθμό και κάποιοι ακόμη προσπαθούν.
Για την εύρεση απαντήσεων σχετικά με τη χρήση ψηφιακών δεξιοτήτων και εναρμόνισης με την τεχνολογία των οργανισμών, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο. Διατέθηκε προς συμπλήρωση με στόχο υπαλλήλους σε διάφορους τομείς, κλίμακες, διαφορετικών ηλικιών, σε διαφορετικές χώρες. Ζητήθηκε η άποψη τους για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, για τη σχέση τους με τον προϊστάμενο τους και τη σχέση τους με τους πελάτες και το ποσοστό ικανοποίησης τους.
Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα και εξήχθησαν συμπεράσματα για τις απαντήσεις που πάρθηκαν, μέσα από το συνδυασμό των ερωτήσεων. Καταγράφηκαν συμπεράσματα σχετικά με την ολοκλήρωση που νιώθουν υπάλληλοι και διευθυντές, πόσο ευχαριστημένοι είναι και εάν μπορούν να επικοινωνούν εύκολα και αποδοτικά μεταξύ τους και με τους πελάτες. Πόσο χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για διεκπεραίωση των εργασιών τους. Εμφανίστηκαν οι διαφορές που δημιουργούνται σε επιχειρήσεις που οι διευθυντές κατέχουν ψηφιακές δεξιότητες και σε επιχειρήσεις που δεν κατέχουν. Ο τρόπος αντιμετώπισης των πελατών στις δυο αντίθετες περιπτώσεις και πόσο ελκυστική γίνεται μια εταιρεία και το προϊόν της.
Τελικά επιβεβαιώθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση και καταγράφηκαν ιδέες για μελλοντική εργασία επί του ίδιου θέματος. | el_GR |